امروز : سه‌شنبه 16 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بهترین میلگرد برای تیرچه

بهترین میلگرد برای تیرچه باید استاندارد خاصی را در خود جای دهد؛ چرا که امروزه تیرچه یکی از اجزای بسیار مفید ساختمان به شمار می آید که در انواع گوناگون می توان از آن یاد کرد. انواع تیرچه خصوصیات، مزایا و یا حتی معایب خاصی را به خود اختصاص می‌دهند که معمولاً میلگرد را می توان برای ساخت تیرچه بتنی با استاندارد بالا در نظر گرفت. امروزه میلگرد از جنس فولاد ساخته می شود که با داشتن یک سطح مقطع دایره ای و توپر کیفیت فیزیکی خود را به نمایش می ‌گذارد.

نحوه انتخاب میلگرد برای ساخت تیرچه

به خاطر بسپارید که میلگرد را با بتن به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می دهند. همه ما می‌دانیم که بتن مقاومت فشار بالایی دارد. اما دوام کششی آن چنان بالایی را نمی توان انتظار داشت. به همین دلیل زمانی که بتن و میلگرد با یکدیگر ترکیب شوند صددرصد بتن استحکام کششی خود را افزایش خواهد داد.

 این گونه است که ضعف اصلی بتن از بین می رود. معمولاً میلگرد با نوع کیفیتی که دارد قیمت خود را در هنگام فروش مشخص می کند. اما اگر شما به دنبال ساخت یک تیرچه بتنی با کیفیت و البته استاندارد هستید، بهتر است در انتخاب نوع میلگرد دقت بسیار بالایی را لحاظ کنید.

 امروزه برای ساخت تیرچه های بتنی میلگرد های A2 – A3 گزینه قابل قبول هستند. معمولاً میلگردی که در تیرچه پاشنه بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید نورد شده و همراه با آج ۳۴۰ و یا بالاتر مورد استفاده قرار گیرد؛ چرا که برای تنش های حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نحوه انتخاب میلگرد برای ساخت تیرچه

 

میلگرد اصلی صددرصد باید از نوع آجدار انتخاب گردد و یک قطر ۸ تا ۱۶ میلیمتری را می‌توان برای آن در نظر گرفت. البته چنانچه ضخامت بتن از ۵.۵ سانتیمتر بالاتر باشد، باید قطر میلگرد را نیز تا ۲۰ میلیمتر حتی افزایش دهید. برای انتخاب یک میلگرد عالی و مناسب شما می توانید بدون واسطه و پرداخت هزینه های جانبی از سایت https://ahanhyper.com/ یک خرید مقرون به صرفه را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید. این سایت مرجع اصلی فروش آهن آلات با کیفیت و قیمتی مناسب نسبت به رقبا است.

انواع میلگرد برای تیرچه

  چنانچه نام میلگرد برای تیرچه را شنیده باشید باید بدانید که مشخصاتی برای این نوع میلگرد در نظر گرفته شده است. به همین جهت برای شناخت بهترین میلگرد برای تیرچه شما باید بدانید میلگردی که در سقف مورد استفاده قرار می گیرد را میلگرد تیرچه می گویند که از دو میلگرد A2 و A3 باید استفاده کرد. همانگونه که گفته شد باید از بهترین متریال میلگرد را انتخاب کنید که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و نوع سیستم سازه بتواند یک خریدو انتخاب  مقرون به صرفه باشد.

میلگرد فولاد کربن یکی از پرکاربردترین میلگردهای تیرچه است که به آن ممکن است نوار سیاه هم بگویند. معمولاً این نوع میلگرد در بسیاری از فضا ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما در مقابل خوردگی ضعیف عمل می کند.بدین ترتیب سعی کنید در مناطق مرطوب و درون آب به هیچ عنوان از میلگرد فولاد کربن استفاده نکنید.

میلگرد تقویت کننده بار یکی دیگر از انواع عالی میلگرد است که برای ساخت پله، کف و سقف می تواند گزینه عالی و ایده آلی باشد. میلگرد اپوکسی که به آن میلگرد سیاه گفته می‌شود در مقابل آب شور و همچنین زنگ‌زدگی دوام بسیار بالایی دارد.

 اما میلگرد اروپایی از جنس منگنز ساخته می شود که در مقایسه با دیگر میلگردها مقاومت بالایی ندارد و معمولاً برای مناطق زلزله خیز توصیه ما این است که اگر به دنبال بهترین میلگرد برای تیرچه هستید از میلگرد اروپایی استفاده نکنید؛ چرا که شاید هزینه کمتری داشته باشد، اما مقاومت آن چندان مورد ستایش نیست.

 اما میلگرد فولادی ضد زنگ در برابر خوردگی همانطور که از نام آن پیداست، بسیار مقاوم است. میلگرد فایبرگلاس دوام خوبی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد و به همین دلیل، مقاومت و کیفیت بالایی را در پروژه های ساختمانی با مقداری هزینه برجا می گذارد. در پایان میلگرد گالوانیزه نسبت به میلگرد کربن 40 برابر دوام خود را در مقابل خوردگی نشان می دهد و می‌تواند در مناطق مرطوب یک گزینه ایده آل به شمار آید.

 

انواع میلگرد برای تیرچه

 

راهنمای استفاده از میلگرد برای تیرچه

  شما باید بعد از استفاده از بهترین میلگرد برای تیرچه محل مناسبی را برای میلگرد ها پیدا کنید تا بتوانید به راحتی آن ها را خم و قطع کنید. تمامی میلگردها باید با قطر جداگانه و کاملاً با فاصله در کنار یکدیگر قرار گرفته و مورد استفاده قرار گیرند.

 همانگونه که در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره شد از میلگردهای آجدار حتماً استفاده کنید و سعی کنید به کیفیت و استاندارد بیشتر از قیمت توجه داشته باشید. همچنین بعد از پایان کار سقف و استفاده از میلگرد ها شما باید از میلگرد های حرارتی نیز استفاده کنید تا بتوانید تنش های حرارتی در سقف را به راحتی مهار کنید. نحوه استفاده صحیح از میلگرد برای تیرچه می تواند به کیفیت ساخت و ساز اشاره بسیار واضحی داشته باشد. سعی کنید به هیچ عنوان به دلیل صرف هزینه کمتر به دنبال کیفیت پایین و قیمت ارزان تر نباشید که حتما متحمل ضرر خواهید شد.

خرید انواع میلگرد

حال که در مورد بهترین میلگرد برای تیرچه با شما صحبت کرده ایم، بهتر است برای خرید انواع میلگرد و البته باکیفیت ترین نوع میلگرد به سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه کنید. این سایت عرضه کننده انواع میلگرد در سایز و اندازه های گوناگونی است که شما به آن نیاز دارید.

به جزء انواع میلگرد شما می توانید نسبت به استعلام قیمت  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و… نیز به راحتی اقدام فرمایید. تنها لازم است برای بررسی قیمت های به روز محصولات فولادی این فروشگاه با کارشناس هر بخش به صورت جداگانه در ارتباط باشید. صددرصد اینگونه خرید بسیار هوشمندانه تری را تجربه خواهید کرد. نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که تمامی این محصولات توسط برترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی عرضه می شود که از کیفیت بالایی برخوردارند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

پرفروش ترین میلگرد در ایران

بیشترین سایز میلگرد مورد استفاده در ساختمان

https://ahanhyper.com//?p=26127

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *