امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بهترین روش زنگ زدایی میلگرد

بهترین روش زنگ زدایی میلگرد را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. امروزه میلگرد جزء پرکاربردترین مصالح ساختمانی به شمار می آید که حتی برای استفاده از میلگرد های زنگ زده مقررات خاصی در نظر گرفته شده است. به هرحال میلگرد زمانی که دچار زنگ زدگی می شود کیفیت اصلی خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل، آنچنان که باید و شاید نمی توان کیفیت قابل قبولی را از آن انتظار داشت.

میلگرد زنگ زده چه مشکلاتی را درون بتن به وجود می آورد؟

میلگرد یک نوع آلیاژ آهنی همراه با کربن است که امروزه برای تقویت و ضعف اصلی بتن در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. خوردگی و زنگ زدگی مشکلات گاهاً جبران ناپذیری را به وجود می‌آورد و اینگونه است که بتن نمی تواند آنچنان که باید و شاید به تقویت سازه کمک کند. زمانی که ما برای ضعف بتن به دنبال میلگرد هستیم، اگر میلگرد دچار زنگ زدگی باشد صددرصد رفع زنگ زدگی اولین چیزی است که مورد توجه قرار می گیرد.

مادامی‌ که میلگرد مورد نظر دچار زنگ زدگی می شود و درون بتن منبسط می گردد، همین انبساط مشکل خاصی را داخل بتن به وجود می‌آورد و اینگونه است که خرابی های اصلی خود را نشان می دهد. حال ما قصد داریم در مورد بهترین روش زنگ زدایی میلگرد با شما صحبت کنیم.

 

چه زمانی میلگرد را می توان زنگ زدایی کرد؟

 

چه زمانی میلگرد را می توان زنگ زدایی کرد؟

در آیین نامه آن دسته از میلگرد هایی که پوسته پوسته و دچار خوردگی هستند، بدون آزمایش به هیچ عنوان مورد کاربرد قرار نمی گیرند. اما زمانی که شما با کاهش ضخامت بر روی میلگرد مواجه نشوید می توانید از روش هایی که در ادامه به آن می پردازیم، به زنگ زدایی میلگرد اقدام نمایید. در این جا استفاده از میلگرد شما را دچار محدودیت نخواهد بود. معمولاً شما با استفاده از مواد شیمیایی، سندبلاست و برش کشیدن می‌توانید زنگ زدگی فلزات را برطرف کنید.

·        سندبلاست

سندبلاست می تواند به بهترین راهکار برای تمیز کردن میلگرد های زنگ زده باشد؛ چرا که با وجود خوردگی میلگرد سند بلاست می تواند هر چه سریعتر آن را برطرف کند. مواد شیمیایی و برس کشیدن از جمله فعالیت هایی به حساب می آیند که بسیار زمان بر و همچنین محیط زیست را شدیداً آلوده می کنند. پس ما می توانیم در اینجا سندبلاست را یک گزینه منحصر به فرد عالی به عنوان بهترین روش زنگ زدایی میلگرد معرفی کنیم.

·        شات پلاست

علاوه بر سند بلاست، شات پلاست نیز جزء به روز ترین روش های زنگ زدایی شناخته می شود که تا حدودی شما می توانید ساختاری شبیه به سند بلاست را انتظار داشته باشید. اما مواد ساینده ای که در شات پلاست مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت تر از سند بلاست است و شما برای رفع اکسید های سطحی میلگرد می توانید از شاد پلاست به راحتی استفاده کنید.

 معمولاً کسانی که به دنبال کیفیت کار هستند، بهترین روش زنگ زدایی میلگرد را نیز شات پلاست می دانند که حتی می تواند لایه های زنگ زدگی بسیار ضخیم را برطرف کند. شات پلاست مزایای دارد و این مزایا شامل بالا بردن استحکام سطح و به وجود آوردن یک سطح صاف و هموار است.

•                     لیزر زنی

استفاده از لیزر زنی یک روش منحصر به فرد دیگر برای زنگ زدایی میلگرد محسوب می شود که در حال حاضر لیزر زنی به روز ترین روش با کمترین مصرف انرژی به حساب می آید. کیفیت و سرعت بالا، کارایی گسترده و غیرشیمیایی بودن از جمله مزایای اصلی لیزر زنی به حساب می آیند. از جمله آهن برای قطعات برنجی، آلومینیومی، مسی و بسیاری از پلاستیک های ضخیم  می توان از لیزر زنی  استفاده کنید.

جلوگیری از زنگ زدگی میلگرد

حال که در مورد بهترین روش زنگ زدایی میلگرد صحبت کرده ایم، بهتر است برای جلوگیری از زنگ زدگی میلگرد نیز به نکاتی هرچند ساده دقت کنید. معمولاً مکانی را که به نگهداری میلگرد ها اختصاص می ‌دهید باید بدون وجود هیچ گونه رطوبت انتخاب کنید. هرگونه آلودگی، وجود روغن و پوشش های غیر فلزی آسیب زا می توانند به زنگ زدگی میلگرد کمک کنند. توجه داشته باشید که میلگرد نیز باید به درستی حمل گردد و بدون خمیدگی و بدون اینکه مستقیماً بر روی زمین انبار شود آن را در یک فضای باز قرار ندهند.

 

جلوگیری از زنگ زدگی میلگرد

 

تقویت میلگرد زنگ زده

باید توجه داشته باشید که تقویت میلگردهای زنگ زده نیز بعد از زنگ زدایی جزء نکات مهم دیگری است که نباید آن را نادیده گرفت. شما برای تقویت میلگرد باید ضخامت آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر ضخامت میلگرد ۱۵ درصد سطح اصلی میلگرد را به سبب زنگ زدگی از بین برده باشد، تقویت آن لازم و ضروری است.

اگر از ۱۵ درصد میزان زنگ زدگی بیشتر باشد، طبیعتاً شما باید از یک میلگرد جدید استفاده کنید.

اهمیت استفاده از میلگرد در ساخت و ساز

استفاده و اهمیت میلگرد برای هیچ کس پوشیده نیست و به همین دلیل است که در صورت زنگ زدگی میلگرد بسیاری از ما به دنبال پیدا کردن بهترین روش زنگ زدایی میلگرد هستیم. امروزه میلگرد به صورت شاخه ای و یا کلاف تولید و عرضه می شوند که برای جبران دوام کششی پایین بتن مورد استفاده قرار می ‌گیرد. معمولاً برای استحکام سازی سازه استفاده از میلگرد یک امر ضروری به حساب می آید.

میلگرد های ساده، آجدار و آجدار پیچیده که با آن کلاف گفته می شود با توجه به انواع اروپایی، اپوکسی پوشش داده شده، گالوانیزه، فایبرگلاس، فولاد ضد زنگ و فولاد کربن تقسیم بندی می شود که هر کدام مزایای خاصی را به خود اختصاص می‌دهند. بدین ترتیب ما به شما توصیه می کنیم برای خرید انواع میلگرد به سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه کنید. این سایت ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، پروفیل ساختمانی و… است که با قیمت مناسب به فروش می رسند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

روش جوشکاری میلگرد

https://ahanhyper.com//?p=26005

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *