امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

بهترین فولاد ضد سایش

فولاد ضد سایش به فولادی می‌گویند که از ورق آلیاژی با درصد بالای کربن ساخته شده باشد که دارای کاربردهای بسیاری بوده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم بهترین فولاد ضد سایش را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

معرفی فولاد ضد سایش

برای اینکه با بهترین فولاد ضد سایش آشنا شوید؛ لازم است که به معرفی این فولاد بپردازیم. همانطور که می دانید لغزش یک ماده یا سطح بر روی سطحی دیگر باعث می شود تا ذرات سطح کنده شود. معمولا به این مکانیزم که کار مکانیکی محسوب خواهد شد که به آن سایش می گویند. ورق ضد سایش یک نوع ورق فولادی آلیاژی می باشد که دارای سختی بالایی می باشد باعث افزایش مقاومت به سایش خواهد شد.

 در واقع می توان گفت زمانی که سختی فولاد بالا باشد؛ در تماس با مواد دیگر آن دچار خراش نخواهد شد. این ورق ها با نام ورق هاردوکس نیز شناخته خواهد شد و از مقاومت مطلوبی در برابر خوردگی برخوردار می باشد. همچنین در نظر داشته باشید که در هر شرایطی که چقرمگی، مقاومت خمشی، جوش پذیری و خواص ماشینکاری از خود نشان خواهد داد.

 

ترکیبات شیمیایی بهترین فولاد ضد سایش

 

ترکیبات شیمیایی بهترین فولاد ضد سایش

بهتر است بدانید فولاد ضد سایش فولادی با ساختار مارتنزیتی می باشد که دارای ساختار بسیار سخت و مقاوم تر نسبت به فولاد معمولی می باشد. به همین خاطر در تمامی صنایع که مقاومت در برابر سایش سازه های تجهیزات و ساختمان ها مد نظر باشد؛ از این فولاد استفاده خواهد شد که دارای ترکیبات شیمیایی خاصی است. خصوصیات آنالیز بهترین فولاد ضد سایش نشان خواهد داد که در صنایع برای تولید این فلز از آلیاژ استفاده خواهد شد. علاوه بر کربن از عناصری همچون گوگرد، سیلیسیوم، مولیبدن، منگنز، بور، فسفات و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 بهتر است بدانید که آنالیز فولاد ضد سایش نشان دهنده این می باشد که با افزایش درصد کربن می‌توان میزان مقاومت آن را در برابر سایش افزایش داد و سختی آن نیز افزایش پیدا کند.

به عبارت دیگر اضافه کردن عنصر کربن به ورق فولادی افزایش سختی امکان پذیر خواهد بود. بیشتر از این مقدار ورق فولادی را شکننده و مستعد ترک خوردگی خواهد کرد. به همین خاطر باید طبق دستورالعمل مشخص از آلیاژ کاملا مناسب استفاده کرد. در نهایت فولاد تولید شده در برابر سایش و خوردگی و شکنندگی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

معرفی انواع بهترین فولاد ضد سایش

بهترین فولاد ضد سایش در انواع مختلف در بازار موجود است که می توانید با توجه به کاربرد مدنظر خود نوع مناسب آن را انتخاب نمایید. در ادامه به معرفی برخی از فولاد‌های ضد سایشی می‌پردازیم.

ورق دورستات

یکی از بهترین فولاد ضد سایش ورق دورستات می باشد. این نوع ورق فولادی بیشترین میزان سختی را در مقایسه با فولاد ضد سایش دیگر دارد. از این مدل در مواقعی که مقاومت عالی در برابر فشار و سطح سایشی لازم باشد؛ مورد استفاده قرار خواهد داد. از دیگر ویژگی های این نوع فولاد ضد سایش می‌توان به جوش پذیری آن اشاره کرد. در ضخامت های پایین در جوشکاری نیاز به پیش گرم کردن است. از جمله کاربردهای ورق ضد سایش دورستات می توان به استفاده در تولید سیمان، وسایل کشاورزی، لایروبی ها، صنایع معدن، ماشین سازی و … اشاره کرد.

 

انواع بهترین فولاد ضد سایش

 

ورق دیلیدور

یکی دیگر از بهترین فولاد ضد سایش می‌توان به ورق دیلیدور اشاره کرد. این نوع ورق دارای درجه سختی و چقرمگی بالایی می باشد که معمولاً در سه دستهV و C و L قرار می گیرد. نوع V دارای درصد کربن پایین می باشد که ساختار آن مارتنزیتی می باشد. از این نوع ورق در صنایع ساخت فولاد، معدن سنگ، فلزات و سیمان استفاده خواهد شد.

ورق ولدوکس

از دیگر بهترین فولاد ضد سایش می‌توان به ورق ولدوکس اشاره کرد. این ورق معمولا در گرید های مختلفی از 700 تا 1300 تولید و عرضه می شود. برخی از ویژگی های این نوع ورق می توان به جوش پذیری عالی ، عناصر آلیاژی پایین و استحکام بالا اشاره کرد. به همین خاطر در صنایع خودرو سازی و عمران بیشترین کاربرد را به همراه دارد.

ورق کرسابرو

مقاومت عالی در برابر شکل پذیری بالا، مقاومت بسیار بالا در برابر سایش و … از ویژگی‌های این ورق می باشد که در صنایع معدنی در ساخت فولاد و سیمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق کرسابرو از جمله بهترین فولاد ضد سایش به شمار می رود.

ورق راک استار

سختی و چقرمگی بالا، شکل پذیری عالی و .. از جمله ویژگی های مهم ورق راک استار می باشد. پرکاربردترین نوع این ورق گرید 400 است که دارای ساختار کربن پایینی می باشد و از قابلیت جوش پذیری بالایی برخورداری می باشد. این نوع ورق از جمله بهترین فولاد ضد سایش می باشد.

ورق ضد سایش ST52

یکی از بهترین فولاد ضد سایش ورق ضد سایش ST52 می باشد که در صنایع مختلف مخصوصا صنایع ساختمانی بیشترین کاربرد را به همراه دارد. از جمله ویژگی‌های مهم این ورق می توان به مقاومت بالا در برابر خمش اشاره کرد که دارای ۱.۶ درصد منگنز در ساختار آن می باشد. همچنین دارای جوش پذیری عالی، شکل پذیری و ماشین کاری مناسبی می باشد.

این نوع ورق در دسته ورق سیاه یا نورد گرم می باشد که تحت دمای بالای ۱۵۰۰ درجه فارنهایت تولید خواهد شد. این ورق فولادی دارای ترکیبات و مواد ضد سایش همچون فولاد کربن، منگنز، فسفر، گوگرد و … می باشد. از جمله کاربردهای ورق می توان به ساخت ریل، ساخت جرثقیل، شاسی ماشین آلات سنگین، دیواره قطعات صنعتی، ساخت محصولات و تجهیزات استاندارد با وضعیت کاری بالا و … اشاره کرد.

 

ورق ضد سایش ST52

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی و آهن آلات می باشد. شما بازدید کنندگان عزیز جهت خرید بهترین فولاد ضد سایش و همچنین انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید و این مقاطع را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز کافیست با شماره های ذکر شده کارشناسان خبره این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

فولادهای ضد سایش

https://ahanhyper.com//?p=31633

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *