امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بهترین نوع میلگرد در بازار کدام است؟

امروزه با توجه به این که آرماتورهای فولادی یا همان میلگردها در هرگونه ساخت و ساز جزو اصلی ترین قطعات به حساب می آیند، بازار آن ها نیز در تمامی زمان ها به خود خودی در جریان است. اما آیا این بدین معنی است که تمامی میلگردهای موجود در بازار لایق تحسین هستند؟!

طبیعتاً میلگردها نیز جزو آن دسته از محصولات پرفروشی اند که برخی افراد سودجو از موقعیت آن سوء استفاده نموده تا با کم ترین هزینه و زحمت، میلگردهای بی کیفیتی را به خریدار عرضه نمایند.

حال سؤالی که برای خیلی ها به معما تبدیل شده است، این است که بهترین نوع میلگرد در بازار چیست و دارای چه مشخصه هایی است! بی شک شناخت درست انواع میلگرد و خصوصیات هر یک، می تواند ما را در خرید بهترین و باکیفیت ترین میلگردهای بازار یاری دهد.

معیار بهترین بودن میلگرد در بازار

بگذارید ابتدا برایتان شرح دهیم که منظور از بهترین بودن میلگرد نسبت به دیگر میلگردها در بازار چیست. تصور نکنید که انواع میلگردها بر حسب کاربردهایشان رتبه بندی می شوند، چرا که هر یک در جایگاه خود از کاربردها و اهمیت های زیادی برخوردارند.

در سالیان اخیر سعی شده تا با ایجاد تغییراتی در آلیاژ، فرآیند تولید و…، مقاومت میلگردها در برابر زنگ زدگی افزایش پیدا کند، چرا که یکی از بزرگ ترین ضعف فولاد به کار رفته در آن ها، واکنش سریع با اکسیژن و رطوبت می باشد.

بنابراین سعی داریم تا در ادامه به بررسی انواع میلگرد در بازار و میزان مقاومت هر یک در برابر خوردگی بپردازیم تا شاید کمکی در انتخاب بهترین آن ها برای شما باشد.

 

معیار بهترین بودن میلگرد در بازار

 

کدام طبقه بندی میلگردها، دیرتر زنگ می زند؟

بهتر است انواع میلگرد بازار را در طبقه بندی های اصلی زیر که به لحاظ مقاومتی و میزان کربن به کار رفته شده در آن ها معرفی شده اند، شرح دهیم:

دسته اول (A1) – استاندارد S240

شامل میلگردهای کاملاً ساده و صیقلی تحت عنوان میلگرد شماره 8 و 10 که به سبب انعطاف پذیری بالای خود در جوشکاری و خم کاری استفاده می شوند، می شود.

وجود کربن به مقادیر کم باعث شده تا آن ها برای پروژه های نیازمند به میلگرد دارای خاصیت خمشی و جوشکاری مناسب واقع شوند، حال آن که کم ترین مقاومت را در برابر اکسایش از خود نشان خواهند داد.

میلگرد اروپائی، از معروف ترین مواردی است که در این دسته بندی قرار می گیرد. میلگردهای بدون آج اروپایی، در پروژه هایی که بیشتر به قطعات میلگردی دارای خاصیت خمشی نیاز دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

دسته دوم (A2) – استاندارد S340

آج های بدون قطع شدگی از ابتدا تا انتهای میلگرد فولادی همچون میلگرد مارپیچ یا فنری، در این دسته بندی قرار می گیرند. یکی از میلگردهای این دسته بندی بسیار پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز، فایبرگلاس پلیمر می باشد.

دسته سوم (A3)

با تشکیل 25 درصد ساختار این فولادها از کربن، آن ها در برابر نیروهای خمشی و کششی مقاوم اند و به طور معمول شامل میلگردهای شاخه ای می شوند. توجه داشته باشید که برعکس دسته اول، به هیچ وجه نبایستی این دسته را در جوشکاری مورد استفاده قرار داد.

شکل میلگردهای دسته سوم که به استاندارد S500 نیز معروف است، دوکی بوده و میزان کشش و تسلیمشان نیز 2400 تا 3600 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد.

میلگردهای تحت عنوان پرکربن و اپوکسی، از جمله مطرح ترین نمونه های این دسته بندی به حساب می آیند. میلگرد پرکربن به طور معمول به رنگ مشکی دیده می شود و میلگرد اپوکسی نیز جزو قطعات گران اما بسیار باکیفیت و کارآمد محسوب می شود.

 

کدام طبقه بندی میلگردها، دیرتر زنگ می زند؟

 

مقاوم ترین نوع میلگرد در بازار

هر چقدر که از موارد بالا تعریف نماییم، باز هم نمی توان آن ها را مقاوم ترین و بهترین میلگردهای بازار نامید. درست است که هر میلگردی در بازار از اهمیت و کاربردهای خود برخوردار است، اما به راستی کدام یک از آن ها کاملاً بی رقیب و تا ابد ضد زنگ می باشد؟!

اینجاست که پروژه های دارای بودجه بسیار بالا، از میلگردهای استینلس استیل و گالوانیزه استفاده می کنند. آرماتورهای گالوانیزه بطور شگفت آوری قادر به ارائه مقاومت به میزان 40 برابر دیگر میلگردها هستند.

اما می توان گفت که هیچ میلگردی در بازار توانایی رقابت با استینلس استیل را ندارد، چرا که آن ها می توانند تا 1500 برابر، دیرتر از دیگر میلگردها زنگ بزنند. طبیعتاً با وجود چنین خصوصیت پراهمیتی، آن ها گران ترین میلگرد در بازار نیز شناخته می شوند.

چه میلگردی بخریم که دیرتر زنگ بزند؟

در کل برای هر نوع میلگرد در بازار، میزان مقاومتی به طور استاندارد تعیین شده است و کارخانه جات تولیدی بایستی تکنیک هایی را پیش ببرند که از این میزان مقاومت تعیین شده در آرماتورها کاسته نگردد. برخی از این روش ها به شرح ذیل قابل اشاره اند:

  • اعمال بیش از یک ریداکشن بر روی شمش های فولادی
  • غوطه ور سازی قطعات فولادی در داخل محلول اسیدی رقیق به منظور از بین بردن اکسید تولید شده بر روی آن ها پس از خروج از کوره
  • تولید میلگرد با عملیات های حرارتی کوئنچ و تمپر به جای بالا بردن میزان کربن
  • استفاده از شمش های باکیفیت و دارای آلیاژ مرغوب
  • تغییر کوچک در ساختار شیمیائی فولاد همچون بالا بردن میزان سیلیکون

 

مقاوم ترین نوع میلگرد در بازار

 

مرکز خرید بهترین نوع میلگرد در بازار پایتخت

جدا از تمامی خصوصیاتی که برای شناخت بهترین انواع میلگرد در بازار توضیح دادیم، فروشگاه میلگرد و آهن آلات ساختمانی نیز بایستی محصولات خود را از کارخانه جات درجه یک کشور تهیه نماید و با قیمت اصلی و بهترین کیفیت به دست مشتری برساند.

فروشگاه آهن هایپر بی شک در طی سال های اخیر توانسته تا عنوان یکی از برترین مراجع قطعات فولادی کشور را از آن خود نماید. از هر کجای ایران که هستید، می توانید از طریق وب سایت این فروشگاه، اقدام به سفارش باکیفیت ترین میلگردهای موجود در بازار با قیمت اصلی نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

پرفروش ترین میلگرد در ایران

میلگرد کدام کارخانه ها تقاضای بیشتری دارد؟

https://ahanhyper.com//?p=19369

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *