امروز : پنج‌شنبه 18 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تست کشش برای 4 محصول صنعتی مهم

در جهان امروز، می توان به راحتی از قابلیت های جذاب و تکنولوژی های مدرن برای اطمینان از مشخصات فنی محصولات استفاده نمود. ابزار ها و شیوه هایی ارزان و ایده آل طراحی شده اند تا برای خرید یک محصول صنعتی و یا یک متریال اساسی، دچار اشتباه نشویم. محصولات صنعتی مهم که برای تولید نمودن انواع تجهیزات، ماشین آلات و سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، بر اساس اصولی خاص تنظیم شده اند.

چگونه می توانید ویژگی های یک محصول مانند فولاد را بررسی نمود؟ حتما بسیار شنیده اید که برند های مختلف از امکان تست محصولات سخن گفته اند. یکی از رایج ترین انواع آزمایش برای بررسی نمودن خواص مکانیکی در دنیای صنعت، تست کشش است. اما برخی از محصولات بیش از همه در نقطه توجه مخاطبان هستند. سعی داریم طریقه تست کشش برای 4 محصول صنعتی مهم را بررسی کنیم. اما این محصولات کدامند؟ با ما در آهن هایپر همراه باشید.

 

تست کشش چیست« tensile test»؟

 

تست کشش چیست « tensile test»؟

یکی از شیوه های استاندارد و آسان برای دستیابی به داده های مختلف درباره استحکام محصولات صنعتی، تست کشش است. حداکثر میزان فشاری که بر یک ماده صنعتی قابل اعمال است را اینگونه بررسی میکنند.

تست کشش بیش از هر چیزی به جهت اطلاع یابی از خواص مکانیکی استاتیکی مواد صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و در این شیوه ارزان و سریع، می توان به میزان انعطاف پذیری یک ماده صنعتی دست یافت.

میزان انعطاف پذیری به معنای قابلیت مفتول شدن یک محصول و حداکثر آن است. علاوه بر این ها؛ با انجام تست کشش، میزان مقاومت محصول صنعتی در برابر انواع نیروی وارده را بررسی می کنیم. تمایل مواد به انعطاف پذیری و سایر داده ها به صورت دقیق و مهندسی شده با استفاده از تست کشش قابل اندازه گیری هستند.

تست کشش چه اطلاعاتی به ما می دهد؟

  • مقاومت کشش
  • مقاومت شکنندگی
  • مقاومت تسلیم
  • حد تناسب
  • حد الاستیک
  • مدول الاستیسیته
  • حد ارتجاعی
  • نقطه تسلیم

در ادامه به بررسی تست کشش برای 4 محصول صنعتی مهم خواهیم پرداخت. به نظر شما این محصولات کدام یک هستند؟ آهن هایپر، به عنوان یکی از برجسته ترین نام ها در میان ارائه دهندگان محصولات آهنی و فولاد؛ امکان خرید انواع میلگرد، تیر آهن و هاش، نبشی و ناودانی و ورق روغنی را به صورت آنلاین برای شما عزیزان فراهم نموده است.

  1. تست کشش فولاد

برای بررسی خواص فولاد، می توان از دستگاه هایی ویژه و دقیق استفاده نمود. خواص فلز فولاد، به تناسب فلز های آلیاژ دهنده که در آن موجود هستند و میزان کربن آن متغیر است. هم چنین، عملیات حرارتی می تواند خواص فولاد را تحت تاثیر قرار دهد. دستگاهی که فلز فولاد را مورد تست کشش قرار می دهد، باید دارای سرعت و دقت فوق العاده بالایی باشد. این دستگاه باید دارای ظرفیت فشار باشد و بتواند شرایط طبیعی را شبیه سازی کند.

این دستگاه اصولا دارای نیروی کافی به جهت شکست محصول نمونه خواهد بود. اغلب از دستگاهی به نام کشش سنج برای تست کشش فولاد استفاده می شود. امروز دستگاه های پیشرفته ای وجود دارند که بر اساس داده های الکترونیکی و فرآیند نرم افزاری فعالیت می کنند. سنسور هایی که در این دستگاه های اندازه گیری کشش وجود دارند، به کامپیوتر متصل می شوند. بنابراین به راحتی اطلاعات مربوط به محصول قابل روئیت خواهد بود.

انواع دستگاه کشش سنج فولاد:

  • ماشین های هیدرولیکی
  • ماشین های الکترو مکانیکی

در دستگاه های هیدرولیکی پیستون های تک یا دوگانه ای وجود دارند که به سمت بالا و پائین حرکت می کنند. ماشین های هیدرولیکی سرعت پائینی دارند و برای اعمال نیروی زیاد هزینه ی بیش تری خواهند داشت. اما ماشین های الکترومکانیکی سریع تر هستند و دارای موتور الکتریکی بر اساس سرعت متغیر هستند. در ادامه این مقاله با آهن هایپر همراه باشید.

  1. تست کشش میلگرد

در ادامه معرفی تست کشش برای 4 محصول صنعتی مهم، نوبت به میلگرد می رسد. این محصول صنعتی پر کاربرد، به جهت افزایش استحکام سازه های ساختمانی و پل ها کاربرد گسترده ای دارد.

انجام تست کشش، این امکان را برای شما ایجاد می کند تا از کیفیت محصول مهمی چون میلگرد اطمینان یابید. چرا که کیفیت این محصول تامین کننده امنیت یک سازه است.

آزمایش کشش، میلگرد مشخص کننده تنش تسلیم و استحکام کششی آن خواهد بود. بنابراین با استفاده از دستگاه های الکترومکانیکی یا هیدرولیکی به انجام این تست بپردازید. به این طریق نیروی مشخصی بر نمونه وارد می شود تا تغییر طول قسمتی از آن به دست آید.

 

تست کشش میلگرد بر اساس چیست؟

 

تست کشش میلگرد بر اساس چیست؟

  • افزایش طول بعد از شکست
  • استحکام کششی
  • استحکام تسلیم

بر اساس استاندارد DIN1045، فاصله میان فک های دستگاه کششی ds15 در نظر گرفته می شود. و ds همان قطر اسمی میلگرد است. در صورت نیاز به هر گونه اطلاعات در این زمینه، با مشاوران ما در آهن هایپر در ارتباط باشید.

  1. تست کشش پلیمر

برای به دست آوردن کرنش و تنش پلیمر، می توان از دستگاه های کشش سنج موجود برای این محصول صنعتی مهم استفاده نمود. در ابتدا محصول را به شکل یک دمبل و در اندازه ای مشخص که با کولیس ثبت شده است طراحی می کنند. این نمونه بر اساس استاندارد ها و با روش قالب گیری تزریقی تولید می شود.

این نمونه در میان 2 فک دستگاه قرار می گیرد. در این زمان دستگاه بر اساس دیتای مشخص نمونه را می کشد و کامپیوتر داده ها را دقیقا ثبت می کند. که این داده ها میزان نیرو و جا به جایی هستند. سپس با رسم منحنی کرنش تنش محصول، شکننده یا چقرمه بودن آن مشخص می شود. به نظر شما آخرین گزینه ی تست کشش برای 4 محصول صنعتی مهم چیست؟

 

تست کشش پلیمر

 

  1. تست کشش پلاستیک

با انجام آزمایش کشش برای پلاستیک، اطلاعاتی چون ضریب ارتجاعی مماسی و ضریب الاستیسیته به دست می آید. این موارد پس از رسم منحنی کرنش تنش قابلیت اندازه گیری دارند. دستگاه های کشش سنج مناسبی برای پلاستیک وجود دارند که به کمک آن ها مشخصات مکانیکی این محصول صنعتی مهم، در دامنه های شناور اثر سطحی بررسی می شود. برای انجام این تست از استاندارد ASTM استفاده می شود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

آشنایی با تست های مخرب و غیر مخرب روی مقاطع فولادی

انواع آبکاری فولاد

https://ahanhyper.com//?p=25352

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *