امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع ورق های صنعتی و کاربرد های هرکدام

از جمله مواد اولیه و اصلی که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار میگیرد، بدون شک ورق است.به همین  دلیل ما قصد داریم در این مقاله شما را با انواع ورق های صنعتی و کاربرد های هرکدام بیشتر آشنا کنیم. ورق صنعتی را شما می توانید همان ورق فولادی در نظر بگیرید که امروزه در حوزه ساختمان سازی و صنعت بسیار مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرد. اما طبیعتاً ورق های صنعتی بخاطر برش تختال و اسلب با کیفیت بالاتر را به فروش می رسند.

ورق صنعتی نورد سرد

 در بررسی انواع ورق های صنعتی و کاربرد های هرکدام 2 روش وجود دارد که شامل نورد سرد و نورد گرم برای ساخت ورق های صنعتی می شود و معمولاً ورق نورد سرد که به ورق روغنی مشهور است، به خاطر داشتن آلیاژ اختصاصی خود انعطاف پذیری بالایی را به نمایش می گذارد.

همچنین به خاطر وجود کربن عمدتاً در ساخت انواع لوازم خانگی و حتی خودروسازی از ورق های روغنی استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید که، نورد سرد باعث کاهش ضخامت ورق می شود که بتوان آن را در تولید لوازم خانگی مورد استفاده و کاربرد قرار داد.

 همچنین از غلتک هایی به صورت مستقیم برای تولید ورق استفاده می کنند که این غلتک ها قطر بسیار کمتری داشته و می‌تواند سطحی صاف و صیقلی را برای توانایی رنگ کاری با برش مناسب و همچنین ابعاد محدودتری در مقایسه با انواع نورد گرم به نمایش بگذار.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که قیمت ورق های صنعتی نورد سرد، نسبت به ورق های صنعتی نورد گرم بسیار بالاتر است.

 

ورق صنعتی نورد سرد

 

انواع ورق صنعتی نورد سرد را می‌توان شامل ورق روغنی که در مقابل زنگ زدگی بسیار مقاوم است، ورق گالوانیزه و ورق گالوانیزه رنگی اختصاص داد که معمولاً، از ورق گالوانیزه رنگی علاوه بر زیبایی خاصی که دارد، برای جلوگیری از هرگونه زنگ زدگی و خوردگی استفاده می کنند. برای ساخت انواع یخچال و البته پوشش دهی سقف از ورق گالوانیزه رنگی می توان استفاده نمود.

ورق روغنی فولاد مبارکه، ورق روغنی هفت الماس و ورق روغنی فولادغرب از جمله محصولات ورق صنعتی نورد سرد در مجموعه اهن آلات است که با ضخامت و قطر های متفاوت خود توانسته فروش بالایی را تجربه کند.علاوه بر خرید ورق شما می توانید از این مجموعه نسبت به خرید انواع میلگرد، تیرآهن، لوله، فلنج، نبشی و ناودانی و… نیز که قیمت معقولانه تری را نسبت به رقبا ارائه می دهد، خریداری کنید.

ورق صنعتی نورد گرم چیست؟

اما در بین انواع ورق های صنعتی و کاربرد های هرکدام ورق صنعتی نورد گرم نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. نورد گرم با ریختن شمش فولادی درون کوره و خروج آن و انتقال به مرحله پوسته شویی تا لایه اکسیدی آن برطرف شود فولاد را از بین غلطک ها عبور می دهد تا به ابعاد مورد نظر خود دست یابند. عمدتاً روش نورد گرم فولاد از ۵ تا ۷ قفسه عبور می‌کند تا به ضخامت ایده آل خود یعنی 1.8 تا 3 برسد.

 امروزه ورق نورد گرم را به عنوان ورق سیاه در بازار می شناسیم که جزء پرفروش‌ترین ورق های مجموعه آهن‌هایپر نیز به حساب می‌آید. ورق سیاه را بر اساس آلیاژ می توان از  ST32 تا ST52 به راحتی دسته بندی کرد. انواع این آلیاژ ها نیز هرکدام کارایی و ویژگی خاصی را به خود اختصاص می دهند.

ورق ST32 جزء ورق های نرم و البته مقاوم به شمار می آید. امروزه در بین مصالح ساختمانی و صنایع تولید از ورق سیاه به صورت کاملا رایج استفاده می کنند.

 

ورق صنعتی نورد گرم چیست؟

 

معمولا از ورق سیاه در کشتی سازی، ساخت انواع پروفیل، ورق کف خودرو، لوله های درزدار، بدنه خودرو، تانکر سازی و… استفاده های قابل قبولی به عمل می آید. خاطر نشان می کنم که امروزه به خاطر دستگاه های و تجهیزات هزینه بالای نورد گرم، تنها با توجه به تقاضای بازار در ضخامت و قطرهای استاندارد نسبت به تولید ورق نورد گرم صنعتی اقدام می کنند. اینگونه طبیعتاً تولید بسیار مقرون به صرفه تری را می توان شاهد بود.

  انواع ورق سیاه

حال که به انواع ورق های صنعتی و کاربرد های هرکدام  اشاره کردیم، بهتر است به مجموعه آهن هایپر https://ahanhyper.com برای خرید انواع ورق سیاه با ضخامت و قطرهای گوناگون نیز مراجعه کنید. تمامی این محصولات توسط برترین کارخانه های داخلی و خارجی تولید و ساخته می شوند. در صورت نیاز به راهنمایی با کارشناسان بخش فروش اهن هایپر در تماس باشید.

 ورق سیاه 2 میل، ورق سیاه 3 میل، ورق سیاه 4 میل، ورق سیاه 5 میل، ورق سیاه 6 میل، ورق سیاه 8 میل، ورق سیاه 10 میل، ورق سیاه 12 میل، ورق سیاه 15 میل، ورق سیاه 20 میل، ورق سیاه 25 میل، ورق سیاه 30 میل، ورق سیاه 35 میل، ورق سیاه 40 میل، ورق سیاه 45 میل، ورق سیاه 50 میل، ورق سیاه 60 میل، ورق سیاه 70 میل و ورق سیاه 80 میل همگی را با قیمت روز می توانید به صورت برش خورده و یا رولی مورد بررسی و سپس سفارش و خرید قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناس این بخش نیز در ارتباط باشید.

 

  انواع ورق سیاه

 

انواع ورق های صنعتی و کاربرد های هرکدام ا به صورت کاملاً واضح برای شما کاربران عزیز بیان کردیم. شما اینچنین می توانید متناسب با نوع استفاده و کاربرد خود در حوزه های گوناگون از این محصول نوع محصولات به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

این نکته را به خاطر بسپارید که برای خرید انواع ورق های صنعتی، مجموعه آهن هایپر می تواند یک گزینه عالی، هوشمندانه و بسیار مقرون به صرفه باشد. البته نسبت به رقبا تنوع و کیفیت محصولات خود می تواند وسوسه کننده باشد که توصیه ما این است، جزئیات محصول را مورد بررسی قرار دهید و سپس نسبت به سفارش و خرید آن اقدام نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ورق صنعتی؛ انواع و کاربردها

https://ahanhyper.com//?p=24087

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *