امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

علت استفاده هوابرش در برشکاری نبشی و ناودانی

بسیاری از ساختمان سازانی که از هوا برش استفاده می‌ کنند به طور معمول برای برشکاری نبشی و ناودانی هم هوابرش را مورد استفاده قرار خواهند داد. با توجه به اینکه تمامی نبشی ها و ناودانی های مورد استفاده در صنعت جنسشان فولادی می باشد و همچنین کربن درونشان وجود دارد، برشکاری شان با استفاده از این روش به راحتی انجام خواهد شد.

همچنین هزینه ‌ای که با استفاده از این روش برای برشکاری پرداخت می کنید بسیار مناسب و به صرفه خواهد بود. سرعت برشکاری هر یک از انواع نبشی ها و ناودانی ها با استفاده از هوابرش افزایش پیدا می کند.

شما باید به خوبی بدانید که به دلیل وزن بالای بسیاری از نبشی ها و ناودان ها به راحتی نمی توانید آنها را جابجا کنید. به همین دلیل برای برشکاری نبشی و ناودانی از هوا برش استفاده می کنند. از آنجایی که قابل حمل بودن تجهیزات مربوط به هوا برش بسیار آسان می باشد ساختمان سازان به راحتی می ‌توانند از هوا برش جهت برشکاری انواع نبشی ها و ناودانی ها استفاده کنند.

زمان برشکاری دستی باید دقت داشته باشید که سطح برش صاف باشد و یکنواخت بودن آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. زمانی که مقطع به وسیله هوا برش، برشکاری می گردد در محل برش خواص مکانیکی نباید از دست برود.

برشکاری نبشی و ناودانی

فرایند برشکاری نبشی و ناودانی با استفاده از هوابرش

فرایندی که مربوط به برشکاری نبشی و ناودانی می باشد به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود. دو دسته مکانیکی و حرارتی از جمله مهمترین دسته‌بندی‌ های برشکاری انواع نبشی ها و ناودانی ها با استفاده از هوا برش می باشد. برشکاری مکانیکی به وسیله براده برداری و همچنین شکستن و یا له کردن فلزات انجام خواهد شد.

روش ‌هایی که در این دسته بندی قرار می گیرد رنگ زدن، ماشین کاری، قیچی، اره لنگ و گیوتین می باشد. دسته بندی دیگری که برای برشکاری قرار دارد دسته حرارتی و یا ذوبی می باشد. با توجه به منابع مورد استفاده شما باید بدانید که در دسته بندی دوم، برشکاری با لیزر و برشکاری با شعله و برشکاری با قوس در این مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فرایند برشکاری با استفاده از هوا برش مانند حرارت دادن فلزات بسیار آسان می باشد و در کمترین زمان اجرا می گردد. در بسیاری از موارد اکسیدی که در این روش ایجاد می‌ شود دارای نقطه ذوب بسیار پایینی است و در نتیجه به راحتی مواد مذاب به بیرون پرتاب می گردد. حرارت به وجود آمده از واکنش اکسیداسیون به همراه حرارت اولیه موجب می گردد که ادامه برشکاری در مسیر معین شده مشخص گردد و بعد از برشکاری به حرارت اضافی و یا خارجی کمتری نیاز داشته باشد.

تجهیزات برشکاری با استفاده از هوابرش بسیار متنوع است که هر یک از آنها دارای کاربرد خاصی می باشند. منبع گاز اکسیژن، منبع گاز سوختنی و غیره از جمله مهمترین تجهیزاتی می باشد که برای برشکاری با استفاده از هوابرش مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه استفاده کردن از استیلن یکی از متداول ترین روش های سوخت گازی جهت برش دادن فولادهای معمولی به شمار می ‌رود.

 

نبشی و ناودانی با استفاده از هوا برش

پارامترهای تاثیر گذار روی کیفیت برشکاری نبشی و ناودانی با استفاده از هوا برش

به طور کلی شما زمان انتخاب کردن فرایند هوابرش برای برشکاری انواع ناودانی ها و نبشی ها باید به برخی از نکات دقت داشته باشید. پارامتر های متنوعی وجود دارد که روی کیفیت برشکاری انواع نبشی ها و ناودانی ها تأثیر می‌ گذارد و برخی از مهمترین این پارامترها عبارت هستند از :

  1. برشی که هوا برش روی نبشی ها و ناودانی ها ایجاد می کند یکی از مهمترین پارامتر هایی است که شما باید به آن دقت داشته باشید. برخی از هوا برشها ممکن است که کیفیت نبشی ها و ناودانی ها را کاهش دهند.
  2. هزینه ‌ای که شما باید برای استفاده کردن از هوا برش جهت برشکاری انواع نبشی ها و ناودانی ها پرداخت می کنید یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار روی کیفیت برشکاری شناخته می‌ شود.
  3. زمانی که طول می کشد برشکاری انواع ناودانی ها و نبشی ها انجام شود از دیگر پارامتر هایی است که شما باید به آن دقت داشته باشید.
  4. جنس قطعاتی که برای برش کاری مورد استفاده قرار می گیرد کیفیت برشکاری را تعیین می‌ کند. برخی از ناودانی ها و نبشی ها کیفیت مناسبی ندارند چرا که به طور کلی آنها را با استفاده از آلیاژ های مناسبی تولید نکرده اند.
  5. تعداد و همچنین ابعاد قطعاتی که برای برش کاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت یکی دیگر از نکاتی است که شما باید زمان انتخاب روش هوا برش جهت برش دادن قطعات به آن دقت داشته باشید.
  6. امکان سخت افزاری و همچنین نرم‌ افزاری هر یک از انواع ناودانی ها و نبشی ها از دیگر پارامترهایی است که شما زمان انتخاب روش هوا برش برای برش دادن آنها باید به آن دقت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-

مقالات مرتبط:

کاربرد نبشی و ناودانی

کاربرد پروفیل نبشی

نبشی کشی ساختمان و نحوه اجرای آن

https://ahanhyper.com//?p=10587

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *