امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بازار مصرف فولاد

بازار مصرف فولاد

مواد و مصالح زیادی وجود دارند که هر کدام با توجه به ویژگی ها و کاربردهایی که دارند؛ مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از موارد فولاد است که در انواع مختلفی موجود بوده و به طور گسترده ای استفاده می شود. در این مبحث قصد داریم به بررسی بازار مصرف فولاد بپردازیم. شما همراهان گرامی می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

آشنایی با فولاد

امروزه با افزایش تقاضای مردم برای استانداردهای زندگی استفاده از فولاد، بازار مصرف فولاد افزایش یافته است و به یکی از جنبه های مهم در دنیا تبدیل شده است. این محصول به دلیل مزایایی چون شکل پذیری، استحکام بالا و قابلیت تغییر اهمیت زیادی داشته و استفاده از آن به طور وسیعی گسترش یافته است. فولاد ماده ای است که از آلیاژهایی زیادی تشکیل می شود که عنصر اصلی آن آهن است.

مقدار این مواد آلیاژی در انواع مختلف فولاد متفاوت بوده و کم و زیاد می شود. میزان کربن این ماده بین ۳ الی ۵.۱ درصد بوده و در صورتی که آهن آن ۵۰ درصد کمتر باشد؛ فولاد نیست‌. ناگفته نماند که چگالی این ماده ۷.۸۵ گرم بر سانتی متر مکعب است.

 

بازار مصرف فولاد

 

موارد مصرف فولاد

بهتر است بدانید از فولاد به طور گسترده ای استفاده می شود که در زیر به طور کلی بازار مصرف فولاد را بررسی می کنیم:

ساختمان ها و زیر ساخت ها

بیشتر از نیمی از فولاد که در جهان تولید می شود؛ برای موارد ساختمانی و زیرساخت ها به کار برده می شود. مصرف فولاد در این زمینه باعث بالا رفتن سرعت شهرسازی شده است. تولید کنندگان فولاد در تلاشند راه حلی پیدا کنند تا سازه هایی با مصرف کربن و انرژی پایین ساخته شود.

تولید و توزیع انرژی

انرژی یکی از مواردی است که برای پیشرفت جوامع نیاز است که این انرژی از طریق فولاد تامین می شود. فولاد برای احیاء، تولید، ذخیره و توزیع انرژی حاصله از فناوری هسته ای، سوخت فسیلی و منابع تجدیدپذیر ضروری است. همچنین این ماده نقش مهمی در بهبود بهینه سازی منابع انرژی دارد.

ابزار و ماشین آلات

یکی دیگر از موارد بازار مصرف فولاد استفاده در ابزار و ماشین آلات است. در صورتی که اگر جنس محصول تولید شده از فولاد نباشد؛ حتما برای ساخت آن از ماشین های فولادی استفاده شده است. به طور مثال بطری های پلاستیکی، تلفن همراه، خودرو، یخچال و بطری شیشه ای همگی یا از جنس فولاد بوده و یا توسط ماشین های فولادی ساخته شده اند.

آب و غذا

برای پرورش دادن، ذخیره سازی و رساندن منابع غذایی به انسان به فولاد نیاز است. همچنین برای ذخیره، تصفیه و توزیع منابع آبی هم نیاز به فولاد می باشد. این ماده برای سردسازی نیاز به انجماد نداشته و سبب کاهش و صرفه جویی در انرژی می شود.

ترابری

از دیگر بازار مصرف فولاد می توان به استفاده در حمل و نقل اشاره کرد. یکی از جنبه های مهم زندگی حمل و نقل است که بهینه بودن آن برای حمل کالاها در اقتصاد بسیار مهم است‌. بیشتر از ۱۵ درصد از فولادی که در جهان تولید می شود برای مصارف حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای ساخت پل، بنادر، ایستگاه ها، جاده و فرودگاه نیز از فولاد استفاده می شود‌.

خودروها

تقریبا همه مدل های خودروهای جدید از فولاد پیشرفته و مستحکم ساخته می شوند. با استفاده از درجات جدید این مقطع می توان ۲۵ الی ۳۹ درصد وزن خودرو را کاهش داد. این امر سبب کاهش ۳ الی ۴.۵ تن از کل گازهای گلخانه ای که در طول عمر خودرو تولید می شود شده است.

 

موارد مصرف فولاد

 

تاثیر رشد اقتصادی بر مصرف فولاد

یکی از عوامل مهم در مصرف فولاد رشد اقتصادی است که نتیجه رشد و ارزش افزوده در بخش ها و فعالیت های اقتصادی می باشد. به طور مثال اگر در زمینه ساخت و ساز یا خودرو به مشکل برخورده و ساخت این موارد کم شود مسلما استفاده از فولاد نیز کاهش می یابد. در نتیجه می توان گفت محصولات فولادی که برای ساختمان استفاده می شوند به طور مستقیم به این بخش مربوط است و اگر به هر دلیلی این بخش ساخت و ساز را کاهش دهد مصرف فولاد نیز با افت مواجه می شود. بنابراین می توان گفت وقتی یک کشور از نظر اقتصادی رشد کند؛ مصرف فولاد نیز در آن افزایش می یابد.

 

تاثیر رشد اقتصادی بر مصرف فولاد

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

همانطور که متوجه شدید بازار مصرف فولاد امروزه بسیار گسترده می باشد. در صنعت ساختمان نیز از محصولات فولادی به وفور استفاده می شود. تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه، انواع نبشی، هاش و .. از جمله این محصولات فولادی به شمار می روند. شما مخاطبین گرامی با اطمینان از کیفیت و مرغوبیت بالا این محصولات می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان خبره این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=70957

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *