امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

تسمه فولادی چیست؛ انواع و کاربردهای آن

فولاد یا فلز مقطعی است که ضخامت آن کم و عرضه ان نسبت به ضخامت زیاد می باشد که کاربردهای گسترده دارد و از آن در ساخت وسایل زیاد استفاده خواهد شد. از پرکاربردترین نقاطی که از این محصول استفاده می‌شود کمربندهایی است که کپسول هایی مثل کپسول آتش نشانی را به دیوار متصل می‌کند. همچنین نگهداشتن لوله های ساختمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم به سوال تسمه فولادی چیست؛ انواع و کاربردهای آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تسمه فولادی

در پاسخ به سوال تسمه فولادی چیست؛ انواع و کاربردهای آن ابتدا شما را با خود کلمه تسمه فولادی آشنا خواهیم کرد. به مقطعی که اختلاف عرض با ضخامت آن زیاد باشد معمولاً تسمه فولادی گفته می‌شود. از این محصول برای تولید و ساخت سایر ابزارهای گوناگونی مثل درب های اکاردئونی، نرده پنجره، کلاف درب های آهنی ، وسایل کشاورزی و کمربند فلزی نگهداری کپسول و لوله ها استفاده خواهد شد.

بهتر است بدانید این مواد در بازار به صورت تسمه نورد گرم و سرد، تسمه گالوانیزه، تسمه استنلس استیل و آلومینیوم و … موجود است که قیمت هر یک با دیگری متفاوت می باشد.

 

تسمه فولادی چیست

 

انواع تسمه فولادی

در ادامه مبحث تسمه فولادی چیست؛ انواع و کاربردهای آن قصد داریم انواع آن را بیان کنیم. این محصول به طور کلی در 4 دسته قرار دارند که عبارتند از:

  1. تسمه ترانس
  2. تسمه فابریک
  3. تسمه ماشینکاری
  4. تسمه نوردی

تسمه ترانس

در ادامه مبحث تسمه فولادی چیست؛ انواع و کاربردهای آن باید ذکر کنیم که یکی از انواع آن تسمه ترانس می باشد. مواد اولیه برای ساخت این نوع محصول تسمه‌های می باشد که قبلاً تولید شده است. به عنوان مثال می توان گفت از تسمه ماشین کاری برای تولید آن ها استفاده خواهد شد. به خاطر فرآیندهایی که برای تولید این تسمه ها استفاده می شود معمولاً دارای دقت بالایی در ضخامت می باشد. به همین دلیل در موارد استفاده می‌شود که نیاز به ابعاد خاصی است.

تسمه فابریک

توجه داشته باشید که از شمش فولادی در ساخت تسمه استفاده می شود. در این روش تسمه در کوره های نوردی مقطع مستطیل شکل با عرض بسیار زیاد تولید خواهد شد.

 

انواع تسمه فولادی

 

تسمه ماشین کاری

بهتر است بدانید برای ساخت تسمه ماشین کاری از سه مرحله برش ورق، اتوکشی و مرحله نهایی استفاده خواهد شد. در این روش برش ورق با گیوتین انجام می‌شود و برای صاف شدن سطح آن نیز از غلتک ها بهره مند خواهند شد.

تسمه نوردی

در ادامه مبحث تسمه فولادی چیست؛ انواع و کاربردهای آن باید ذکر کنیم که یکی از انواع آن تسمه نوردی است. برای ساخت این تسمه ها از شمش های فولادی استفاده خواهد شد. معمولا برای ساخت انواع درب و پنجره، ریل های جرثقیل، ساخت کمربند برای کوره های صنعتی و ساخت پارک و .. از این تسمه استفاده خواهد شد.

 البته در نظر داشته باشید که این نوع تسمه معمولاً از معایب برخوردار می‌باشد که برخی از آن می‌توان به جوش پذیری و خمکاری نامناسب اشاره کرد. زمانی که برای تولید محصول از تسمه مورد استفاده شود امکان دارد که به دستگاه‌ها و تجهیزات اسیب وارد نماید.

کاربردهای تسمه فولادی

در ادامه مبحث تسمه فولادی چیست؛ انواع و کاربردهای آن باید ذکر کنیم که تسمه های فولادی معروف می باشند معمولاً بر اساس کیفیت و اندازه کاربردهای متفاوتی دارند. در مجموع این تسمه ها مقاوم با قابلیت جوش پذیری ساده و شیک می باشند. به همین خاطر امکان دارد این تسمه‌ها را در برخیمکان ها و وسایل مورد استفاده قرار بگیرد. برخی از کاربردهای این محصول عبارتند از:

  1. تحمل وزن سازه: یکی از کاربردهای بسیار مهم تسمه فولادی به شمار می رود که این محصول ضریب امنیت را بالا برده و می‌تواند به کاهش هزینه های ساخت و ساز پروژه کمک شایانی کند.
  2. از کاربردهای این محصول استفاده در ساخت نرده، حفاظ و پله می‌باشد. قدرتمندی با استفاده از پروفیل ها در صنعت ساختمان سازی ارزش بالایی برخوردار می باشد.
  3. تولید وسایل منزل، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، هود آشپزخانه و … توسط تسمه های آهنی از دیگر کاربردهای این محصول به شمار می رود.
  4. یکی از کاربردهای بسیار مهم استفاده در کریتنگ می باشد.
  5. برای ساخت بادبند نیز از این تسمه ها استفاده خواهد شد.
  6. تسمه فولادی نورد سرد برای تولید کابل برق و تلفن صنایع اتومبیل سازی، ساخت دوچرخه، ساخت لوازم خانگی، رادیاتورها، ترانسفورماتورها و … مورد استفاده قرار می گیرد.
  7. تسمه فولادی نورد گرم در تولید درب و پنجره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
  8. از این محصول در بسته بندی صنایع دستی هم مثل شیشه، پروفیل، چوب ام دی اف، موزاییک و … نیز استفاده خواهد شد.
  9. به خاطر برخورداری از هوا، استحکام و ظاهر زیبا در پوشش کف، پله ساختمان ها، کارخانه ها و … نیز به وفور استفاده می شود.
  10. با توجه به اینکه این محصول در ابعاد و ضخامت های متنوعی وجود دارد از آن در صنایع گوناگون استفاده خواهد شد.
  11. تنوع نوع محصول در تسمه ها بسیار زیاد است به همین خاطر می توان آن ها را با کاربردهای مختلفی در بخش‌های مختلف صنعت و تجارت استفاده کرد.

 

کاربردهای تسمه فولادی

 

در این مطلب برای شما بازدیدکنندگان گرامی به مبحث تسمه فولادی چیست؛ انواع و کاربردهای آن پرداختیم که شما با این اطلاعات در صورتی که نیاز به تسمه های فولادی داشته باشید می توانید با اطمینان خاطر جهت تهیه این محصولات اقدام نمایید. اما مهم ترین نکته ای که باید همیشه در نظر داشته باشید این است که سعی کنید این محصولات را از فروشگاه های معتبر تهیه نمائید.

 پیشنهاد ما به شما فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. این مجموعه با توجه به سابقه درخشانی که دارد و همچنین کارکردن با برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی محصولات باکیفیتی را روانه بازار می‌کند که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. شما عزیزان می توانید این محصولات را از طریق وبسایت https://ahanhyper.com تهیه نمایید.

بازدید کنندگان عزیز می توانید از اقصی نقاط کشور جهت تهیه این محصولات اقدام نمایید و سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید. در صورتی که آشنایی لازم را برای محصولات نداشته باشید می توانید از مشاوره های تخصصی که توسط کارشناسان خبره آهن هایپر ارائه می‌گردد بهره مند شوید. کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

فولاد آلیاژی و انواع آن

نکات مهم برای خرید تسمه که باید بدانید

https://ahanhyper.com//?p=24253

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *