امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بهترین تیرآهن ایران

تیرآهن از جمله مقاطع فولادی پرکاربرد می باشد که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت این محصول فولادی به گونه ای است که بدون وجود آن ساختمان سازی منحل خواهد شد و ساخت امکان پذیر نیست. در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم بهترین تیرآهن ایران را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تیرآهن از جمله پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین محصولات فولادی می باشد که دارای شکل ظاهری شبیه به حرف H می باشد. این مقاطع فولادی طبق استانداردهای مختلفی تولید می‌شود که هر یک در قسمت خاصی از ساختمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وظیفه اصلی آن در ساختمان این است که در برابر نیروهایی که وارد می شود؛ مقاومت خوبی نشان می دهد.

به طور کلی می توان گفت تیرآهن در سه استاندارد IPE ، NP و  IPB تولید و عرضه می شود. برای اینکه بتوانید تیرآهن را تهیه و خریداری کنید؛ باید ابتدا با این استانداردها آشنا شده تا بتوانید محصول مناسبی را انتخاب نمایید. در ادامه انواع استاندارد تیرآهن و بهترین تیرآهن ایران را شرح می دهیم.

انواع استاندارد تیرآهن

تیرآهن IPE

از جمله بهترین تیرآهن ایران؛ تیرآهن IPE است که نه تنها در کشور ایران بلکه در کشورهای اروپایی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

برای اینکه بتوانید این نوع تیرآهن را تشخیص دهید؛ کافیست به بال آن ها دقت کنید؛ متوجه خواهید شد که بال این نوع تیرآهن در ابتدا و همچنین در انتها دارای ضخامت یکسان می باشد.

بهترین نوع تیرآهن ایران

 

نقشه های ساختمانی که در ایران طراحی می‌شوند بر اساس استفاده از تیرآهن با استاندارد IPE بوده که این نوع محصول دارای ضخامت بالا ثابتی می باشد. کارخانه ذوب آهن اصفهان از جمله کارخانجات تولیدی تیرآهن IPE می باشد که فعالیت دارد. این نوع تیرآهن دارای وزن سنگین بوده و طبق جدول اشتال تولید و عرضه می‌شود.

تیرآهن INP

تیرآهن INP از جمله بهترین تیرآهن ایران می باشد که این محصول بر اساس استاندارد کشورهای روسیه و چین بوده و در بازار ایران موجود است. توجه داشته باشید که در این تیرها؛ بال ها در ابتدا نازک بوده و در انتهای آن ضخیم می باشد که به راحتی می توانید آن را تشخیص دهید.

تیرآهن IPB

یکی دیگر از بهترین تیرآهن ایران می‌توان به تیرآهن IPB اشاره کرد که این نوع تیرآهن ها معمولاً به اسم بال پهت یا عریض نیز شناخته می شوند. این نوع محصول نسبت به استانداردهای قبلی از طول بال بیشتری برخوردار است.

این نوع تیرآهن در سایز ‌های 10 الی 100 سانتی‌متر طول در بازار موجود است که بیشتر در ساخت ستون از آن استفاده می شود. همانطور که پیداست این تیرآهن دارای سطح مقطعی شبیه به حرف انگلیسی H می باشد که به آن تیرآهن هاش می گویند.

در نظر داشته باشید که این نوع تیرآهن در سه نوع هاش سبک، پارچه سنگین و هاش فوق سنگین تولید و عرضه می شود. استفاده از این مقطع فولادی مزایای بسیاری را به همراه دارد که می توان به استحکام زیاد، سرعت نصب بالا، اشغال فضای کمتر و همچنین مقاومت بیشتر و تنش مکانیکی کمتر اشاره کرد. به همین خاطر این نوع تیرآهن از جمله بهترین تیرآهن ایران شناخته می شود.

کاربرد اصلی تیرآهن

بهتر است بدانید که بهترین تیرآهن ایران در کاربردهای خاصی از جمله در ساخت اسکلت فلزی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که ذکر شد سازه فلزی بدون تیرآهن اصلا امکان پذیر نیست. این مقطع فولادی به راحتی می‌تواند فشار و بار سازه را به زمین منتقل کند. بیشترین موارد استفاده از آن در خرپا، تیر و سازه می باشد که با توجه به استفاده و کاربرد زیاد این محصول در حجم بالا باعث می شود تا بر هزینه آن تاثیر گذار باشد.

بهترین نوع تیرآهن ایران

بهتر است بدانید که تیرآهن IPE بهترین و پرمصرف ترین نوع تیرآهن می باشد که شما باید سعی کنید آن را از تولیدکنندگان معتبر تهیه و خریداری نمایید. مطمئن باشید که وزن آن بر اساس جدول اشتال تیرآهن می باشد. شما می توانید تیرآهن را به صورت کیلویی یا شاخه ای در بازار پیدا کنید.

در زمان تهیه و خرید این مقاطع فولادی باید سعی کنید به پارامتر ها و فاکتورهای مهمی همچون کارخانه تولید کننده و وزن، سایز، ابعاد و قیمت آن و … توجه داشته و مورد بررسی قرار دهید. فروشگاه تخصصی آهن هایپر بهترین و معتبر ترین فروشگاه است که می توانید این مقاطع را تهیه نمائید.

 

برای ساخت آهن از چه آلیاژی استفاده می شود

 

پرمصرف ترین سایز تیرآهن

حال که با بهترین تیرآهن ایران آشنا شدید؛ لازم است که پرمصرف ترین سایز آن را نیز بدانید. همانطور که ذکر شد تیرآهن ها در انواع و سایزهای مختلفی تولید شده که در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال می‌توان از این مقطع فولادی در ساخت خرپا، اعضای مهاربندی، اتصال تیر به ستون و اتصالات بادبند ها و … بهره مند شد.

تیرآهن به طور کلی در سایزهای 8 الی 100 میلیمتر تولید می شوند.

از جمله پرمصرف ترین سایزها می توان به سایز ۱۴، سایز ۱۶ و سایز ۱۸ اشاره کرد که سایز ۱۸ معمولاً فروش بیشتری دارد.

نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که بیشتر کارخانه ها معمولاً تیرآهن ها را در سایز ۸ الی 30 تولید می‌کنند و سایز های دیگر تنها به صورت سفارشی می باشند؛ چرا که کمترین کاربرد را داشته و به همین خاطر در صورت نیاز مشتریان می توانند آن را سفارش دهند.

بهترین تولید کنندگان تیرآهن در ایران

همانطور که می دانید ایران از جمله کشورهای می باشد که در زمینه تولید مقاطع فولادی از جمله بهترین تیرآهن ایران فعال می باشد. کارخانه های بسیاری هستند که جهت تولید مقاطع فعالیت دارند که می توان به کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، کارخانه تیرآهن نورد آریان فولاد، کارخانه تیرآهن فایکو، کارخانه فولاد غرب و همچنین کارخانه فولاد اهواز و … اشاره کرد. این کارخانه ها توانسته اند محصولات باکیفیتی را تولید و عرضه کنند که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تیرآهن IPE

 

 معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. این فروشگاه با توجه به اینکه دارای سابقه درخشانی است محصولات با کیفیتی را عرضه می کند پس هیچ دغدغه ای بابت کیفیت و مرغوب بودن مقاطع فولادی نداشته باشید. همچنین در نظر داشته باشید که شما عزیزان از سراسر ایران می توانید به صورت آنلاین از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ محصولات مورد نیاز خود را سفارش دهید.

از جمله مقاطع فولادی که می توانید از این مجموعه خریداری کنید؛ می توان به انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. تمامی این مقاطع با مواد و متریال با کیفیت تولید شده اند. در صورتی که آشنایی لازم را با این مقاطع ندارید؛ پیشنهاد می کنیم قبل از سفارش حتما از مشاوره های لازم توسط کارشناسان فروش بهره مند شوید تا بتوانید محصول با کیفیتی را با توجه به کاربرد مورد نظر تهیه و خریداری نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کدام تیرآهن بهتر است؟

تفاوت آهن اصفهان با اهواز

https://ahanhyper.com//?p=26275

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *