امروز : پنج‌شنبه 18 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بهبود خواص محصولات نورد گرم

بهبود خواص محصولات نورد گرم را در این مطلب بررسی می کنیم. در سال های اخیر ما شاهد بهبود خواص محصولات نورد گرم بوده ایم. این محصولات دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند و سطح کیفی آن را از محصولات نورد سرد بسیار بیشتر است. بهبود خواص محصولات نورد گرم موجب این موضوع شده است که این محصولات بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرند و از آنجا که دارای کاربرد های بسیار مختلف هستند مورد استقبال بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است.

این محصولات در ضخامت های گوناگون و متفاوت وجود دارد های مختلف از سطح کاربرد بسیار بالایی برخوردار می‌ باشد و ضخامت بسیار مناسبی دارند. محصولات نورد گرم همچنین در کاربرد های متعدد مانند جا هایی که نیاز به ورق های ضخامت پایین است نیز کاربرد دارند. این محصولات با توجه به پیشرفت های تکنولوژی در بهترین کیفیت ها ساخته و تولید می شوند. در چندین دهه ی اخیر به دلیل همین موضوع محصولات نورد گرم بیشتر استفاده می شوند.

مزایای محصولات نورد گرم

مزایای محصولات نورد گرم را در این مطلب توضیح خواهیم داد. با بهبود خواص محصولات نورد گرم مزایای آن نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بهبود خواص محصولات نورد گرم باعث شده است تا مزایای این محصولات بیشتر از پیش شود و از جمله این مزایا می توان به این موارد اشاره کرد که با استفاده از این محصولات نورد گرم دیگر نیازی به نیروی زیاد در فرایند کار ندارید چرا که این محصولات نورد گرم به نیروی کم تر نیاز دارند.

 

مزایای محصولات نورد گرم

 

از جمله مزایای  دیگر آن می توان به این اشاره کرد در استفاده از این محصولات دیگر نیازی به تجهیزات و وسایل بیشتر نخواهید داشت.  همچنین با بهبود خواص محصولات نورد گرم می توانید از شمس های بزرگ استفاده کنید چرا که برای این شمس ها بسیار مناسب و کاربردی هستند. با استفاده از محصولات نورد گرم همچنین می توان گفت مقدار کرنش سختی کمی در حین انجام کار و فعالیت بر روی قطعات امکان پذیر است.

فرایند نورد گرم به چه صورت است؟

سوال این است که فرایند نورد گرم به چه صورت است ؟  لذا ما در این مطلب در مورد این موضوع بحث خواهیم کرد. بهبود خواص محصولات نورد گرم موجب شده است تا این محصولات در فرایند های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. فعالیت در نورد گرم ها  فلز مربوطه با عبور دادن از بین دو غلتکی که وجود دارد و بین آن ها فاصله ی کمی نسبت به فلز مربوطه است و کاملا متفاوت از جهتی که چرخانده می شود انجام می گیرد.

اما سرعت چرخش بسیار بیشتر می باشد و همین دلیل موجب این موضوع می شود که بین غلتک و فلز اصطکاک ایجاد شود و همین اصطکاک  منجر به به جلو رانده شده فلز مربوطه می شود و به همین دلیل ضخامت آن کاهش داده می شود. اما در مورد ضخامت آن ها باید بگوییم که مقدار این ضخامت ها که کن می شوند  کاملا به میزان اصطکاکی دارد که بین فلر و غلتک رخ می دهد.

مزایای استفاده از نورد گرم

مزایای استفاده از نورد گرم را در این مطلب بررسی خواهیم کرد. بهبود خواص محصولات نورد گرم موجب افزایش  مزایای آن شده است.  از جمله می توان به  این مورد اشاره کرد که استفاده از نورد گرم باعث این موضوع شده است که مصرف انرژی بسیار پایین آید و این مورد باعث کاهش هزینه های زیاد  شده است. بهبود خواص محصولات نورد گرم همچنین موجب شده است تا محصولاتی که تولید می شوند انعطاف پذیری بسیار خوبی داشته باشند.

 

مزایای استفاده از نورد گرم

 

به همین دلیل در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی و تولید ریل قطار و حتی در  تولید تیر آهن و جوشکاری نیز استفاده شود و کاربرد بسیار عالی داشته باشد. همچنین استفاده از این محصولات باعث بهبود عملکرد پردازش آلیاژ ها و انواع فلزات خواهد شد . چرا که  طی این  فرایند موجب می شود تا ترک‌ ها بهبود پیدا کنند و دانه های بزرگی  که در نورد گرم وجود دارند شکسته شوند. همچنین موجب کاهش ریخته گری می شود.

معایب استفاده از نورد گرم

بهبود خواص محصولات نورد گرم باعث نشده است ها معایب استفاده از نورد گرم را فراموش کنیم.‌ از جمله این معایب می توان به این موضوع اشاره کرد که با استفاده از نورد گرم  اجزای که غیر فلزی می باشد در درون فولاد کاملا فشرده می‌ شوند و همین فشرده شدن آن ها که به وسیله ورقه های نازک انجام می‌ گیرد موجب لایه لایه شدن آن ها می شود. همچنین این لایه لایه شدن باعث این موضوع می شود تا خصوصیات کششی فولاد کاملا خراب شود و موجب پارگی می شود.

همچنین موجب می‌ شود تا سرمایش ناموزون باعث استرس شود و عوارض جانبی گوناگونی را به دنبال دارد. همچنین  امکان این موضوع وجود دارد که ضخامت محصولات فولادی کاملاً کنترل نمی شوند،  حتی اگر ضخامت آن ها مناسب باشد باز هم یک اختلافی به وجود خواهد آمد.‌همان طور که گفتیم بهبود خواص محصولات نورد گرم باعث ایجاد مزایای خوبی شده است اما معایبی دیگر را نیز به دنبال دارد.

 

معایب استفاده از نورد گرم

 

سخن پایانی

نورد گرم ها از جمله محصولاتی می باشند که در سال های اخیر گسترش بیشتری پیدا کرده اند و این محصولات با توجه به پیشرفت های تکنولوژی در عرصه های بیشتری مورد استفاده قرار گرفته‌ اند. نورد گرم ها دارای مزایای بالایی هستند، گفته شود در این بین معایبی هم دارا می باشند.

بهبود خواص محصولات نورد گرم باعث شده است تا این محصولات مورد توجه بیشتر قرار گیرند. البته بهبود خواص محصولات نورد گرم با توجه به پیشرفت های روز افزون انجام گرفته است و به همین دلیل به یک جایگزین بسیار عالی به جای محصولات نورد سرد قرار گرفته اند.‌ این محصولات دارای مزایایی مانند کاهش سطح انرژی و و در نتیجه کاهش سطح هزینه ها می باشند.

مجموعه تخصصی آهن هایپر از جمله مراکز معتبر و شناخته شده عرضه و فروش انواع مقاطع فولادی باکیفیت، در سطح کشور به شمار می رود. ارائه انواع آهن آلات صنعتی و ساختمانی اعم از تیرآهن 12، تیر آهن 14 الی تیرآهن 30 و مصالح فلزی و انواع میلگرد ها بدون واسطه و به صورت مستقیم از کارخانه، از ویژگی های شاخص شرکتahanhyper.com  به شمار می رود

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

علت اختلاف قیمت محصولات نورد گرم و سرد

چرا از نورد سرد استفاده می شود

https://ahanhyper.com//?p=15010

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *