امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت ورق گرم b و c چیست؟

تفاوت ورق گرم b و c چیست؟ بهتر است بدانید در زمان تشکیل بورس کالا تا به امروز ورق های عرضه شده توسط شرکت های بسیاری در بورس کالا می باشند.

همچنین بهتر است بدانید معمولا قیمت‌گذاری بر مبنای قیمت گذاری سایر کارخانجات می باشد. محصولاتی که توسط کارخانه‌هایی مثل فولاد مبارکه عرضه می شود شامل ورق گرم نوع B و ورق گرم نوع B و … می باشد.

بهتر است بدانید ورق گرم B معمولاً در عرض های ۱۲۵۰ و ۱۲۰۰ میلیمتر عرضه می شوند که دارای ضخامت ۴ میلیمتر است. اما ورق گرم C در عرض‌های 1300 و ۱۳۵۰ و ۱۴۰۰ و 1450 تولید و عرضه می شود که در ضخامت های ۵ و ۶ میلیمتر در بازار موجود می باشد.

توجه داشته باشید پس از خرید مشتری از این نوع و اگر سفارش خریدار ضخامتی به ضخامت ورق های خریداری شده باشد باید مبلغی را به عنوان تفاوت به فروشنده پرداخت نماید.

همانطور که ذکر شد ورق گرم معمولاً به ورق های گفته می‌شود که در تولید و ساخت آن ها از روش نورد گرم استفاده خواهد شد. ورق های گفته خواهد شد که توسط نورد سرد تولید و روانه بازار می‌شود که معمولاً در اکثر کارخانه‌های ایران از دو فرایند نورد سرد و گرم استفاده می شود.

به این صورت که شمش و تختال از فضاهای مختلف خط نورد گرم عبور خواهد کرد که به ورق های تبدیل خواهد شد. بهتر است بدانید معمولاً این ورق ها با ضخامت های متفاوت و کیفیت بالا تولید و عرضه بازار می‌شوند.

 

تفاوت ورق گرم b و c چیست؟

فرآیند تولید انواع ورق های بی و سی

بهتر است بدانید فرآیند تولید برای این ورق ها از مرحله تولید آهن خام شروع می‌شود. در مرحله پایانی توسط ورق های فولادی و ورق های پوشش دار ادامه پیدا می‌کند. این فرآیند معمولاً در مراحل اصلی و متنوعی انجام می‌شود. برخی از مراحل فرایند تولید انواع ورق ها عبارتند از:

  • تولید آهن اسفنجی
  • تولید تختال از طریق ریخته گری پیوسته
  • تبدیل تختال به کلاف گرم توسط فرآیند نورد گرم
  • توسط کلاف خواب با ضخامت کمتر
  • عملیات تکمیلی فولاد و تولید محصول نهایی
  • عملیات پوشش دهی و تولید ورق های پوشش دار بحث ورق های گالوانیزه، ورق رنگی و ورق قلع اندود

بر اساس این مراحل معمولاً مصالح نهایی و اصلی که عبارتند از: کلاف خام و ورق گرم، نوار باریک و ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق قلع اندود و .. که هر یک از این محصولات توسط مراحل اجرایی مربوطه تولید و روانه بازار خواهد شد

ورق گرم

ورق گرم معمولاً در کارخانه‌ها به دو روش ساخته و عرضه می شوند. اگر نه تنها برای ساخت انواع ورق سرد و گرم استفاده می شود بلکه برای تولید انواع لوله و پروفیل نیز استفاده خواهد شد.

ورق گرم یکی از انواع ورق های فولادی می باشد که در ساخت آن از نورد کاری استفاده می شود که هنوز کاری به عبارتی می‌توان گفت قطعا کاری فولادی در دمای بالا می باشد.

فولاد را درون کوره حرارت خواهند داد و در دمای خمیری و ذوب آن طرح را تحت فشار و کشش بالابر در زیر غلتک های مختلف به صورت افقی و عمودی قرار خواهند داد.

باعث می‌شود تا ضخامت آن کمتر شده و به طول آن افزایش افزوده شود که باعث می شود تا نورد فولاد تا زمان ادامه پیدا کند. ورق به ابعاد و سایز استاندارد و مورد نظر برسد.

 

ورق گرم b و c

تفاوت ورق گرم b و c در چیست؟

ورق گرم b و c  همان طور که پیداست از جنس ورق گرم می باشند و طبق معمول در طی فرایند نورد گرم تولید و ساخته می شود. معمولا به ورق گرم B ورق نوع اول و به ورق گرم C ورق نوع دوم گفته خواهد شد.

ورق گرم نوع اول معمولاً نسبت به ورق گرم نوع دوم از ضخامت و طولی متفاوت برخوردار است. همچنین بهتر است بدانید این دو ورق از نظر قیمت نیز باید به یکدیگر متفاوت می باشند.

امروزه در ساخت و ساز ساختمان از انواع ورق ها استفاده می‌شود که باعث شده است تا کاربرد استفاده از آن رواج پیدا کرده و کارخانه‌های بسیاری نسبت به تولید انواع ورق های گرم و سرد اقدام کرده اند.

یکی از پرکاربردترین انواع ورق ها معمولاً ورق‌های گرم B و C می باشد که در بازار ایران در تنوع بالا از نظر ارزشی و تولید موجود می باشد.

 بهتر است بدانید این ورق ها نه تنها توسط کارخانه های خارجی بلکه توسط کارخانه‌های داخلی نیز تولید و عرضه می‌شود. شما با توجه به کاربرد مد نظر خود و همچنین نوع کاربری می توانید از نوع مناسب آن بهره مند شوید.

یکی از کاربردهای بسیار مهم و اساسی استفاده از آن در ساخت و ساز ساختمان می باشد. اما در نظر داشته باشید همانطور که می‌دانید در ساخت این ورق ها از مقاطع فولادی و شمش های فولادی استفاده می‌شود.

در برخی موارد تولید کننده ها سعی می‌کنند از شیشه‌های فولاد بی‌کیفیت در ساخت آن استفاده نمایند که باعث می‌شود تا نتیجه کار بی‌کیفیت شده و خطراتی را به همراه داشته باشد. به همین خاطر ما همواره پیشنهاد می کنیم به فروشگاه های معتبر و شناخته شده بروید تا دیگر دغدغه‌ای بابت کیفیت محصولات نداشته باشید.

نکته دیگری که باید قبل از خرید ورق ها مد نظر قرار دهید این است که قبل از خرید حتما عرض و نوع ورق مورد نظر خود را مشخص نمایید تا بتوانید از محصول مناسبی بهره مند شوید.

البته در نظر داشته باشید شما می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام به سفارش و خرید انواع ورق های گرم B و C کنید. این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کرده و در کاربرد مد نظر خود از آن بهره مند شوید.

در هر مرحله از خرید نیز که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید می توانید با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

تعریف ورق سیاه یا ورق نورد گرم

تفاوت ورق سیاه و ورق روغنی‌ چیست؟

https://ahanhyper.com//?p=17946

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *