امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

مهم‌ترین تفاوت‌های رابیتس و کناف

آنچه که باید بدانید این است که سقف کاذب در واقع سابقه زیادی در ساختمان سازی در ایران ندارد و به همین دلیل هم در بین افرادی که به عنوان مهندس در این زمینه فعالیت می کنند از شناخت خوبی برخوردار نیست.

تقریبا تمامی افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند با این سوال مواجه می شوند که در بین رابیتس و کناف کدام یک بهتر است؟ در این بخش می خواهیم شما را با مهم ترین تفاوت های رابیتس و کناف آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

تفاوت‌های رابیتس و کناف

کناف در واقع به یک سری صفحات روکش دار گفته می شود که دارای گچ برگ ها نیز هست و توسط شرکت های مختلفی تولید می شود. رابیتس سقفی است که در واقع شامل ورق های فولادی مشبک می شود و از آن در سقف های کاذب، گچ کاری و همچنین گچ بری استفاده می شود. استفاده از سقف رابیتس و کناف دارای مزایای بسیاری است.

مهمترین مزیت استفاده از سقف رابیتس این است که سرعت اجرا در آن ها بسیار بالاست و البته که استفاده از آنها نیازمند نیروی متخصص است.

می توان گفت که نیروهایی که به عنوان متخصص در این زمینه فعالیت می کنند به شما اجازه می دهند که کار نصب آن ها را راحت تر انجام دهید و هیچگونه مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

رابیتس هم دارای مقاومت در برابر زنگ زدگی است و البته که مهمترین عیب آن این است که وزنی بسیار سنگین دارد.

مقایسه رابیتس و کناف

مقایسه سقف کاذب رابیتس و کناف

شاید کمتر کسی باشد که به عنوان سازنده در این زمینه فعالیت کند و در تجربیات کاری خود با این سوال مواجه نشود که سقف رابیتس بهتر است یا کناف؟ اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، باید آن ها را از چندین نظر مقایسه کنید.

از نظر وزن

در واقع نکته ای که باید در مورد مقایسه رابیتس و کناف بدانید مقایسه وزن آن هاست. در واقع در هر متر مربع 6 متر از سازه به کار گرفته خواهد شد که به طور متوسط هر کدام از آنها 0.5 کیلوگرم است. همچنین هر متر مربع از این پانل در حدود 7.7 کیلوگرم است. در نتیجه هر مقطع را می توان در حدود 11 کیلوگرم دانست. این در حالی است که وزن هر متر مربع رابیتس در حدود 1 کیلوگرم است و هر متر مربع از آن در حدود 5 کیلوگرم خواهد شد.

از لحاظ زمان نصب

اگر بخواهیم این میزان را برای اجرای نصب در نظر بگیریم، می توان گفت که در حدود 40 متر برای سقف در نظر خواهیم گرفت. همچنین می توان گفت که زمان لازم برای اجرای این میزان در حدود 10 روز خواهد بود. در صورتی که استفاده از سیستم کناف در حدود 2 روز خواهد بود.

در نتیجه می توان گفت که با مقایسه رابیتس و کناف به این نتیجه خواهیم رسید که شما می توانید سقف کناف را راحت تر و در مدت زمان کوتاه تر نصب کنید. البته باید بدانید که در سیستم کناف همچنین نیازی به جوشکاری هم وجود ندارد.

عملیات گچ کاری ملزم به این است که شما زمانی را برای خشک شدگی و همچنین خروج نخاله های ایجاد شده کنار بگذارید. دقت داشته باشید که اگر بتوانید این دو بخش را مقایسه کنید خواهید دید که از نظر سرعتی بین رابیتس و کناف می توانید سقف کناف را سریعتر نصب کنید.

رابیتس و کناف

نکته دیگری که باید در زمینه این سقف ها بدانید مقاومت آن هاست. مقاومت در این دو نوع سقف کاذب به گونه ای است که شما نمی توانید آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید و بدانید که کدام یک بهتر است. در سیستم کناف شما در واقع از جوشکاری استفاده نخواهید کرد.

این در حالی است که در رابیتس معمولا از جوشکاری استفاده می شود که شاید همین نکته باعث شود که ترک های زیادی در این سیستم انجام شود. بنابراین می توان گفت که به صورت حدودی مقاومت رابیتس و کناف در یک حد خواهد بود و البته کناف اندکی مقاومت بیشتری دارد.

از نظر قیمت

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در این زمینه به آن دقت کنید قیمت این دو سازه است. آنچه که باید بدانید این است که از نظر ظاهری هر دوی این سازه های رابیتس و کناف یکی هستند ولی هزینه های جانبی که باید برای رابیتس بپردازید به مراتب از کناف بیشتر است.

به عنوان مثال، قیمتی که برای هر متر مربع گچ و رابیتس به آن احتیاج دارید در حدود 85 هزار تومان است ولی برای اجرای کناف این مقدار در حدود 50 هزار تومان خواهد بود. همچنین از نظر هزینه های جانبی هم با اختلاف های زیادی رو به رو هستیم. البته دید منصفانه در این زمینه اینطور می گوید که باز هم هزینه های جانبی در کناف به نسبت رابیتس بسیار کمتر خواهد بود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

رابیتس کاری، راهنمای کامل اجرا و قیمت آن

https://ahanhyper.com//?p=8245

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *