امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع ورق های مورد استفاده برای ساخت سوله

برای ساخت هر یک از سوله ها از ورق های متنوعی استفاده می شود. شما باید به خوبی در مورد ورق های مورد استفاده برای ساخت سوله اطلاعات کافی به دست بیاورید تا هر یک از سوله های مورد نظر خود را با یکی از ورق ها طراحی نمایید.

به طور معمول آن دسته از افرادی که قصد طراحی سوله را دارند باید به خوبی در مورد تجهیزاتی که جهت ساخت سوله نیاز پیدا می‌ کنند اطلاعات خود را افزایش دهند. آن دسته از افرادی که می ‌خواهند سوله های با کیفیت و با دوامی را طراحی نمایند باید از تجهیزات بی‌ نظیر و مقاومی استفاده کنند.

هر یک از ورق های مورد استفاده برای طراحی سوله دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی می باشند. بنابراین شما زمانی که قصد تهیه ورق های ساخت سوله را دارید باید در مورد ویژگی ها و مشخصات ورق ها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

از ورق آهن در صنعت استفاده بسیار زیادی می شود و به همین دلیل حجم تقاضای خرید ورق آهنی برای ساخت سوله بیشتر از دیگر ورق ها می باشد. در ادامه انواع ورق های مورد استفاده برای ساخت سوله را معرفی می ‌کنیم تا شما با آگاهی بیشتری بتوانید ساخت سوله های مورد نظر خود را انجام دهید.

ورق های مورد استفاده برای ساخت سوله

آشنایی با انواع ورق های مورد استفاده برای ساخت سوله

برخی از مهمترین و اصلی ترین ورق های مورد استفاده برای ساخت سوله که شما باید به خوبی آنها را بشناسید عبارت هستند از :

  1. ورق های سیاه :

یکی از مهمترین ورق هایی که شما برای ساخت و طراحی سوله می توانید خریداری کنید ورق سیاه می باشد. ورق های سیاه برای ساخت سوله کاربرد بسیار زیاد و گسترده ای را به خود اختصاص داده اند. این ورق ها به شکل رول شده می باشند و شما می توانید به دلیل ابعاد متنوعی که دارند یکی از آنها را خریداری کنید.

در صنعت این نمونه از ورق ها را به نام کلاف گرم نیز می شناسند. از ورق های سیاه علاوه بر اینکه برای ساخت و طراحی سوله استفاده می‌ کنند برای طراحی سازه هایی که فضایی و ساختمانی هستند هم استفاده می نمایند. البته که شما باید به خوبی بدانید از ورق ‌های سیاه در صنایع لوله و پروفیل هم استفاده گسترده ای می نمایند. هزینه خرید ورق سیاه مناسب تر از دیگر ورق ها می باشد.

  1. ورق های گالوانیزه :

یکی دیگر از انواع ورق های کاربردی که برای ساخت سوله مورد استفاده قرار می گیرد ورق گالوانیزه می باشد. این نمونه از ورق ها را شما می توانید در بازار در اندازه ها و ضخامت های متنوع مشاهده کنید و یکی از آنها را خریداری نمایید. شما باید به خوبی بدانید که ورق های گالوانیزه را به صورت رول شده و برش خورده به فروش می‌ رسانند.

یکی از اصلی ترین ویژگی های ورق های گالوانیزه ضد زنگ بودن آنها می باشد. به همین دلیل طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و هر ساله فروش بالایی دارند

یکی از مهمترین کاربردهای ورق های گالوانیزه در ساخت پانل های بدنه خودرو، لوازم خانگی، فریم بندی،  لوله و پروفیل، ساخت اجزاء ماشین آلات کشاورزی و غیره می باشد. به طور کلی شما برای ساخت و طراحی سوله های بسیار بزرگ می توانید از ورق های گالوانیزه استفاده کنید.

 

ورق های گالوانیزه در ساخت سوله

  1. ورق های رنگی :

از دیگر ورق های مورد استفاده برای ساخت سوله که کاربرد زیادی دارد ورق های رنگی را می توانیم نام ببریم. از این نمونه ورق ها برای طراحی سوله هایی که ابعاد بزرگی دارند استفاده گسترده ای می شود. ورق های رنگی مانند ورق های گالوانیزه هستند و شما به صورت رول شده می توانید آنها را از بازار خریداری کنید.

رنگ آمیزی کردن این نمونه از ورق ها برای طراحی سوله با استفاده از تکنیک های ویژه و مخصوص انجام می ‌شود. از ورق های رنگی علاوه بر اینکه در ساخت سوله ها استفاده می کنند در صنایع ساختمانی، صنایع لوازم خانگی و صنعت حمل و نقل هم استفاده گسترده ای می نمایند.

  1. ورق های روغنی :

ورق های روغنی از دیگر ورق هایی به شمار می ‌روند که برای ساخت سوله مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ورق های روغنی به آن دسته از ورق های گفته می‌ شود که به صورت نورد سرد تولید و طراحی می ‌شوند. همین ویژگی منحصر به فرد این ورق ها موجب می گردد که ورق ها از ضخامت بالا به ورق هایی با ضخامت پایین تبدیل شوند.

کیفیت این ورق ها بسیار بالا است و به همین دلیل بیشتر افراد برای طراحی سوله ترجیح می دهند این نمونه از ورق ها را خریداری کنند. این نمونه از ورق های ساخت سوله در انواع سوله هایی که متراژ کوچکی دارند مورد استفاده قرار خواهند گرفت. هزینه ای که برای خریداری این ورق ها پرداخت می کنید تا حدودی بیشتر از دیگر ورق ها می باشد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

معرفی بهترین تولید کنندگان ورق فولادی در کشور

انواع ورق آهن و کاربرد آن در صنایع مختلف

چگونگی کنترل کیفیت ورق فولادی

https://ahanhyper.com//?p=8231

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *