امروز : دوشنبه 22 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع لوله فولادی

لوله های فولادی با توجه به جنس، ویژگی ها در صنایع مختلف کاربرد های مختلفی را به همراه دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم انواع لوله فولادی را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

امروزه فرآیندهای تولید در صنایع در حال پیشرفت می باشد و لوله های فولادی با توجه به مشخصات و نیازهای مشتریان تولید و عرضه می‌شود که از ویژگی‌های خاصی برخوردار می باشد. بهتر است بدانید فولاد یک آلیاژ آهن و کربن به همراه درصد پایین از عناصر دیگری همچون نیکل، کروم، آلومینیوم و … می باشد. معمولاً حدود ۰.۱ تا ۱.۵ درصد در لوله فولادی کربن وجود دارد. این آلیاژ ها تنها درصد کمی از کربن را در ساختار خود دارند. انواع لوله فولادی به شرح زیر می باشند.

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه از جمله انواع لوله‌ فولادی می باشد که توسط فلز روی پوشش داده شده است. در واقع پوشش گالوانیزه باعث می شود که لوله در برابر خوردگی و آسیب های احتمالی از مقاومت بالایی برخوردار باشد. توجه داشته باشید که این لوله ها معمولا در دو نوع آهنی و فولادی در بازار موجود است. مهم ترین تفاوت آن ها سبک و براق بودن لوله گالوانیزه فولادی نسبت به نوع آهنی آن می باشد.

 همچنین بهتر است بدانید که لوله گالوانیزه فولادی در برابر اسیدها از مقاومت کمتری برخوردار می باشد و در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است. این نوع لوله دارای طول عمر بالا و همچنین قابلیت بازیافت و استفاده مجدد می باشد که به عنوان لوله های آبرسان در ساختمان سازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

لوله گالوانیزه

 

لوله مانیسمان

لوله مانیسمان که به نام لوله بدون درز نیز شناخته می شود؛ از دیگر انواع لوله فولادی می باشد. این نوع لوله ها به خاطر برخورداری از مقاومت و استحکام بالا کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارد. با توجه به ضخامت در انواع مختلفی تقسیم بندی خواهد شد که می‌توان گفت لوله مانیسمان رده ۴۰ همچنین لوله مانیسمان رده ۸۰ از جمله پرکاربردترین انواع لوله ها می باشد.

در کارهای ساختمانی از رده ۴۰ و رده ۸۰ لوله مانیسمان بیشتر استفاده می شود. با توجه به اینکه لوله مانیسمان رده ۴۰ از مقاومت بالایی برخوردار است؛ در خطوط آتش‌نشانی‌ها و برج ها بیشترین کاربرد را دارد. همچنین لوله مانیسمان رده ۸۰ دارای قطر، ضخامت و وزن بیشتری می باشد به همین خاطر از استحکام و مقاومت بیشتری نیز برخوردار است که در پروژه هایی که فشار و دمای بالا وجود داشته باشد؛ بهترین گزینه به شمار می رود.

لوله مبلی

لوله مبلی که با نام لوله های روغنی نیز آن را در بازار میشناسند؛ از جمله پرکاربرد ترین و پر استفاده ترین انواع لوله فولادی می باشد که دارای وزن کمی است. با توجه به اینکه این لوله ها دارای توانایی زیادی در تحمل وزن بالا دارد و در ساخت پایه مبل و وسایل خانگی از آن استفاده می شود؛ به آن لوله مبلی می‌گویند.

بهتر است بدانید این لوله از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است که می‌توان به استقامت کششی، انعطاف پذیری بالا، قابلیت جوشکاری، سطح براق و شفاف، استحکام و مقاومت بالا در برابر خوردگی در منطقه مرطوب و … اشاره کرد.

لوله گازی

لوله گازی فولادی از جمله انواع لوله فولادی می باشد که جهت انتقال و جابه جایی گاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برای ساخت و تولید این لوله ها از ورق های گالوانیزه استفاده می شود چرا که مقاومت لوله باید در برابر خوردگی ها و رسوبات های احتمالی افزایش پیدا کند. این لوله ها معمولاً در سه جنس مس، برنج و پلی اتیلن تولید و عرضه می‌شود. به همین خاطر در پروژه بزرگ گازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 توجه داشته باشید که این لوله ها معمولاً در دو نوع لوله گازی روکار و لوله گازی توکار موجود می باشد. از لوله گاز روکار برای راه اندازی انشعابات درون ساختمان لوله کشی درون شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نوع تو کار آن که قیمت پایین تری برخوردار بوده و حتی از استحکام و مقاومت بالاتری نسبت به خوردگی و فرسودگی برخوردار می باشد که جهت انتقال گاز از یک شهر به شهر دیگر استفاده خواهد شد.

 

خرید انواع لوله فولادی

 

لوله جدار چاه

لوله جداره چاه از جمله انواع لوله فولادی می باشد که در دیواره ی جدار چاه قرار خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که این لوله ها جهت کاربرد بسیاری درون چاه نصب می‌شوند که با قرار گرفتن آن در دیواره پمپاژ آب، استخراج منابع زیرزمینی همچون نفت و گاز بسیار ساده و راحت خواهد بود. نصب این لوله برای جلوگیری از تخریب چاه می باشد و در برابر زنگ زدگی و رطوبت نیز از مقاومت بسیاری برخوردار است. شایان ذکر است که عمر طولانی، وزن مطلوب و قیمت مناسب و مقاوم در برابر سایش از جمله مهمترین ویژگی های این لوله ها به شمار می رود.

لوله اسپیرال

لوله اسپیرال از جمله انواع لوله فولادی می باشد که برای مصرف آبرسانی و گازرسانی در استاندارد های مشخص تولید و عرضه می‌شود. توجه داشته باشید که فضای داخلی لوله ها به صورت صاف و یکدست بوده و باعث می شود تا زیان های ناشی از کار بسیار کاهش پیدا کند. این نوع لوله ها معمولاً در سایزهای پنج تا ۱۲۰ اینچ به صورت رول شده در بازار موجود است.

از مهمترین مزایای آن می توان به مواردی همچون برخورداری از سطح صاف و یکنواخت، خواص مکانیکی بالا، به صرفه بودن، استحکام و شکل پذیری زیاد و .. اشاره کرد که باعث شده است تا در کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار بگیرد.

لوله داربستی

لوله داربستی از جمله انواع لوله فولادی می باشد که با دیگر لوله ها بسیار تفاوت دارد و از آن به به عنوان نگهدارنده ساختمان استفاده خواهد شد. توجه داشته باشید که داربست‌ها سازه هایی می باشند که در زمان ساخت و دسترسی به نقاط دشوار ساختمان از آن استفاده می شود که در دو نوع سبک و سنگین در بازار موجود است. لوله های داربست عموماً دارای قطر خارجی ۴۸.۳ میلی‌متر و ضخامت دیواری سه بعدی ۲ میلی متر و طول ۶ متر می باشد.

 

قیمت انواع لوله فولادی

 

لوله صنعتی

از دیگر انواع لوله‌ فولادی می توان به لوله صنعتی اشاره کرد که جنس آن از فولاد کربن می باشد. در صنعت و ساختمان کاربردهای بسیاری دارد که می‌توان به کارخانه ها، صنایع پتروشیمی، انتقال سیالات، و انتقال نفت و گاز و … اشاره کرد. بهتر است بدانید که این نوع لوله ‌ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشند. از جمله مزایای مهم این نوع لوله می‌توان به ضخامت بالا، جوش پذیری عالی، قیمت مناسب و همچنین بدون درز بودن آن اشاره کرد.

این نوع لوله ها توسط ورق های فولادی بهم اتصال داده خواهد شد که ضخامت آن در مقایسه با دیگر لوله ها بسیار بالا می باشد. جهت انتقال نفت و گاز در مسافت های طولانی از آن استفاده خواهد شد.

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع لوله‌ فولادی و نبشی، پروفیل های ساختمانی، ورق ها و … می باشد که می توانید تمامی این مقاطع فولادی را با کیفیت بالا و اقتصادی از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و در کاربردهای مد نظر خود از آن بهره مند شوید. تمامی مقاطع فولادی توسط این مجموعه عرضه و ارائه می گردند؛ از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار می باشد.

پس با اطمینان خاطر جهت سفارش آن اقدام نمایید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتر داشته باشید نیز کافیست با کارشناسان فروش مجموعه اهن هاپیر در تماس باشید تا انتخابی بهتر و مناسب با توجه به کاربرد مد نظر خود داشته باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

 کارخانه نورد و لوله اهواز

معرفی انواع لوله صنعتی

https://ahanhyper.com//?p=31622

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *