امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع میلگرد در سقف تیرچه بلوک

همانطور که می دانید از جمله متداول ترین و رایج ترین انواع سقف ها؛ نوع سقف تیرچه بلوک است. سقف تیرچه بلوک با بلوک سبک سیمانی یا سفالی و همچنین بتن مسلح ساخته می شود. سقف تیرچه بلوک به دو دسته سقف های بتنی و یا سقف  فولادی یا تیرچه کرومیت دسته بندی خواهد شد. با توجه به راحتی و سرعت در اجرا از جمله پرکاربرد ترین نوع سقف ها می باشد. بهتر است بدانید در بین مصالح ساختمانی؛ فولاد توانایی تحمل نیروهای کششی را دارد.

 در نظر داشته باشید که وجود بتن غیر مسلح در نواحی کششی جهت افزایش ظرفیت باربری تیرچه کمکی نمی‌کند و تنها باعث می شود تا وزن مرده سقف افزایش پیدا کند.در سقف تیرچه بلوک و تنها مقدار بتن که باید فولاد های کششی در آن قرار بگیرند؛ نگهداری خواهد شد که این باعث می‌شود تا علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد وزن سازه نیز کاهش پیدا کند. از انواع میلگرد در سقف تیرچه بلوک استفاده می شود که مقاومت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 در نظر داشته باشید که برای اجرا و ساخت انواع پروژه های ساختمانی معمولاً از مصالح فولادی بسیار استفاده می شود. هر یک ویژگی خاص خود را داشته و وظایف خاص خود را نیز دارد که در اینجا آرماتور ها و میلگرد های حرارتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کاربرد بسیاری نیز دارند. به گونه ای که می‌توان گفت میلگرد حرارتی از جمله انواع میلگرد در سقف تیرچه بلوک می باشد. استفاده از آن باعث خواهد شد تا تنش های حرارتی به بتن کمتر شود. در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

میلگرد حرارتی

یکی از انواع میلگرد در سقف تیرچه بلوک؛ نوع حرارتی می باشد که معمولاً برای جلوگیری از ایجاد ترک و شکستگی در سقف ها و به خصوص سقف تیرچه بلوک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهمترین مشکلات سقف تیرچه بلوک این است که سریع دچار ترک خوردگی خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکلات معمولاً از میلگرد های مختلف همچون میلگرد حرارتی استفاده می کنند که مانع شکستن، ریزش بتن و ایجاد ترک در آن خواهند شد. این نوع میلگرد در بتن درگیری ایجاد کرده و باعث می شود تا بتن چگونه ترکی نداشته باشد.

 

میلگرد حرارتی

 

استفاده از میلگرد حرارتی در سقف تیرچه بلوک

همانطور که ذکر شده است در سقف تیرچه بلوک از بتن و بلوک های سفالی یا سیمانی استفاده خواهد شد. برای کاهش مقاومت کششی که در اینجا از انواع میلگرد ها استفاده می شود؛ کمک خواهد کرد تا مانع جمع شدگی آن شود. البته در نظر داشته باشید که این نوع میلگرد به تنهایی مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه مکمل میلگردهای داخلی خواهد بود.

 میلگرد های حرارتی را به صورت عمود و چپ و راست در تیرچه قرار خواهند داد که با تنش در بتن باعث ترک خوردگی آن نخواهد شد و مقاومت می کند. در نظر داشته باشید که این میلگردها معمولاً به صورت شبکه و به روش‌های مختلفی از جمله جوش سرد یا مفتول به یکدیگر اتصال داده شده و به میلگرد حرارتی تبدیل خواهند شد.

انواع میلگرد ها در سقف تیرچه و بلوک

میلگرد کششی:  بهتر است بدانید از میلگرد کششی که در سقف تیرچه بلوک استفاده می شود در فرایند آرماتوربندی در راستای بتن پاشنه و در زیر آن قرار خواهد گرفت. انواع میلگرد در سقف تیرچه و بلوک باید نیروهای کششی را در حین حمل و نقل تحمل کرده و همچنین تحمل نیروی کششی وارد شده نیز بر عهده خواهد داشت

میلگرد عرضی:  همانطور که از نامش پیداست عرضی می باشد که جان تیر را تشکیل خواهد داد. توجه داشته باشید که ابتدا توسط دو میلگرد عرضی در زیر بتن قرار گرفته و یک میلگرد بالایی بتنی نیز وزن تیرچه را تحمل خواهد کرد. در حین کارکرد علاوه بر اینکه پیوستگی ساختار بین دو میلگرد عرضی و بتن حفظ می شود این نوع میلگرد استایل را نیز برقرار خواهد کرد و نیز نیروهای برشی که به تیر وارد می شود را تحمل می کند.

میلگرد بالایی:  یکی دیگر از انواع میلگرد در سقف تیرچه بلوک می باشد که بین آرماتورهای دیگر ارتباط برقرار خواهد کرد. سپس در صورت حمل و نقل و قرار گیری در سه وزن تیرچه را باید تحمل نماید.

 

انواع میلگرد ها در سقف تیرچه و بلوک

 

میلگرد تقویتی:  میلگرد تقویتی که در سقف تیرچه و بلوک استفاده می شود برای کمک به میلگرد های کششی می باشند که معمولاً در زیر بتن قرار خواهد گرفت. میلگرد های کششی نیروهای کششی را تحمل کرده و در برخی مواقع در بتن توانایی تحمل نیروی کشش در مرکز بتن را نداشت که در اینجا از میلگرد های تقویت کننده درون بتن استفاده خواهد شد.

میلگرد های اتصال دهنده: از دیگر انواع میلگرد در سقف تیرچه بلوک می توان به میلگرد های اتصال دهنده اشاره کرد. همانطور که از نام این میلگردها پیداست برای اینکه میلگردهای کششی و پاشنه بتنی به یکدیگر بهتر اتصال داده شوند؛ مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع میلگرد ها معمولا به صورت عرضی درون پاشنه قرار خواهد گرفت.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

در این مقاله برای شما بازدید کنندگان عزیز انواع میلگرد در سقف تیرچه بلوک را بیان کردیم. توجه داشته باشید که شما عزیزان برای اینکه بتوانید از این نوع سقف بهره مند شوید؛ باید انواع میلگردها را بشناسید و بتوانید به نوع مناسب آن را انتخاب نمایید. کیفیت و مرغوبیت میلگردها برای استفاده در سقف از اهمیت بالایی برخوردار است که شما باید سعی کنید این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کنید.

 

قیمت میلگرد سقف تیرچه و بلوک

 

 فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … می باشد. شما عزیزان می توانید مقاطع فولادی را از فروشگاه آهن هایپر https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید و از آن در کاربرد های مدنظر خود بهره مند شوید. در صورتی که با این مقاطع آشنایی کامل ندارید می توانید از مشاوره های رایگان کارشناسان خبره مجموعه آهن هایپر بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

نحوه برآورد کردن میلگرد فونداسیون

قیمت میلگرد در دوران آقای رئیسی چگونه خواهد بود؟

https://ahanhyper.com//?p=25957

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *