امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بررسی انواع صفحه سنگ

توجه داشته باشید دیسک یا صفحه سنگ بخشی از دستگاه فرز می باشد که برای برش دادن مصالح سخت و ضخیم مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه به صورت مسطح و گرد بوده و مشابه دی وی دی ها هستند. برای برش و سمباده کردن چوب، اتو، سنگ، انواع فلزات مثل فولاد و آلومینیوم و … می باشد. بهتر است بدانید این ابزار معمولاً یک صفحه می باشد که درون آن میلیون‌ها دانه به دیگر پیوند خورده که هر دانه مثل یک فروشنده عمل خواهد کرد. زمانی که این دانه ها با سطح مورد نظر در ارتباط باشند لبه های تیز میکروسکوپی آن توانایی برش ست را دارند. در این مطلب از سایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی انواع صفحه سنگ بپردازیم. با ما همراه باشید.

با توجه به مبحث بررسی انواع صفحه سنگ باید بدانید که مواد سازنده صفحه سنگ ها از دانه های ریز سایش اکسید آهن آلومینیوم تشکیل می شود. زمان چرخش صفحه توسط دستگاه فرز معمولاً دستگاه با قطعه مورد نظر برخورد خواهد کرد که لایه ایجاد می‌کند و عملیات برشکاری به این صورت بر روی قطعه مورد نظر انجام خواهد شد. توجه داشته باشید دستگاه های برش کوچک و بزرگ دارای قابلیت نصب بر روی انواع سنگ فرز ها می باشد که می توان به دستگاه فرز بزرگ و کوچک و دستگاه برش پروفیل و … اشاره کرد.

مواد تشکیل دهنده صفحه سنگ

در ادامه مبحث بررسی انواع صفحه سنگ باید ذکر کنیم که مهمترین نکته در انتخاب صفحه سنگ برش و ساب متریالی می باشد که قصد دارید ان را برش داده یا ساب نمایید. بهتر است بدانید مواد تشکیل دهنده صفحه سنگ معمولاً با توجه به کاربرد آن ها در انواع مختلفی وجود دارد. از پرکاربرد ترین آن ها می‌توان به اکسید آلومینیوم با دانه بندی ریز و درشت چسب و رزین و دانه های ساینده اشاره کرد.

 

مواد تشکیل دهنده صفحه سنگ

 

 معمولاً از اکسید آلومینیوم برای برش و سایش استفاده می کند و همچنین برای برای نگهداری دانه های اکسید آلومینیوم از چسب رزین استفاده خواهد شد. در مواقعی که نیاز به برش متریال های آلیاژی رنگی باشد معمولا از صفحاتی استفاده خواهد شد که در ساخت آن ها از مواد کاربید سیلیکون استفاده شده باشد. کاربید سیلیکون با توجه به نوع دانه بندی که دارد معمولا از مقاومت بیشتری نسبت به سایش از متریال های دیگر برخوردار می باشد.

 در متریال های مثل چدن ها، برنزها، برنج‌ها، آلومینیوم ها، سنگ ها و حتی لاستیک ها و … با کاربید سیلیکون برش و ساب داده خواهد شد. در برخی موارد مشابه متریال های سخت موجود در صنعت نوع دیگری از متریال موجود می باشد که معمولاً نیازمند صفحات خاصی می باشد که بتواند آن ها را برش داده یا ساب نمائید.

 برخی از این نوع متریال ها می توان به فولادهای آلیاژی بسیار سخت و عملیات حرارتی شده که استحکام بالایی دارند که معمولا باعث نگهداری و بهره‌برداری این نوع متریال ها از صفحه هایی استفاده می شود که در ساخت آن از ترکیب سرامیک اکسید آلومینیوم استفاده شده باشد.

انواع صفحه سنگ

در ادامه مبحث بررسی انواع صفحه سنگ باید ذکر کنیم که صفحه سنگ ها معمولاً به دو دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. صفحه سنگ برش
  2. صفحه سنگ ساب

انواع صفحه سنگ

جنس صفحه سنگ برش

در ادامه مبحث بررسی انواع صفحه سنگ باید بدانید که جنس صفحه های برشی معمولاً از ترکیب چسب رزین و دانه های سایشی آلومینیوم اکسید مخصوص ساخته و تولید خواهد شد. این نوع چسب و رزین و به گونه ای که در این صفحه ها استفاده می شود کاربرد اصلی آن ها را تعیین خواهد کرد. بهتر است بدانید ذرات آلومینیوم اکساید برای برش و لایه برداری از آهن و فولاد مناسب می باشد.

 

جنس صفحه سنگ برش

 

 در نظر داشته باشید که پرکاربردترین قطر استاندارد صفحه برش می توان به قطرهای ۱۱۵ و ۱۲۵ و ۱۵۰ و ۱۸۰ و ۲۳۰ ۲۵۰ و ۳۰۰ و ۳۵۰ و … اشاره کرد. توجه داشته باشید که این صفحه های برشی معمولا با توجه به اینکه برشی سایشی عمل کنند متفاوت خواهد بود. پرکاربردترین قطر این صفحه ها در حدود ۲ میلی متر می باشد.

همچنین بهتر است بدانید که از صفحه برش استیل می توان برای لایه برداری و همچنین پرورش انواع فولاد سخت مثل استیل که دارای ضخامت کم می باشد استفاده کرد.

صفحه سنگ ساب

در ادامه مبحث بررسی انواع صفحه سنگ باید ذکر کنیم که یکی از انواع آن صفحه سنگ ساب می باشد. ساب یعنی سایش و تغییر شکل ظاهری برای متریال های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید که صفحه های ساب به طور کلی در دو نوع صفحه های ساب دستی و ساب ماشینی موجود می باشد.

صفحات ساب دستی

بهتر است بدانید در این صفحه برای پرشدن متریال های فولادی و غیر فولادی مختلفی استفاده می شود که از ۱۸۰ میلیمتر ضخامت ۳ میلیمتر موجود می باشد.

صفحه های ساب ماشینی

صفحه ساب ماشینی نسبت به صفحات ثابت دستی دارای ضخامت بیشتری بوده و برای ابزار ماشینکاری، قیچی برش صنعتی و شکل دادن قطعات و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر به بررسی انواع صفحه سنگ پرداختیم. با توجه به این اطلاعات در صورت نیاز می توانید نوع صفحه مناسبی را با توجه به کاربرد مد نظر خود بهره مند شوید.

 

صفحه های ساب ماشینی

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع صفحات سنگ می باشد که شما این محصولات را می توانید از طریق فروشگاه آهن هایپر تهیه نمایید. در نظر داشته باشید که این مجموعه ارائه دهنده انواع آهن آلات و محصولات فولادی از جمله انواع میلگرد، انواع تیرآهن، ناودانی، نبشی و … می باشد. شما می توانید این محصولات را با اطمینان خاطر از کیفیت و مرغوب بودن محصول از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که تمامی محصولاتی که توسط این مجموعه تولید و عرضه می‌شود توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید و عرضه می‌شود. شما بدون واسطه می توانید این محصولات را تهیه کرده و از آن در کاربرد های مد نظر خود بهره مند شوید. همچنین در صورتی که برای خرید بهتر نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

مروری بر عملیات پرداخت فلزات

https://ahanhyper.com//?p=24802

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *