امروز : پنج‌شنبه 28 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

بررسی قیمت اسکلت فلزی و بتنی

برای بسیاری از افرادی که ساخت و ساز انجام می‌دهند و مجریان پروژه های عمرانی انتخاب اسکلت فلزی یا بتنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی تفاوت قیمت اسکلت فلزی و بتنی بسیار اهمیت دارد.

بررسی قیمت اسکلت فلزی و بتنی از دغدغه های مهم سازندگان ساخت و ساز و … می باشد. در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی قیمت اسکلت فلزی و بتنی بپردازیم با ما همراه باشید.

برخی از افراد عقیده دارند قیمت اسکلت بتنی در ظاهر کم می باشد و هزینه های جانبی بیشتری را نیز به همراه دارد. برخی دیگر ادعا می‌کنند اسکلت فولادی چند برابر اسکلت بتنی هزینه بر می باشد.

برای اینکه چه اسکلتی را انتخاب کنید، عوامل بسیاری از جمله: محیط جغرافیایی، شرایط آب و هوایی، رطوبت و بارندگی، خشکی و گرما، زلزله خیز بودن، درخواست کارفرما و … بستگی دارد. باید تمام این موارد را در نظر بگیرید تا بتوانید نوع مناسب اسکلتی را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید.

اسکلت بتنی

 

اسکلت بتنی

در بعضی از ساختمان ها برای ساخت آن در سازه از بتن، سیمان ، میلگرد ساده و  میلگرد اجدار و .. استفاده می کنند که به آن اسکلت بتنی گفته می شود. در اسکلت بتنی از فونداسیون و تیرهای اصلی آن استفاده می‌کنند.

قیمت اسکلت بتنی ساختمان

شما به راحتی می توانید تعداد میلگرد های مورد نیاز در اسکلت بتنی را محاسبه نمائید. با توجه به موقعیت جغرافیایی نوع نقشه، ابعاد ساختمان و .. تعداد میلگرد ها کم و یا زیاد می شود. شما با بررسی قیمت به راحتی می توانید هزینه اسکلت بتنی را حساب کنید. برای به دست آوردن هزینه میلگرد شما باید مساحت زیربنای ساختمان و همچنین تعداد میلگرد مصرفی در هر متر مربع و هزینه یک کیلوگرم میلگرد در نظر بگیرید تا به هزینه میلگرد برسید.

مزایای اسکلت بتنی

اسکلت بتنی از جمله اسکلت های می باشد که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. این اسکلت ها از مزایای بسیاری برخوردارند که برخی از مزایای آن عبارتند از:

برخورداری از از استحکام و دوام و شکل پذیری بالای اسکلت بتنی، همچنین هزینه پایین نگهداری بتن، دارای تحمل دمای زیاد، برخورداری از مقاومت بالا در برابر آب و باد و .. باعث شده است تا از اسکلت بتنی در ساخت و ساز به وفور استفاده شود.

 

مزایای اسکلت بتنی

 

اسکلت فلزی

اسکلت فلزی از جنس فولاد می باشد. برای تحمل انواع بار و فشارها از اسکلت های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. برای اتصالات طراحی سازه معمولاً از پرچ، پیچ، جوشکاری و … استفاده می کنند. نوع اتصالات بستگی به قطعات طراحی شده و کنترل های مخصوص آن دارد. اسکلت های فلزی معمولا ساختمان‌هایی که از چهارچوب های فولادی که شامل ستون های عمودی و افقی به صورت مستطیل شکل می باشند هستند.

قیمت اسکلت فلزی ساختمان

تیرآهن و آهن های مورد استفاده در اسکلت فلزی به ازای هر متر مربع حدود ۸۵ کیلوگرم می باشد. شما باید علاوه بر این هزینه دستمزد اسکلت فلزی را در نظر بگیرید. تا بتوانید قیمت قطعات فلزی ساختمان را به دست آورید.

بهتر است بدانید اسکلت فلزی در حال حاضر نسبت به اسکلت بتنی ۷۰ درصد گران تر می باشد. عواملی مانند تعداد سقف، محل دسترسی و … در اجرای اسکلت بتن بسیار تاثیرگذار می‌باشد. عملیات اجرایی  اسکلت بتنی نسبت به اسکلت فلزی بسیار بیشتر است.

مزایای اسکلت فلزی

اسکلت فلزی نیز مانند اسکلت بتنی از مزایای بسیاری برخوردار است. برخی از مزایای این است که عبارتند از:

  • دارای طول عمر بالا
  • تطبیق پذیری بالا
  • همچنین پایداری و ایمنی بالا
  • از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد
  • یکی دیگر از مزایای اسکلت ها حداکثر سازی فضا می باشد.

مقایسه قیمت اسکلت بتنی و اسکلت فلزی

قیمت یکی از عوامل بسیار مهم در مقایسه دو نوع اسکلت بتنی و فلزی می باشد. برای قیمت اسکلت ها شما باید ابتدا سیستم های مورد نظر و مصالح قابل استفاده را محاسبه نمایید.

بهتر است بدانید قیمت میلگرد در هر متر مربع هزینه خرید و هزینه دستمزد کارگران و … باید در اسکلت بتن محاسبه نماید. همچنین در اسکلت فلزی باید قیمت تیرآهن های مصرفی، هزینه دستمزد کارگران، مقدار بتن مصرفی در پی و سقف ها و .. را محاسبه کنید.

توجه به شرایط اقتصادی کشور متاسفانه قیمت ها بسیار متغیر می باشد. در حال حاضر اسکلت های فلزی گرانتر از اسکلت های بتنی می باشد که تهیه و تولید می شود.

 

مقایسه قیمت اسکلت بتنی و اسکلت فلزی

 

با توجه به مواردی که ذکر شد قیمت هر دو اسکلت های بتنی و فلزی با یکدیگر متفاوت می باشد. شما باید همواره سعی کنید با توجه به شرایط محل زندگی، آب و هوایی و … نوع اسکلت مناسب را انتخاب کرده و در ساخت و ساز از آن بهره مند شوید. در نظر داشته باشید امروزه سازندگان سعی می‌کنند با اطلاعات کافی نوع مناسب آن را انتخاب کرده و در ساخت و ساز از ان بهره مند شود.

 البته پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه اقدام به ساخت و ساز کنید نوع اسکلت مناسب را انتخاب کنید. در اینجا شما باید با افرادی که اطلاعات کافی دارند مشورت کرده تا بتوانید نوع مناسبی را انتخاب و از آن بهره مند شوید.

 مجموعه آهن هایپر از جمله ارائه دهنده و عرضه کننده انواع آهن آلات مورد نیاز برای ساخت و ساز می باشد. همچنین کارشناسان آهن هایپر اماده ارائه خدمات مشاوره برای انتخاب بهتر و مناسب نوع اسکلت و … می باشد. شما جهت راهنمایی بیشتر و دریافت مشاوره به صورت کاملاً رایگان می توانید با کارشناسان در تماس باشید و از اطلاعات کامل و مفیدی بهره مند شوید. تا بتوانید نوع مناسبی را انتخاب کرده و بهترین عملکرد را داشته باشید.

همچنین بهتر است بدانید جهت خرید محصولات فولادی از جمله: انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. این محصول را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. مجموعه آهن هایپر سعی کرده است با ارائه و عرضه محصولاتی با کیفیت جهت جلب اعتماد مشتریان تلاش کند و با این روش مشتری را جذب خواهد کرد.

 بهتر است بدانید تمامی محصولات فولادی جهت ساخت و ساز که توسط کارخانه های معتبر داخلی و خارجی تولید و روانه بازار می‌شوند. می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید باید محصولات را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

آموزش بتن ریزی ساختمان

اسکلت بتنی چند درصد هزینه ساختمان است

عمر مفید ساختمان بتنی چقدر است؟

https://ahanhyper.com//?p=16069

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *