امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

بازسازی خانه نیاز به مجوز دارد؟

خانه یکی از پر اهمیت ترین مکان هایی می باشد که در زمان شب و روز در محیط آن قرار گرفته ایم. در نتیجه محیط زیبا و راحتی خانه معمولاً دارای اهمیت بسیاری می باشد. بنابراین تعداد زیادی از افراد خواستار خانه های شیک و مدرن می‌باشند که محیط آرام و راحتی را برای خود ایجاد کنند.

بهتر است بدانید گاهی در بعضی خانه ها تغییراتی جزئی ایجاد شود که زیبایی خانه را دو چندان کند. در ادامه این مطلب قصد داریم به سوال بازسازی خانه نیاز به مجوز دارد؟ بپردازیم. با ما ما همراه باشید.

آیا برای تعمیرات و بازسازی خانه نیاز به مجوز دارد؟

توجه داشته باشید برخی از تغییرات که ساختمان‌ها به آن نیاز دارند باید مجوزهای لازم را کسب کرد. ولی برخی دیگر از تغییرات با توجه به سادگی بدون نیاز به مجوز نیز امکان پذیر می باشد.

مجوز تعمیرات و بازسازی ساختمان

در ادامه مبحث بازسازی خانه نیاز به مجوز دارد؟ باید ذکر کنیم که اگر شما نیز به دنبال بازسازی ملک خود هستید باید ابتدا سعی کنید مجوز تعمیرات را از شهرداری دریافت نمایید. برخی از فعالیت‌ها مانند تخلیه چاه، رنگ آمیزی، تعمیرات حوزه استخر، و … نیازی به دریافت مجوز شهرداری ندارد. در این موارد شما بدون مجوز می توانید نسبت به تعمیرات و بازسازی اقدام کنید.

 

مجوز تعمیرات و بازسازی ساختمان

 

 بعد از این مرحله باید باید برای تغییرات و تعمیران سعی کنید از یک شخص حقیقی و حقوقی باتجربه و ماهر کمک بگیرید. به طور کلی می توان گفت بازسازی شامل ۴ نوع: بازسازی حفاظتی ساختمان، بازسازی ساختمان، بازسازی با روش پاکسازی سبکی و بازسازی تکمیلی ساختمان انجام خواهد شد.

 بهتر است بدانید بازسازی حفاظتی برای حفظ پایداری بنا انجام خواهد شد. همچنین بازسازی با روش پاکسازی سبکی شامل مراحلی می باشد که نقاط یا بخش های بافت فرسوده از برنامه خارج خواهد شد. بازسازی تکمیلی نیز نهایی برای بازسازی نهایی ساختمان خواهد بود.

تعمیراتی که نیازمند مجوز می باشد

توجه داشته باشید برای تغییرات و تعمیراتی مثل جابه جایی راه پله، برداشتن و حذف کردن جداکننده های داخلی و … که امکان ریزش ساختمان وجود دارد. همچنین ایجاد و جابه جایی دیواری که باعث حذف پارکینگ شده و جابه جایی بخشی از ساختمان که مربوط به قوانین شهرسازی مربوطه است. شما باید در این موارد از شهرداری مجوز های لازم را کسب کنید. باید تغییرات و تعمیرات را به بعد از دریافت مجوز موکول نمایید.

تعمیرات بدون نیاز به داشتن مجوز

برخی از تعمیرات که برای بازسازی و ساخت و ساز برای ساختمان انجام می شود نیازمند هیچ گونه مجوز نمی باشد.برخی از این تعمیرات به شرح زیر می باشد.

  • مرمت کردن بام: توجه داشته باشید تعویض کردن قیرگونی و اسفالت همچنین نصب کردن موزاییک، تعویض یا مرمت کردن شیروانی و … نیازی به دریافت مجوز نیست.
  • همچنین تعمیرات و تعویض کردن کفپوش از زیر زمینی و طبقات سفید کاری، نقاشی، نصب کاشی، نما سازی ساختمان، محوطه سازی و … از جمله مواردی می باشد که نیاز به دریافت مجوز از شهرداری ندارد.
  • توجه داشته باشید نصب و تعمیراتی که به سرویس بهداشتی مربوط است با رعایت شرط عدم تغییر نظام فنی معماری و کاربردی ساختمان و .. نیز از جمله تعمیراتی می باشد که نیازی به دریافت مجوز ندارد.
  • از دیگر خدماتی که نیاز به دریافت مجوز ندارد می‌توان به موارد تعویض کردن درب و پنجره با رعایت شرط عدم تغییر نظام فنی معماری و کاربری ساختمان، لوله کشی آب و فاضلاب، گاز و … اشاره کرد.

بازسازی خانه توسط مقاطع فولادی

بهتر است بدانید بازسازی تنها به تغییرات دکوراسیون داخلی مربوط نیست بلکه بازسازی کلی نیز انجام خواهد شد. در بازسازی کلی می توان دیواری را حذف کرد و یا یک دیوار را اضافه کرد. همچنین به صورت کلی می توان گفت امکان دارد کل ساختمان را به صورت کلی بازسازی کرد که نیاز به ساخت و ساز جدید دارد.

 

بازسازی خانه توسط مقاطع فولادی

 

 برای ساخت و ساز با استحکام و مقاومت بیشتر لازم است که از مقاطع فولادی استفاده کرد. در این زمینه مقاطع فولادی بسیاری هستند که هر یک کاربرد خاص خود دارد. به عنوان مثال میلگرد از جمله مقاطع فولادی می باشد که نقش بسزایی در استحکام و مقاومت سازه دارد.

بتن ریزی برای ساخت و ساز معمولاً از استحکام کششی کمتری برخوردار می باشد که باید حتماً استحکام کششی آن را جبران کرد. به همین خاطر از میلگرد در بتن ریزی استفاده می شود. توجه داشته باشید میلگرد ها معمولاً در انواع میلگرد ساده و میلگرد آجدار وجود دارد. در بتن معمولا از میلگرد آجدار استفاده می‌شود. میلگرد بر روی صنعت بتن قرار می گیرد که باعث می شود تا در اطراف خود درگیری ایجاد کرده و سطح بتن را مسلح کند.

ناودانی

ناودانی یکی دیگر از مقاطع فولادی می باشد که کاربرد بسیاری در ساخت و ساز دارد. در صورتی که بازسازی خانه به صورت کلی انجام شود ناودانی ها از جمله مقاطع مورد نیاز است. به گونه ای که ساخت و ساز ساختمان بدون ناودانی مختل خواهد شد. معمولاً ناودانی ها از جنس فولاد ساختمانی می باشد که به آن آهن ناودانی گفته خواهد شد.

 توجه داشته باشید برای ابعاد ناودانی معمولا استانداردهای ویژه‌ای وجود دارند. با توجه به اینکه نبشی و ناودانی همچنین تیرآهن و ناودانی به طور همیشه در کنار یکدیگر عنوان می‌شوند. معمولاً استانداردهای مشترکی در این محصولات مورد استناد قرار خواهد گرفت. ناودانی ها معمولاً به صورت فابریک و پرسی تولید و روانه بازار خواهد شد. بهتر است بدانید ناودانی به صورت ۶ متری و ۱۲ متری روانه بازار خواهد شد.

از دیگر مقاطعی که جهت بازسازی و ساخت و ساز استفاده می‌شود؛ می‌توان به تیر آهن، نبشی و ناودانی ، سپری و … اشاره کرد. تمامی این محصولات توسط مجموعه آهن هایپر ارائه می گردد و شما با اطمینان خاطر از کیفیت و مرغوبیت کالا می توانید جهت خرید آن اقدام نمایید. بهتر است بدانید تمامی محصولاتی که توسط آهن هایپر ارائه میگردد توسط برترین و مطرح ترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی تولید می‌شود.

 

ناودانی و نبشی کارخانه سبلان

 

 شما بازدید کنندگان عزیز با اطمینان خاطر از کیفیت و مواد مرغوب آن می توانید محصولات و تجهیزات را تهیه کنید. جهت خرید و تهیه انواع مقاطع فولادی از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام کنید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره رایگان می توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

بازسازی خانه ۱۰۰ متری

https://ahanhyper.com//?p=19849

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *