امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بررسی مزایا و معایب لوله مسی

بدون شک لوله مسی را می‌توان از جمله عناصر مهم در انواع لوله کشی ساختمان و منازل در نظر گرفت. به همین دلیل، در صنعت ساخت و ساز حرف های زیادی برای گفتن دارد. این چنین است که بررسی مزایا و معایب لوله مسی می تواند سیستم لوله کشی را با کیفیت قابل قبول تری روبرو سازد. لوله مسی به هر حال این گونه مقاومت بسیار بیشتری دارد و همین امر توانسته حتی برای سیستم های لوله کشی گاز، گزینه ایده آلی باشد. اما تنها مزیت این لوله را مد نظر نباید گرفت؛ چراکه معایب خاصی را نیز به خود اختصاص داده‌اند و ما قصد داریم در این مقاله بیشتر به این موضوع بپردازیم.

لوله مسی چیست؟

برای بررسی مزایا و معایب لوله مسی  شما در ابتدا باید بدانید که این لوله چیست و چه کاربردی دارد .معمولاً در ساختمان های تجاری، صنعتی و مسکونی برای انتقال آب و گاز و در سیستم های گرمایش و تهویه مطبوع از لوله مسی استفاده می‌کنند که در دو نوع نرم و سخت نیز تولید می شود و انعطاف پذیری لوله نرم باعث می شود تا بتواند در تاسیسات ساختمان به راحتی به جابجایی آن اقدام نمود.

 

لوله مسی چیست؟

 

 اما لوله مسی نوع سخت، به خاطر دوام بالای خود در برابر خوردگی و جوش پذیری خوبی که دارد یک لوله مقاوم و بادوام به حساب می آید. انواع مختلف لوله باعث شده است تا شما بتوانید در ساخت و سازهای گوناگون از این مدل استفاده کنید .نوع DWV – M-   L و K جزء انواع مختلف این لوله به شمار می‌آیند که در سیستم شبکه توزیع آب، سیستم های تهویه، گرمایشی و سرمایشی، سیستم گاز پزشکی و خلا، سیستم اطفاء حریق و سیستم توزیع گاز می توان از آن استفاده کرد.

مزایای لوله مسی

بررسی مزایا و معایب لوله مسی  را با مزایای آن شروع می کنیم. به هر حال یکی از شاخصه ‌های اصلی برای معرفی لوله های مسی، معمولاً مقاومت آن در برابر حرارت است که توانسته جزء مزایای اصلی قرار بگیرد. همچنین عمر طولانی و قابل قبول این لوله ها باعث شده است که بتوان از این لوله ها به نحو احسن در سیستم لوله کشی استفاده کرد.

 

مزایای لوله مسی

 

 ۵۰ تا ۷۰ سال برای متوسط طول عمر لوله های مسی البته با توجه به شرایط آب و هوایی، جریان سیال و کیفیت آب در نظر گرفته شده است. به خاطر دوام و مقاومت بسیار بالا در برابر دمای سرد و گرم لوله های مسی، می توان در برابر حرارت، زنگ زدگی و… جزء لوله های مقاوم در نظر گرفت.

 البته در بین مزایای لوله های مسی این نکته را نباید فراموش کرد که لوله های مسی به هیچ عنوان آن آب را آلوده نمی کنند. همانگونه که می دانید لوله های فولاد گالوانیزه و یا حتی آهن مواد خطرناکی را به آب اضافه کرده و همین هم امر جزء معایب این لوله ها به شمار می آید.

 همچنین قابل بازیافت بودن لوله مسی و اتصال در محیط بیرون نیز توانسته این لوله را جزء لوله های فوق العاده کاربردی معرفی کند. وزن سبک، سازگاری با محیط زیست و دوام بالا در برابر آتش سوزی و حرارت حرف های زیادی در بررسی مزایا و معایب لوله مسی  برای گفتن دارد.

 به هرحال وزن سبک لوله به نصب آسان آن کمک می کند و انعطاف پذیری و کاربری آسان را نیز به وجود می آورد. همیشه مس یک انتخاب عالی برای مقابله در برابر آتش و حرارت به حساب می آید که این موارد را نباید به هیچ وجه در بین مزایای لوله های مسی نادیده گرفت.

معایب لوله های مسی

حال که با موضوع این مقاله در مورد بررسی مزایا و معایب لوله مسی آشنا شده اید، معایب آن را نیز باید بشناسید؛ چرا که هر محصولی علاوه بر ویژگی‌های مثبت صددرصد ویژگی‌های منفی خاصی را به خود اختصاص می‌دهد. به عنوان مثال یکی از مفاهیم اصلی لوله های مسی قیمت گران آن است که در مقایسه با پی وی سی قیمت بالایی را برآورد می کند.

 به همین دلیل است که سیستم لوله کشی خانگی را را با لوله های پلاستیکی انجام می دهند. در برخی از موارد دیده شده است که لوله مسی به تغییر طعم آب آشامیدنی چندان گزینه مناسبی برای استفاده در لوله کشی آب نبوده است. همین امر خود یک عیب تقریباً بزرگ به حساب می آید.

 

معایب لوله های مسی

 

همچنین احتمال خوردگی و نشتی نیست به مراتب وجود دارد و باید این نکته را نیز در نظر بگیرید، لوله های مسی به خاطر تماس با آب های قلیایی دچار خوردگی، پوسیدگی و نشتی نیز می شوند و از معایب دیگر این است که این لوله به هیچ عنوان تحمل آب اسیدی را ندارد و این خود به هیچ عنوان نمی‌تواند این لوله را آنچنان که فکر می کنید مقاوم نشان دهد. به این دلیل که در برابر آب های اسیدی و قلیایی باعث ایجاد خوردگی و نشتی می گردد.

فروشگاه اینترنتی آهن هایپر

شما می توانید هم اکنون به وب سایت اینترنتی https://ahanhyper.com/ مراجعه کنید و نسبت به خرید انواع لوله های مسی با قیمت کمتر از رقبا اقدام نمایید. البته به جزء لوله های مسی دیگر لوله ها، انواع میلگرد، تیرآهن و… نیز در این مجموعه باسابقه به فروش می رسد. تنها باید با کارشناسان فروش هر بخش در ارتباط باشید و هرچه سریع تر نسبت به خرید حتی عمده محصول مورد نظر با پیش فاکتور آنلاین اقدام کنید.

در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید. در این صورت می توانید محصول با کیفیتی را تهیه کرده و از ان بهره مند شوید.

ما در این مقاله به بررسی مزایا و معایب لوله مسی پرداختیم. این چنین شما می توانید خرید مقرون به صرفه و البته با توجه به نیاز و کاربرد خود را از مجموعه آهن هایپر انجام دهید و از خرید خود با پیش فاکتور آنلاین رضایت کامل داشته باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

اتصالات لوله فولادی، مسی و پلیمری

فرایند تولید لوله

 

https://ahanhyper.com//?p=23483

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *