امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع میلگرد ترانسی 

میلگرد پرکاربردترین و پر استفاده ترین انواع مقاطع فولادی می باشد که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. اما در نظر داشته باشید که میلگردها انواع مختلفی دارد و هر یک دارای کاربردهای خاصی نیز می باشد. به همین خاطر قصد داریم در این مطلب به بررسی انواع میلگرد ترانسی  بپردازیم. جهت آشنایی با این محصول با ما همراه باشید.

معرفی میلگرد ترانسی

پرکاربرد ترین و مهمترین مصالح در ساخت و ساز، در اسکلت و زیربنا؛ میلگرد می باشد. میلگرد ترانسی از جمله انواع مختلف میلگرد ها می باشند که دارای سطحی کاملا صاف و صیقلی است که بر روی آن هیچ گونه آجی وجود ندارد. همچنین این محصول از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و در مواردی که ظاهر و زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است از انواع میلگرد ترانسی استفاده می شود.

بهتر است بدانید این محصول توسط نورد گرم ساخته می شود که پس از آن سطح آن را پولیش خواهند زد. دلیل صاف بودن و صیقلی بودن سطح آن به خاطر پولیش زدن سطح می باشد.

انواع میلگرد ترانسی

بهتر است بدانید میلگرد ترانسی دارای تنوع بالایی می باشد و در موارد متعددی می توانید از آن استفاده نمایید. تفاوت این نوع میلگرد با میلگردهای دیگر در نحوه ساخت آن می باشد که به روش نورد گرم تولید می شود.

توجه داشته باشید اگر میلگرد ترانسی به صورت کششی و روغنی تولید و ساخت شود؛ میلگرد ترانسیمسون می گویند.

برخی از انواع میلگرد ترانسی شرح زیر است :

 

میلگرد ترانسی تک پولیش 

 

میلگرد ترانسی تک پولیش

یکی از انواع میلگرد ترانسی؛ نوع تک پولیش آن می باشد. این محصول میله ای است که سطح آن به صورت صاف و صیقلی نیست بلکه ناصاف می باشد. توسط روش نورد گرم تولید می شود. توجه داشته باشید این محصول تنها نیاز به یک مرحله دارد و در مواردی مثل قطعات پمپ های آب و نفت، سیلندرهای هیدرولیکی و … مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از جمله ویژگی‌های بسیار مهم این محصول می‌توان به این موارد اشاره کرد که اگر برای کاری مورد ماشینکاری قرار بگیرد؛ براقیت آن حفظ خواهد شد که این از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

میلگرد ترانسی دو پولیش

میلگرد ترانسی دو پولیش میله ای می باشد که از فرآیند نورد گرم به دست خواهد آمد و توسط پولیش کردن سطح آن شکل آیینه مانند به خود می گیرد. از درخشندگی و براقیتی بیشتر از نوع تک پولیش برخوردار است. با توجه به اینکه از ظاهر آینه مانند برخوردار است زیبایی آن را دوچندان بوده و می توان برای مواردی همچون ساخت قطعات خودرو، سازه های معماری و مکان های خاص که نیازمند فلز محکم و انرژی می باشند استفاده خواهد شد. از جمله نکات بسیار مهم این نوع میلگرد که از انواع میلگرد ترانسی است؛ نشکن بودن آن می باشد.

میلگرد ترانسی بلبرینگ خور

یکی از انواع میلگرد ترانسی؛ نوع بلبرینگ خور می باشد. این محصول دارای قابلیت بلبرینگ شدن می باشد و از قیمت بسیار پایینی برخوردار بوده که باعث می شود تا بسیاری از تولید کنندگان جهت عرضه این نوع میلگرد اقدام کنند.

از جمله مزایای ان می‌توان به بلبرینگ خوردن، کیفیت بالا، سطح براق، دقت و سایز دلخواه و … اشاره کرد که باعث شده است تا این محصول از کاربرد بسیاری برخوردارشود.

 

میلگرد ترانسی بلبرینگ خور

 

میلگرد ترانسی سنگ خورده

برای تولید میلگرد ترانسی سنگ خورده از دستگاه های مخصوصی استفاده می شود. دستگاه سنگ سنترتلس دستگاهی می باشد که از دقت عمل بالایی برخوردار است و جهت تولید این محصول استفاده می شود . این نوع میلگرد در ضخامت بین ۳ تا 100 میلیمتر تولید می‌شود که تلورانس بسیار دقیقی داشته و قابلیت سفارش توسط مشتری را نیز به همراه دارد. این محصول به دو صورت سر زرد و سر قرمز تولید و روانه بازار می شود.

میلگرد ترانسی مفتول

از دیگر انواع میلگرد ترانسی می توان به میلگرد مفتول اشاره کرد. این محصول دارای ظاهری سفید و صیقلی مانند می باشد که می توانید آن را در قطر ۳ تا ۱۴ میلیمتر در بازار پیدا کرده و از آن بهره مند شوید. با توجه به اینکه از ضخامت کمی برخوردار است دارای قابلیت خم کاری می باشد که معمولاً این نوع میلگرد در دو نوع ساختمانی و صنعتی تولید و عرضه می شود. در مواردی همچون سیم کشی برق، فنرها، گیره های کاغذ و همچنین تولید انواع سیم های مفتولی می توانید از این نوع میلگرد بهره مند شوید.

میلگرد ترانس ای تسمه ترانس

معمولاً این میلگرد به روش های نوردی، ترانسی و ماشینکاری تولید و عرضه می‌شود. تسمه ترانسی دارای کمترین تلورانس می باشد که باعث می شود تا عملیات ماشینکاری بر روی آن بسیار کم انجام شود. این محصول دارای سطح مقطع به صورت کاملا صاف و مستطیل شکل می باشد.

 

قیمت میلگرد ترانسی

 

چهار پهلو ترانس

توجه داشته باشید که این نوع میلگرد در تنوع سایزی بالای تولید و در بازار موجود است که هر یک از سایزها در کاربردهای خاصی استفاده می شود. نوع چهار پهلو معمولا از سایز ۲ میلیمتری تا ۹۰ میلی متری تولید می شود که می توانید با توجه به کاربرد مدنظر خود سایز مناسب را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید.  از سایز ۱۲ در ۱۲ تا ۹۰ در ۹۰ می توانید در ساخت قطعات و لوازم با دقت بالا و حساس استفاده نمایید.

از سایز 2 تا 10 برای قفل می توانید بهره مند شوید. دیگر کاربردهای این نوع میلگرد می توان به درب و پنجره اشاره کرد که معمولاً سایزهای ۵ تا ۱۶ استفاده می شود. به طور کلی می‌توان گفت انواع میلگرد ترانسی دارای بیشترین تنوع و مقاومت می باشد. به همین خاطر در موارد مهم ساختمانی نرده ها و سرنیزه های حفاظتی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

شش پر

از دیگر انواع میلگرد ترانسی می‌توان به میلگرد شش پر اشاره کرد. این محصول دارای سطحی صیقلی شکل بوده که به صورت شش ضلعی یا شش گوشه می باشد و از آلیاژ فولادی ST37 تولید می شود. می توانید این میلگرد را در سایز متنوعی در بازار پیدا کرده و تهیه نمایید.

معرفی فروشگاه اهن هایپر

امروز با توجه به اینکه مقاطع فولادی بیشترین کاربرد را در ساخت و ساز دارند؛ فروشگاه بسیاری نیز هستند که جهت عرضه این محصولات فعالیت دارند؛ پیشنهاد ما به شما فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد که می توانید تمامی مقاطع فولادی از جمله انواع میلگرد، انواع تیرآهن، انواع نبشی، ناودانی، سپری و … را از فروشگاه آهن هایپر تهیه نمایید. کافیست به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه کنید. در صورتی که نیاز به مشاوره داشته باشید نیز کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

میلگرد زیگزاگ، از تولید تا کاربرد آن در ساخت و ساز

میلگرد ادکا و ممان منفی چه تفاوتی دارند؟

میلگرد HSD، شرح کامل از معرفی تا مشخصات آن

https://ahanhyper.com//?p=25842

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *