امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت‌های لوله مانیسمان رده ۴۰ و رده ۸۰

هر لوله ای با توجه به کاربرد خود، در جنس، طول، قطر داخلی و خارجی و ضخامت دیواره متفاوتی تولید گردیده و سپس در بازار عرضه می شود. تفاوت های جزئی این لوله هاست که کاربرد دقیق هر یک را تعیین می نمایند.

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که بایستی به هنگام کار با لوله ها در نظر داشت، تفاوت‌های لوله مانیسمان رده ۴۰ و رده ۸۰ می باشد.

حال ممکن است با خود بگویید که اصلاً لوله مانیسمان و انواع آن چیست و چه کاربردی در صنعت ساخت و ساز دارد. شناخت کامل این لوله و رده های آن، بی شک تنها راه تشخیص و به کار گیری درست هر یک از آن هاست.

دقت کنید که اصطلاح رده 40 و 80، در اصل به ضخامت دیواره لوله های مانیسمان اشاره دارد. ما در ادامه همین مقاله، تفاوت های موجود بین این دو رده را به طور کامل تشریح نموده ایم. لازم به ذکر است در صورت نیاز، می توانید از دیگر مقالات مفید آهن هایپر در زمینه قطعات فولادی و ساختمانی نیز بازدید به عمل آورید.

 

تفاوت‌های لوله مانیسمان رده ۴۰ و رده ۸۰

درباره لوله مانیسمان و انواع آن چه می دانید؟

در یک تعریف ساده، مانیسمان به لوله هایی خطاب می شود که از انواع لوله های بدون درز سیملس پایپ اند و عدم برخورداری آن ها از جوش داخلی، آن ها را در صنایع مختلفی به خصوص نفت و پتروشیمی بسیار مناسب نموده است.

فولاد کربنی قادر به تحمل دمای بسیار بالا است، لذا در ساختار لوله های مانیسمان به خوبی از این فولاد استفاده شده است.

انواع لوله های مانیسمان بر حسب متریال

متریال های به طور عمده فلزی به کار رفته در ساختار این لوله ها، بسیار زیاد و شامل موارد زیر هستند:

  • فولاد کربنی معمولی
  • فولاد آلیاژی همچون استینلس و داپلکس
  • آلیاژ غیر آهنی همچون اینکنل و مونل
  • بدون درز مسی
  • بدون درز HDPV
  • بدون درز UPVC
  • بدون درز CPVC
  • پلی اتیلن

کاربردهای لوله های مانیسمان

شگفت آور نیست که شاهد طیف وسیع کاربرد این لوله ها در صنایع مختلف هستیم ، چرا که از خصوصیاتی برخوردارند که در هر موقعیتی ایده آل محسوب می گردند:

  • صنایع پتروشیمی و پالایشگاه ها
  • ساخت سکوهای نفتی و گاز
  • لوله کشی صنعتی کارگاه ها و کارخانه جات
  • خطوط لوله، آب رسانی فشار قوی و انتقال
  • صنایع داروسازی، رنگ سازی و…

تفاوت‌های لوله مانیسمان رده ۴۰ و رده ۸۰

تفاوت های رده 40 و 80 لوله مانیسمان

پیش از آن که فرق های این دو رده از لوله های مورد بحثمان را به خوبی درک نمایید، لازم است ابتدا با تعاریفی از خصوصیات مختلف لوله ها آشنا شوید:

اندازه اسمی لوله

اندازه اسمی عبارت است از اندازه گیری غیر دقیق قطر خارجی لوله. این اندازه گیری تنها به عنوان یک شماره مرجع استفاده می شود و دقیق نمی باشد، بدین صورت که برای تعیین ابعاد دقیق قطر خارجی لوله می توان آن را در نظر گرفت.

رده لوله

پس از آن که اندازه اسمی لوله مشخص گردید، امکان اندازه گیری قطر داخلی، خارجی و ضخامت لوله که مجموع آن ها را رده لوله می نامند. وجود خواهد داشت. رده که آن را اسکجوئل نیز می نامند، در واقع وظیفه دارد تا گستره ضخامتی لوله ها را نمایش دهد.

بررسی تفاوت های بین رده های مطرح لوله مانیسمان

به بخش اصلی این مقاله خوش آمدید! حال که به خوبی با معیارهایی همچون اندازه اسمی و رده لوله های مانیسمان به خوبی آشنا شده اید، می توانیم به ترتیب به بررسی تفاوت های میان رده 40 و 80 لوله های مانیسمان بپردازیم.

به طور کلی می توان این دو رده از لوله محبوبمان را در معیارهای زیر با یکدیگر مقایسه نمود:

  • وزن: لوله مانیسمان رده 40، نسبت به رده 80 از وزن پایین تری برخوردار می باشد و برای صنایع نیازمند به مصالح سبک تر، مناسب تر است.
  • ضخامت: لوله های رده 80 مانیسمان، به علت دارا بودن ضخامت بیشتر، می توانند در ساخت و سازها ایمن تر عمل کنند.
  • مقاومت: طبیعتاً لوله ای که از ضخامت بیشتری برخوردار باشد، مقاومت بیشتری را نیز ارائه خواهد داد و بدین ترتیب، لوله های رده 80 مانیسمان، در این ویژگی نیز نسبت به رده 40 برتریت دارند.
  • کاربرد: لوله های رده 80، در موقعیت هایی که فشار زیادی بر لوله ها وارد می گردد، بهتر کار می کنند. همچنین در اکثر موارد بر روی سطوح استفاده می شوند. با این حال جالب است بدانید که طیف استفاده از لوله های رده 40، گسترده تر می باشد.

تفاوت‌های لوله مانیسمان رده ۴۰ و رده ۸۰

خرید لوله مانیسمان، این بار از آهن هایپر!

به دلیل آن که لوله های مانیسمان به طور عمده در سخت ترین و چالش برانگیز ترین موقعیت ها در صنایع مختلف به کار می روند، بنابراین ضروری است که از خصوصیات استانداردی که برای آن ها تعیین شده است، برخوردار باشند.

سطحی گرفتن ساختار لوله های مانیسمان کاری بسیار اشتباه است، چرا که آن ها در صنایعی فراتر از ساخت و سازهای ساختمانی کاربرد دارند.

اگر به دنبال خرید این لوله ها از معتبرترین کارخانه جات حال حاضر کشور هستید، بهتر است بدانید که آهن هایپر، این محصولات را به طور مستقیم از این کارخانه ها در سراسر کشور توزیع می کند.

برای شناخت و اعتماد بیشتر به فروشگاه آهن هایپر، کافی است وب سایت رسمی و به روز آن را کامل بررسی نمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز، سفارش خود را از داخل همین سایت ثبت کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

لوله مانیسمان چیست و انواع آن

کاربرد لوله مانیسمان

خرید لوله مانیسمان

چرا از لوله مانیسمان استفاده کنیم؟

https://ahanhyper.com//?p=18795

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *