امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت های ورق گالوانیزه سرد و گرم

ورق گالوانیزه سرد و گرم امروزه هرکدام به صورت جداگانه کاربرد های خاصی را به نمایش می گذارد. به همین دلیل است که تفاوت های ورق گالوانیزه سرد و گرم تا این حد مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر ورق گالوانیزه از جمله پرکاربردترین ورق هایی است که به خاطر پوشش روی، کارایی منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است.

 به هر حال فولاد و آهن در مقابل خوردگی آنچنان که شما فکر می کنید، مقاومت بالایی ندارد و به همین دلیل، از روش های حفاظتی برای استفاده نباید غافل شد. جهت جلوگیری از هر نوع زنگ زدگی در مقابل رطوبت، آبکاری گالوانیزه قابل توجه ترین کاری است که امروزه انجام می پذیرد. برای آشنایی بیشتر با تفاوت های کلیدی این دو ورق تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

عملیات گالوانیزاسیون

در حال حاضر ورق گالوانیزه را با برندهای معتبر به فروش می رسانند. بدون شک ورق های گالوانیزه سرد و یا گرم هر کدام نوع کاربرد متفاوتی دارند؛ چرا که روش ساخت، ضخامت، خاصیت شیمیایی و کارایی هر کدام در تفاوت های ورق گالوانیزه سرد و گرم جای می گیرند.

روش ساخت گالوانیزه گرم، اینگونه است که کاملا بر خلاف گالوانیزه سرد از الکترو گالوانیزاسیون برای پوشش دهی استفاده می کنند که معمولاً در اینجا دستگاه های پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرند. ناگفته نماند که در عملیات گالوانیزاسیون گرم از حمام روی برای پوشش دهی نباید غافل شد؛ چرا که ورق را در این حمام غوطه ور می کنند و سپس بعد از پوشش دهی، عملیات سرد شدن پوشش آن، کاملاً برای چسبیدن ورق را آماده می کند.

 

عملیات گالوانیزاسیون

 

 البته افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، به خوبی می‌دانند که شرایط سرد شدن جزء موارد کلیدی و مهم است که نباید آن را نادیده گرفت. توجه داشته باشید که ورق گالوانیزه سرد پوشش خود را وابسته به فلز مادر نمی‌کند و به همین دلیل است که نسبت به گالوانیزه گرم بسیار راحت تر می توان آن را جدا کرد.

ضخامت پوشش ورق گالوانیزه سرد و گرم

با وجود تفاوت های ورق گالوانیزه سرد و گرم متوجه می‌شویم که پوشش سرد صددرصد ضخامت بیشتری نسبت به پوشش و گرم ندارد و همین باعث می شود تا شما پوشش ورق گالوانیزه سرد را بسیار نازک در نظر بگیرید که این نازکی حداکثر ۲۵ میکرون برآورد می شود اما معمولاً برای تولید ورق های گالوانیزه با ضخامت بالاتر روش غوطه وری می تواند یک روش منحصر به فرد به شمار آید.

 البته این نکته را از یاد نبرید که هزینه به مراتب بیشتری نیز دارد، ولی مقاومت و دوام بیشتر نیز در مقابل خوردگی دارد. در روش گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم شما می توانید ضخامت را به صورت کنترل شده مشخص کنید؛ چراکه استانداردهای خاصی برای پوشش سرد و گرم گالوانیزه وجود دارد که در گالوانیزه سرد پوشش از ۲۵ میکرون نباید بیشتر گردد.

 

ضخامت پوشش ورق گالوانیزه سرد و گرم

 

 ظاهر و مقاومت ورق های گالوانیزه

خاطر نشان می کنم که از لحاظ خواص شیمیایی نیز تفاوت های ورق گالوانیزه سرد و گرم مشخص میشود که در گالوانیزه گرم، واکنش الکتروشیمیایی انجام می شود اما در ورق گالوانیزه سرد تنها شما با یک واکنش فیزیکی روبرو می شوید که همچنین عمر و دوام در تفاوت های ورق گالوانیزه سرد و گرم نیز به چشم می خورد؛ چرا که ضخامت و میزان پوشش روی در گالوانیزه گرم باعث می شود تا شما دوام، مقاومت و استحکام بیشتری از ورق را با طول عمر بالا تر در برابر خوردگی مشاهده کنید.

عمدتاً ورق های فولادی گالوانیزه گرم، نسبت به گالوانیزه سرد مقاومت سایشی بسیار بیشتری دارند و به همین دلیل است که در محیط های باز از ورق های گالوانیزه گرم استفاده می کنند.

ظاهر ورق گالوانیزه سرد براق و البته درخشان است، اما ظاهرا ورق گالوانیزه گرم تقریباً مات است و بدین ترتیب، به دنبال ظاهر زیبا اگر هستید معمولاً می توانید از ورق های گالوانیزه سرد استفاده کنید.

نحوه خرید ورق گالوانیزه سرد و گرم

فروشگاه اینترنتی آهن هایپر https://ahanhyper.com/  از جمله فروشگاه های معتبری است، که در حال حاضر می تواند منبع خرید شما برای انواع ورق گالوانیزه سرد و گرم باشد. همچنین با پیش فاکتور آنلاین شما می توانید با قیمت روز تمامی محصولات از جمله ورق های سرد و گرم گالوانیزه آشنا شده و با اطمینان بیشتر خرید خود را قطع کنید.

نسبت به رقبا محصولات این سایت حقیقتاً با کیفیت و تضمین بالاتری ارائه می‌شوند؛ چراکه رضایت مشتری می تواند در طولانی مدت خود یک تبلیغ پربازده و کم هزینه به شمار آید. علاوه بر بر ورق گالوانیزه سرد و گرم میلگرد، پروفیل، تیرآهن، لوله، استنلس استیل، تسمه و دیگر تجهیزات همچون اتصالات، فلنج، شیرآلات، کابل، سیم افشان و بسیاری از محصولات دیگر را می توانید از این وب سایت اینترنتی معتبر، به صورت آنلاین خریداری نمایید؛ چرا که در تمامی مراحل خرید از درخواست تا تسویه نهایی کارشناسان ما همراه شما هستند.

 

خرید ورق گالوانیزه سرد و گرم

 

حال که با تفاوت های ورق گالوانیزه سرد و گرم آشنا شده اید، توصیه ما به شما این است که متناسب با نوع کاربرد خود نسبت به خرید انواع ورق های گرم و سرد گالوانیزه و دیگر محصولات فولادی مانند میلگرد، تیرآهن، لوله مانیسمان و… از مجموعه آهن هایپر اقدام نمایید.

به هر حال، خرید اینترنتی می تواند بدون واسطه یک خرید مقرون به صرفه و اقتصادی در طولانی مدت باشد. حتی اگر شما به دنبال فاکتور آنلاین هستید، این مجموعه با ارائه پیش فاکتور آنلاین می تواند خیال شما را بابت برآورد قیمت ها آسوده نگه دارد.

کافیست قبل از خرید انواع ورق گالوانیزه با کارشناس این مجموعه در ارتباط باشید و ضمن مشورت، از خدمات باکیفیت و خوش قیمت این سایت به صورت کامل با قیمتی کمتر از رقبا استفاده نمایید. تضمین کیفیت دلیل بقای این مجموعه است.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

 

مقالات مرتبط:

راهنمای خرید ورق گالوانیزه

کارخانه فولاد کالا فوکا

کارخانه صنایع هفت الماس

https://ahanhyper.com//?p=23528

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *