امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع میلگرد صنعتی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که میلگرد ها تنها در پروژه های ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما به این صورت نیست. این مصالح در کاربردهای بسیاری از جمله صنایع مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با میلگردهای مورد استفاده برای ساختمان سازی بسیار شباهت داشته و اما تفاوت هایی نیز دارند . در این مطلب از وب سایت اهن هایپر قصد داریم انواع میلگرد صنعتی را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

معرفی میلگرد صنعتی

همانطور که از نام این میلگردها پیداست؛ در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. میلگرد صنعتی از نظر شکل ظاهری معمولا در نوع میلگرد ساده و میلگرد آجدار تولید می شوند. این محصول از فولاد تولید می‌شوند و در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید که انواع میلگرد صنعتی معمولاً با توجه به کاربرد و نیازهای موجود تولید و عرضه می شود که می توانید آن را در ابعاد، اندازه ها و کیفیت مختلف در بازار پیدا نمایید.

برای مصرف صنایع معمولاً نوع میلگرد ساده بیشترین کاربرد را به همراه دارد که در ساخت و تولید انواع ماشین آلات و تجهیزات و ابزارهای مختلف می توانید از آن بهره مند شوید.

میلگرد های صنعتی معمولاً دارای سایزبندی و ساختار بسیار متفاوت و مختلفی می باشد که اندازه قطر آن ها نیز با یکدیگر فرق دارد. به طور کلی می توان گفت انواع میلگرد صنعتی همان میلگرد با گرید ۱ A می باشد که از نظر استحکام بسیار مقاوم است. همچنین در نظر داشته باشید که قطر این میلگرد ها از میلگرد های ساختمانی بیشتر می باشد. نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهند این است که تنش تسلیم این محصول از ۲۴۰ مگاپاسکال بیشتر بوده و استحکام کششی آن نیز بیش از ۳۶۰ مگاپاسکال می باشد.

 

 کاربرد میلگرد صنعتی

 

 کاربرد میلگرد صنعتی

همانطور که از نامش پیداست این میلگرد ها در صنایع استفاده می شود و نمی توانید از آن در ساختمان سازی استفاده نمایید. برخی از صنایع که از این نوع میلگرد استفاده می‌شود می‌توان به صنایع تولید کننده پیچ و مهره، خودروسازی و ماشین آلات، تولید تجهیزات و ماشین های کشاورزی، ساخت تجهیزات و دستگاه های تولید مواد غذایی، ساخت و تولید انواع اتصالات، ساخت خاموت و مفتول و … اشاره کرد. اندازه قظر این محصول بین ۸ میلیمتر تا ۱۳۰ میلیمتر می باشد.

انواع میلگرد صنعتی

 همانطور که ذکر شد انواع میلگرد صنعتی در دو نوع ساده و آجدار تولید و عرضه می‌شود. اما در نظر داشته باشید که این دو از یک سری با یکدیگر متفاوت می باشند که اول آن ظاهر می باشد. میلگردهای آجدار در ساختمان سازی از آن استفاده می شود دارای برجستگی می باشد که با توجه به شکل ظاهری می توانید آن را به خوبی تشخیص دهید.

تفاوت دیگر ان در خواص مکانیکی و ترکیبات شیمیایی می باشد که با یکدیگر متفاوت است و توسط آنها می توانید در انواع مختلفی آلیاژی تشخیص دهید. برای میلگرد های ساختمانی از آلیاژ ۳۷ ST استفاده می‌شود که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. اما در میلگرد ساده و صنعتی قابلیت خم شدگی آن بسیار مناسب است.

توجه داشته باشید که میلگردی که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد بین 2 الی 32 میلی متر سایز دارند. انواع میلگرد صنعتی دارای  سایز و اندازه بیش از ۳۲ میلیمتر می باشد.

مشخصات مکانیکی میلگرد صنعتی

در نظر داشته باشید که مقاومت کششی میلگرد صنعتی ۳۶۰ نیوتن بر میلیمتر مربع و تسلیم آن نیز 240 نیوتن بر میلیمتر مربع می باشد.معمولا این نوع میلگرد ها از نظر سختی در رده نرم قرار دارند. همچنین ساخت از نورد گرم باعث می شود تا تنشی حدود تنش تسلیم بالای 240 مگاپاسکال از کار ایجاد شده و همچنین استحکام کششی آن نیز ۳۶۰ مگاپاسکال باشد. این مشخصات مکانیکی باعث می شود تا در تمامی شرایط آب و هوایی قابلیت استفاده خوبی را از خود نشان دهند که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در صنایع مختلف می توان از آن بهره مند شد.

استاندارد میلگرد صنعتی

توجه داشته باشید که انواع میلگرد صنعتی بر اساس استانداردهای قدیم میلگرد A1 و همچنین بر اساس استانداردهای جدید میلگرد ۲۴۰ تولید و در بازار موجود می شوند. با توجه به شرایط مورد نظر خود می توانید از نوع مناسب آن استفاده نمایید.

کیفیت میلگرد صنعتی

توجه داشته باشید که کیفیت انواع میلگرد صنعتی نسبت به محصولات مشابه بسیار بالاتر می باشد. به راحتی می توان کیفیت بالای آن را در سطح مقطع و سطح رویه میلگرد مشاهده نمایید. ساخته شد محصولا با کیفیت معمولا به کیفیت سیستم خط تولید بر می گردد  که بر کیفیت بی نظیر محصولات بسیار موثر می باشد. در نظر داشته باشید که برخی از میلگردهایی که تولید می شوند سطح آن پولیش داده می شود که به صورت کاملا براق در بازار موجود است.

 کیفیت محصولات برای مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر اکثر تولید کنندگان ماده اولیه با کیفیت را در تراشکاری و صنایع تولید ابزار ابزار آلات دقیق ماشین آلات و … استفاده خواهند کرد.  به طور کلی می توان گفت کیفیت ماده اولیه به صورت مستقیم بر کیفیت تولیدات تاثیر دارد. صنایعی که از میلگرد به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند؛ سعی می کنند ماده ای بدون نقص و درجه یک را تهیه کرده و از آن بهره مند شود. چراکه استفاده از میلگرد های با کیفیت، کیفیت محصول نهایی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

قیمت انواع میلگرد صنعتی

 

قیمت انواع میلگرد صنعتی

توجه داشته باشید که قیمت انواع میلگرد صنعتی در بازار به صورت روزانه اعلام خواهد شد؛ چرا که تحت تاثیر عوامل مختلفی در حال نوسان می باشد. برخی از این عوامل می توانند به شرایط سیاسی، اقتصادی کشور و همچنین حوزه اقتصادی جهان باشد. نشانه های تحلیل و پیش بینی قیمت فولاد و مقاطع فولادی کاری بسیار پیچیده و سخت میباشد که تنها کارشناسان این حوزه می‌توانند نسبت به بررسی آن اقدام کنند. شما عزیزان برای اطلاع از قیمت میلگرد صنعتی می توانید با کارشناسان مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و یا به وبسایت https://ahanhyper.com/   مراجعه نمایید.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع میلگرد صنعتی می باشد که شما می توانید این محصولات را از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

میلگرد کامپوزیت FRP چیست؟

میلگرد کلاف چیست، فرآیند تولید و کاربرد میلگرد کلاف

میلگرد استیل؛ مزایا و ویژگی ها

https://ahanhyper.com//?p=25843

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *