امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی

بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. این فرایند شامل عملیات‌های بسیاری مثل تعمیر قسمت تقسیم شده مثل دیوار، در همچنین تعویض شیشه استفاده شده در خانه کلید و پریز ها سیم کشی لوله کشی ها و … می باشد. در این مطلب از وب سایت آهن هایپر قصد داریم به بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

بازسازی به سبک سنتی

بازسازی اگر به معنای ساختن دوباره باشد لازم به نو نمودن آن نیست باعث تغییر در و دیوار نیست. بلکه شما می توانید هر سبکی را که دوست دارید انتخاب کرده و بازسازی نمایید. اگر چه هنگام اجرای بازسازی می‌تواند هرگونه تغییرات مالک با جدیدترین ابزار و مصالح ساختمانی نوسازی را انجام دهید. جدیدترین سبک معماری روز دنیا را مجبور نیستید که اجرا کنید. می‌توان با برترین مصالح هر سبکی را که تمایل دارید اجرا نمایید.


بازسازی خانه

 

بازسازی ساختمان در واقع اعمال تغییر در ساختمان برای تامین سلیقه و نیازهای شخصی مالک می باشد. اگر سلیقه شخصی مالک معماری اصیل ایرانی باشد سبک معماری سنتی بسیار محبوب واقع خواهد شد . هر فردی می تواند تنها بخشی از خانه به صورت شبانه‌روزی در آورده و از آن نهایت لذت را ببرید.

 توجه داشته باشید که نمادهای معماری سنتی ایرانی بسیار زیبا متنوع و متعدد است. شما می توانید در بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی کارهای جذابی را انجام دهید. از جمله می توانید در های منبت کاری در هایی با شیشه های رنگی استفاده کنید که باعث می‌شود تا فضا دلنشین شود.

المان های سبک سنتی

اگر شما بازدیدکنندگان قصد دارید اقدام به بازسازی خانه خود به سبک سنتی کنید می‌توانید رنگ دیوارها را از رنگ‌های خنثی سفید و کرم انتخاب کنید. گل برای زیباسازی، فرش های لاکی، گلدان های فیروزه ای، حیوان ها و پشتی دستباف و … از جمله مواردی است که در سبک سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 اگر شما اهل موسیقی هستید می توانید یک دف کوچک یا سه تار را آویزان نمایید. در دکوراسیون سنتی بیشتر از رنگ های قرمز و سبز استفاده خواهد شد. می توانید رویه مبل و کوسن را از طرح های قاجاری انتخاب نمایید.

استفاده از کوزه سفالی و ظروف مسی

کوزه های سنتی در تمام خانه های ایرانی و قدیمی پیدا می شود. ظروف سفالی سنتی صفای خاصی را به همراه خواهد داشت. شما عزیزان می توانید با استفاده از آن کوزه سفالی کوچک و بزرگ در یک گوشه از منزل یک گلخانه بسیار زیبا بسازید. همچنین می توانید آب نماهای سنتی که با این روزها در شده را استفاده کرده و صدای آب در کنار گلخانه منزل خود لذت ببرید. ظروف مسی می‌تواند به عنوان ظرف میوه های شما باشد که ایده خلاقانه برای کمک به دکوراسیون سنتی خواهد بود

مزایای بازسازی خانه های قدیمی

بهتر است بدانید که بسیاری از افراد تمایل دارند تا به جای یک خانه جدید اقدام به بازسازی خانه های قدیمی کنند که با این روش می توان خانه دلخواه خود را داشته باشند. در ادامه برخی از مزایای بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی را ذکر می کنیم.

هزینه پایین

از بهترین و مهم‌ترین مزایای بازسازی خانه های قدیمی هزینه پایین می باشد. اگر شما در یک قسمت معمولی شهر زندگی کنید بخواهید خانه ای را در منطقه بالاتر بخرید؛ باید مقدار زیادی پول را بر روی پول خانه قبلی خود بگذارید تا بتوانید خانه مناسبی را خریداری کنید. اما شما عزیزان با استفاده از خدمات بازسازی خانه های قدیمی با هزینه کمتر می‌توانید بر اساس بودجه مورد نظر خود خانه بازسازی و تغییرات عالی را در آن داشته باشید.

 

مزایای بازسازی خانه های قدیمی

 

دردسر کمتر

بهتر است بدانید که اگر شما بخواهید یک خانه جدید خریداری کنید و نقل مکان کنید دردسرهای زیادی مثل اسباب‌کشی و .. را خواهید داشت و امکانات و مدت زیادی طول بکشد که این دردسرها به پایان برسد. اما در بازسازی یک خانه قدیمی این موضوع وجود ندارد و شما می توانید با توجه به تغییراتی قرار است ایجاد کنید در مدت زمانی بسیار کم خانه خود را بازسازی کرده و مجدداً در آن مستقر شوید.

پیاده‌سازی نقشه دلخواه

یکی دیگر از مزایای بازسازی خانه های قدیمی این است که شما می توانید در این روش نقشه دلخواه خودتان را برای خود پیاده سازی کنید. مدل هایی که مد نظر دارید را پیاده سازی کنید. اما اگر بخواهید خانه جدید بخرید نمی‌توانید خانه ای را پیدا کنید که مطابق با نیاز های شما باشد و همان نقشه باشد.

مقاوم سازی خانه های قدیمی با سازه بنایی

مقاوم سازی پی: بهتر است بدانید از مصالح اف آر پی برای تقویت خانه های قدیمی که در اثر فرسایش مقاومت خود را از دست دادند استفاده خواهد شدد می توانید برای تقویت قسمت‌های داخلی ساختمان از ملات استفاده کنید و زمانی که ملات های قدیمی محکم شود و فضای داخلی و یکپارچه شود. بهتر است بدانید که مصالح frp معمولا از رزین و فیبر تولید شده‌اند.

محکم سازی سقف: توجه داشته باشید که در سقف های طاق ضربی ابتدا روی دیوارهای باربر را از گل و سایر اعضای خارجی تامین خواهند کرد تا به تیرآهن برسد و سقف هموار شود. سپس بر روی تیر آهن را با ۳ میلگرد با فاصله های معین جوش خواهند داد. بهتر است بدانید که یک کلاف بندی جدید بر روی صفحه ایجاد خواهد شد و سپس بر روی کلاف بندی بتن را با ضخامت ۲۵ سانتیمتر می ریزند.

تقویت دیوارهای داخلی: بهتر است بدانید که باید برای تقویت دیوارهای داخلی ازمقاطع فولادی و تجهیزاتی همچون میلگرد و تیر اهن استفاده نمائید. برای تقویت سازه باید از میلگرد هایی استفاده استفاده کنید که دچار زنگ زدگی نشده باشند.

نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که میلگردهایی که در این موارد استفاده می‌شود باید بدون هیچ گونه زنگ‌زدگی و آسیب باشد. شما باید همواره سعی کنید تا انواع مصالح فولادی مثل میلگرد، تیرآهن و .. که نیاز دارید را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید.

توجه داشته باشید شما عزیزان برای اینکه بتوانید این محصولات را تهیه کنید کافیست به وبسایت https://ahanhyper.com  مراجعه نمایید. این محصولات را با کیفیت بالا و بدون هیچ گونه آسیبی تهیه نماید. در نظر داشته باشید که تمامی این محصولات توسط برترین کارخانجات فولادی داخلی و خارجی تولید شده‌اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

بازسازی خانه قدیمی به جدید

https://ahanhyper.com//?p=22720

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *