امروز : چهارشنبه 17 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع فولاد گالوانیزه

فولاد گالوانیزه از جمله محصولات پرکاربرد می باشد که با توجه به اینکه دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شود؛ امروزه از کاربردهای بسیاری برخوردار است و در ساختمان سازی از آن استفاده می شود. در این مقاله از سری مقالات وبسایت آهن هایپر قصد داریم انواع فولاد گالوانیزه را مورد بررسی قرار دهیم. جهت آشنایی با این محصول با ما همراه باشید.

معرفی فولاد گالوانیزه

 در ابتدای مبحث انواع فولاد گالوانیزه ابتدا شما را با خود فولاد گالوانیزه آشنا خواهیم کرد. بهتر است بدانید فولاد گالوانیزه از جمله ورق های فولادی می باشد که توسط فرآیند گالوانیزاسیون عنصر روی پوشش داده خواهد شد. این محصولات دارای طیف وسیعی از گالوانیزه گرم و الکترو گالوانیزه می باشد که در بازار موجود است. توجه داشته باشید که پوشش روی که بر روی این ورق ها ایجاد می شود؛ مانع رسیدن رطوبت و اکسیژن به فولاد خواهد شد و از فولاد پایه محافظت می کند تا دچار زنگ زدگی و خوردگی نشود.

 توجه داشته باشید که ورق های گالوانیزه یا همان فولاد گالوانیزه علاوه بر اینکه از مقاومت بالایی در برابر جدا شدن و ترکیب پوشش واسطه فولاد برخوردار است. به خاطر اینکه از سطحی براق و شکل پذیری بالایی برخوردار می باشد؛ در کاربردهای بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

فولاد گالوانیزه چیست

 

انواع فولاد گالوانیزه

همانطور که ذکر شد در بازار انواع فولاد گالوانیزه وجود دارد که با توجه به فرایند گالوانیزاسیون معمولاً در حالت های گرم و سرد تولید و عرضه می‌شود. یکی از انواع ورق ها می توان به ورق ذوزنقه ای اشاره کرد. بهتر است بدانید هر یک از انواع فولاد ها در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از ویژگی ها و خواص خاصی نیز برخوردار می باشد. برخی از آن را در ادامه بیان می کنیم.

ورق گالوانیزه گرم

یکی از انواع فولاد گالوانیزه؛ گالوانیزه گرم می باشد که این نوع ورق با فرایند گالوانیزاسیون گرم که شامل غوطه وری ورق های فولادی در حمام از عنصر روی مذاب تولید خواهد شد. بهتر است بدانید در این فرایند باید ورق های فولادی ابتدا در کوره حرارت داده شود که دمای کوره باید 1200 درجه باشد. سپس پوشش روی به شکل یک نوار پیوسته بر روی بستر فولادی قرار داده می شود که توسط عبور کردن ورق ها از روی مذاب آب با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد و با سرعت ۱۸۰ متر بر دقیقه تشکیل خواهد شد.

 توجه داشته باشید که در پوشش روی معمولاً محصول فولادی به دور یک رول غوطه ور پیچیده خواهد شد و توسط فلز مذاب روی واکنش داده و پوشش چسبنده را تشکیل خواهد داد. سپس در جهت عمودی خارج می شود. پس از خارج کردن فولاد پوشش داده شده از حمام هرگونه روی مذاب اضافی توسط هوای با فشار بالا از سطح ورق حذف خواهد شد و به این صورت ضخامت پوشش مورد نظر حفظ و کنترل می شود. سپس باید به فولاد اجازه داده شود که خنک شود و پوشش روی بر روی سطح آن سفت خواهد شد. بهتر است بدانید جامد شدن فلز مذاب قبل از تماس با رول دیگر برای اینکه از آسیب تغییر شکل پوشش جلوگیری شود بسیار مهم می باشد.

فولاد گالوانیزه سرد

ورق گالوانیزه سرد از جمله انواع فولاد گالوانیزه می باشد که توسط فرآیند گالوانیزه الکتریکی یا آبکاری تولید و عرضه می شود. در این فرایند عنصر روی به صورت الکترولیتی بر روی ورق فولادی رسوب خواهد کرد. با توجه به اینکه در این فرایند دما و اندازه فرایند گالوانیزه گرم ورق تنظیم می‌شود که به آن گالوانیزه سرد می گویند.

 

خرید فولاد گالوانیزه

 

 به خاطر دمای پایین در حین فرآیند تولید ساختار ورق فولادی دچار تغییر نخواهد شد و خواص یکنواخت و همگنی را برای محصول به همراه خواهد داشت. توجه داشته باشید که مزایای این فرآیند به این صورت است که از ضخامت پوشش به طور دقیق قابل کنترل می باشد. در صورتی که محدودیتی فرایند به این صورت می باشد که دستیابی به پوشش های ضخیم ارائه شده توسط فرآیند گالوانیزه گرم توسط این روش امکان پذیر نخواهد بود.

کاربرد های فولاد گالوانیزه

با توجه به مبحث انواع فولاد گالوانیزه باید ذکر کنیم که فولاد گالوانیزه در مواردی که مقدار کمی از خوردگی مجاز باشد و زیبای ظاهر مهم نباشد؛ مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از موارد کاربرد این محصول عبارتند از:

  • استفاده در تیرهای چراغ برق
  • استفاده در تابلوهای علائم ترافیکی
  • استفاده در پیاده‌روهای فلزی
  • استفاده در نرده سازی
  • استفاده در کابینت های فلزی
  • استفاده در تیرآهن های ساختمانی
  • استفاده در برخی از متصل کننده ها
  • استفاده در اجزای مربوط به خودرو
  • استفاده در لوله‌های انتقال دهنده مارپیچی و …

قیمت انواع فولاد گالوانیزه

قیمت انواع فولاد گالوانیزه با توجه به نوع آن، کیفیت ساخت، کارخانه تولید کننده، نوسانات ارز و دلار و … در حال نوسان می باشد. توجه داشته باشید برای اینکه جهت تهیه فولاد اقدام کنید باید از طریق فروشگاه های معتبر اقدام نمایید و با توجه به کاربرد مد نظر خود نوع مناسب آن را انتخاب نمایید.

 

قیمت فولاد گالوانیزه

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع میلگرد، انواع تیرآهن، انواع نبشی، ناودانی، سپری و … می باشد. تمامی مقاطع در سایزها و ابعاد مختلف موجود است که هر سایز آن دارای کاربرد خاصی بوده و در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. شما بازدید کنندگان عزیز از سراسر ایران می توانید جهت سفارش این مقاطع از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید.

 این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن در کاربردهای خاصی استفاده نمایید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز کافیست از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و مشاوره های لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایید. امیدواریم خرید مطمئن و بهتری را تجربه کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع مقاطع فولادی

معرفی انواع فولاد

https://ahanhyper.com//?p=30314

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *