امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع قرار داد برق ساختمان

در صنعت ساخت و ساز یکی از نیروهای فعال پیمانکار برق می باشد که در تاسیسات ساختمانی برق و نیروی مورد استفاده در ایران حرف اول را خواهند زد. در نظر داشته باشید در صورتی که مهندسی های لازم در زمینه برق و تاسیسات به درستی انجام نشود امکان دارد خسارت جانی و مالی بسیاری به همراه داشته باشد. با توجه به چالش ها و خطرات فعالیت های پیمانکاری برق ساختمان به شما عزیزان توصیه می کنیم که حتما از انواع قرارداد برق ساختمان بین کارفرما و برق کار انعقاد نمایید.

انواع قرارداد برق ساختمان موضوعی است که قصد داریم در این مطلب از وب سایت آهن هایپر به آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 همانطور که می دانید فعالیت هایی که در یک ساختمان قرار است یک پیمانکار انجام دهد متفاوت خواهد بود که برابر آن نوع قرارداد و مفاد آن نیز تغییر می کند. به همین خاطر هیچ گونه نگرانی بابت اینکه از چه نوع پیمانکاری برقی استفاده کنید نداشته باشید.

پیمانکار برق ساختمان و کار او

قبل از بررسی انواع قرارداد برق ساختمان و پیمانکاری برق اول پیمانکار برق را بشناسید. همان طور که می دانید برای ساخت هر بنایی در ساختمان لازم است که قبل از اجرای پروژه تمامی فعالیت های لازم مربوط به پیمانکاری برق ساختمان صورت بگیرد. توجه داشته باشید که پیمانکار برق ساختمان شخصی می باشد که بر اساس توافق انجام شده با کارفرما فعالیت های فنی که مربوط به برق و جریان الکتریکی ساختمان مشخص می باشد. باید توجه به مفادی که در قرارداد ذکر شده است به خوبی و به درستی انجام دهد.

 

پیمانکار برق ساختمان و کار او

 

البته در نظر داشته باشید  پیمانکار برق ساختمان می تواند به صورت حقیقی یا حقوقی باشد که تفاوت چندانی وجود ندارد. شما در انواع قرارداد برق ساختمان خود بر اساس حقیقی یا حقوقی بودن پیمانکار و کارفرما در زمان وارد کردن مشخصات موارد حقوقی یا حقیقی را در نظر بگیرید.

وظیفه پیمانکار برق ساختمان

 طبق قانون وظیفه پیمانکار برق ساختمان که در انواع قرارداد برق ساختمان و صنعتی که در بین طرفین به توافق رسید مشخص خواهد شد. حال از جنبه فنی وظایف یک پیمانکار برقی را ذکر می‌کنیم که به شرح زیر می باشد .

  1. سیم کشی ساختمان های صنعتی، اداری، تجاری و مسکونی
  2. تعویض سیم کشی ساختمان های صنعتی، اداری، تجاری و مسکونی
  3. یکی دیگر از وظایف پیمانکار برق ساختمان حل مشکلات اتصالات برقی موجود در یک ساختمان است.
  4. همچنین طراحی و نصب سیستم روشنایی هوشمند نیز بر عهده پیمانکار برق ساختمان می باشد.
  5. برق کشی اصولی ساختمان بر اساس استانداردهای سازمان نظام مهندسی
  6. نصب و تعبیه تمامی تجهیزات برقی ازمایش سلامت و درستکار کردن آن ها و تحویل نهایی به کارفرما
  7. در صورت نیاز باید نقشه پایانکار تهیه کرده و به کارفرما تحویل دهد.
  8. نصب و راه اندازی سیستم آنتن مرکزی
  9. و …

 

وظیفه پیمانکار برق ساختمان

 

از یک پیمانکار برق با تجربه معمولاً این فعالیت ها انتظار می رود اما شما عزیزان در زمان انعقاد انواع قرارداد برق ساختمان با توجه به نیاز خود می توانید موارد مورد نیاز را در قرارداد بیان کنید. دقیقا پیمانکار برق ساختمان چه وظیفه ای دارد و باید چه تعهداتی به شما بدهد؟ همچنین در نظر داشته باشید که اگر شما برق کار هستید می توانید در نمونه قرارداد پیمانکاری برق خود حتماً تعهدات کارفرما از جمله شیوه پرداخت مبلغ، کل هزینه پروژه و … را نیز بیان نمایید.

انواع تهران پیمانکاری برق ساختمان

در ادامه مبحث انواع قرارداد برق ساختمان لازم است بدانید که از لحاظ فنی تمامی کسانی که در انجام فعالیت های برقی و تاسیسات یک ساختمان مهارت، مدرک و تجربه دارند پیمانکار برق ساختمان می باشد و تفاوتی میان آن ها وجود ندارد. شخصی کارفرما می باشد که با توجه به نیاز خود از مهارت های پیمانکار برق در زمینه های مختلف همچون طراحی، نصب و اجرای پروژه های ساختمانی استفاده خواهد شد.

 در زمان انعقاد انواع قرارداد برق ساختمان میان خود و پیمانکار برق که می‌تواند حقیقی یا حقوقی باشد به مواردی مثل خوشنامی، اعتبار، مهارت و … توجه نمایید. برخی از شرکت ها و اشخاص در زمینه برق و سیم کشی ساختمان فعالیت دارند. اما برخی به صورت کاملا تخصصی پروژه های صنعتی را قبول می کنند. البته بهتر است بدانید که تفاوت های بین اصول برق کشی ساختمان و صنعتی وجود دارد اما به این معنی نیست که یک پیمانکار نتواند این پروژه ها را انجام دهد.

مفاد قرارداد برق ساختمان

بهتر است بدانید که در انواع قرار داد برق ساختمان به طور کلی مفاد یکسانی نوشته می‌شود که برخی از آن ها به این صورت می باشد:

  • ماده اول: مشخصات طرفین در قرارداد پیمانکاری برق ساختمان
  • ماده دوم: موضوع قرارداد
  • ماده سوم: تاریخ انعقاد قرارداد
  • ماده چهارم: مدت قرارداد
  • ماده پنجم: محل ساختمان
  •  ماده ششم: مشخصات فنی ساختمان
  • ماده هفتم: مبلغ قرارداد پیمانکاری و ساختمان
  • ماده هشتم: نحوه پرداخت مبالغ
  • ماده نهم: تعهدات پیمانکار در قرارداد
  • ماده دهم: تعهدات کارفرما در قرارداد
  • ماده یازدهم: اسناد و مدارک قرارداد
  • ماده دوازدهم: مشخصات فنی توکار
  • ماده ۱۳ : مشخصات فنی سیم کشی
  • ماده چهاردهم: مشخصات فنی کلید و پریز ها
  • ماده پانزدهم: موارد فسخ قرارداد
  • ماده شانزدهم: نسخه قرارداد

 

مفاد قرارداد برق ساختمان

 

معرفی فروشگاه اینترنتی آهن هایپر

امروزه صنعت ساخت و ساز بسیار رونق پیدا کرده است. به همین خاطر نیاز به محصولات فولادی و آهن آلاتی همچون انواع میلگرد، ناودانی، نبشی، سپری، انواع پروفیل های ساختمانی و … نیز افزایش پیدا کرده است. کیفیت و مرغوب بودن محصولات فولادی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین خاطر شما باید سعی کنید این محصولات را از فروشگاه های معتبر و شناخته شده تهیه نمایید تا دیگر دغدغه ای بابت کیفیت و مرغوب بودن محصولات نداشته باشید.

پیشنهاد ما به شما عزیزان فروشگاه تخصصی اهن هایپر می باشد. این مجموعه با توجه به سابقه طولانی مدتی که دارد توانسته است با تولید کنندگان داخلی و خارجی کار کند و محصولات با کیفیتی را روانه بازار کند. با اطمینان خاطر می توانید انواع آهن آلات را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید.

همچنین بهتر است بدانید که شما عزیزان می ‌توانید از مشاوره و راهنمایی های لازم به صورت کاملا رایگان توسط کارشناسان خبره آهن هایپر بهره مند شوید. به این صورت انتخابی مناسب و با توجه به کاربرد مد نظر خود داشته باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع قرارداد ساخت

https://ahanhyper.com//?p=24800

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *