امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع فرمینگ ورق گالوانیزه

معمولاً فرمینگ ورق گالوانیزه در طرح ها مختلف و شکل‌های متنوعی تولید خواهد شد. در صنایع مختلف مخصوصا ساختمان سازی ورق فلزی به ویژه فولادی ماده اولیه برای تولید درصد بالایی از مواد مصرفی و مصالح کاربردی مورد استفاده می باشد.

این ورق ها بر اساس شکل و فرم به گونه‌های متنوع تقسیم بندی خواهند شد. یکی از المان هایی که قیمت ورق های گالوانیزه به آن بستگی دارند؛ فرمینگ و شکل آن می باشد.

همانطور که ذکر شد فرم و شکل ورق های گالوانیزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روال کار به این صورت است که عملیاتی به نام رول فرمینگ ورق بر روی این ورق های گالوانیزه انجام خواهد شد که باعث می‌شود مثل سقف عرشه فولادی ورق های کرکره ای، لوله های فولادی و … تولید شوند.

می توانید از آن در کاربری‌های مختلف استفاده نمائید. توجه داشته باشید عملکرد فرمینگ و شکل‌دهی این ورق ها از دستگاه فرمینگ ورق به‌گونه‌ای است که ورق هی فلزی یا همان ورق های گالوانیزه بر روی شافت های مهار شده توسط یاتاقان ها قرار می گیرد. با توجه به نوع فرآیند فرم این عملیات شکل دهی بر روی آن ها انجام می‌دهند.

همانطور که ذکر شد سطح ورق گالوانیزه معمولاً از یک لایه از جنس فلز پوشیده شده است که در رنگ ها و فرم های مختلفی برای کاربری های متنوع تولید و روانی بازار می‌شود.

توجه داشته باشید ورق گالوانیزه که در بازار وجود دارد و معمولاً در ضخامت هایی از ۰.۱۸ تا ۶ میلیمتر می باشد. می توان با استفاده از دستگاه‌های فرمینگ این ورق را در طرح های متنوع برای کاربران مختلف آماده کرد.

 

انواع فرمینگ ورق گالوانیزه

انواع فرمینگ ورق گالوانیزه

همانطور که ذکر شد ورق های گالوانیزه در فرمینگ های مختلفی تولید و روانه بازار می شود. شما باید با توجه به نوع کاربری و کاربرد مدنظر خود بتوانید نوع مناسب آن را انتخاب و از آن بهره مند شوید. برخی از انواع فرمینگ ورق های گالوانیزه عبارتند از:

ورق گالوانیزه طرح ذوزنقه

یکی از طرح های خاص ورق های گالوانیزه طرح ذوزنقه آن می‌باشد. در این فرم معمولا موج های مربعی شکل در عرض ورق ایجاد خواهد شد. هیچ محدودیت تولید در این شکل وجود ندارد. بنابراین با توجه به نیاز مشتری طول و عرض دلخواه آن انتخاب خواهد شد.

بهتر است بدانید فرم ذوزنقه بالاترین مقاومت را در انواع ورق های گالوانیزه دارد. ولی از لحاظ پوشش دیوارها و سقف و معمولاً کارایی پایین تری دارد که این با توجه به شکل آن است.

برخی از خصوصیات فرم ذوزنقه ورق های گالوانیزه عبارتند از:

  • زیبایی ظاهری
  • قیمت مناسب
  • نصب راحت و آسان
  • برخورداری از وزن سبک
  • ایمنی بالا در برابر زلزله
  • برخورداری از مقاومت بالا در مقابل رطوبت
  • یکپارچگی و عدم شکستگی

توجه داشته باشید ورق‌های گالوانیزه به فرم ذوزنقه معمولاً برای مکان هایی که پر تردد هستند و همچنین دارای آب و هوای مرطوب و شرجی می باشند بسیار مناسب می باشد توجه داشته باشید فرم های مختلفی از قبیله نما، دامپا، آبرو در ابعاد مختلف قابل سفارش می باشد.

  • ورق گالوانیزه دامپا: فرم دامپا بیشترین کاربرد را در پوشش قسمت داخلی دیوار و سقف ها دارد.
  • ورق گالوانیزه نما: این ورق ها معمولی هم کانال های پیش ساخته می باشند که برای هدایت و جمع‌آوری آب جمع شده از باران و برف مورد استفاده قرار می‌گیرد که بیشتر در سقف های شیروانی و شیب دار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • ورق گالوانیزه آبرو: آبرو پوششی است فلزی که معمولاً بر سطوح خارجی ساختمان ها و سوله ها استفاده می شود که از آن در برابر آب و رطوبت محافظت می کند.

کاربرد ورق گالوانیزه ذوزنقه

از ورق های گالوانیزه ذوزنقه در سقف های شیروانی ویلا و سوله های صنعتی و ورزشی استفاده می‌شود. همچنین می‌توان به عنوان حصار دوره زمین و ساختمان نیز از آن استفاده کرد.

توجه باشید نوع جدید این ورق ها که تولید شدند در ساخت و ساز در داخل ساختمان ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به عنوان ساندویچ پانل سقفی نیز در برخی موارد از آن استفاده خواهد شد.

 

فرمینگ ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه طرح کرکره سینوسی

یکی دیگر از فرمینگ های خاص ورق گالوانیزه؛ کرکره سینوسی می باشد. موج های با فاصله نزدیک به یکدیگر ایجاد خواهد شد. ورق کرکره از جمله رایج ترین ورق های موج دار می باشد که برای پوشش سقف های شیبدار استفاده می شود.

بهتر است بدانید اولین ورق گالوانیزه تولید شد ورق های سینوسی بود که با توجه به شباهت شکل ظاهری ان به موج های مدور و دایره ای معمولاً به آن ورق سینوسی گفته می‌شود. ورق کرکره و سینوس از قدیمی ترین و پرفروش ترین ورق های شیروانی می‌باشند.

برای تولید این ورق می توان از ورق گالوانیزه ساده یا ورق گالوانیزه رنگی استفاده کرد که به صرفه‌ترین نوع فرمینگ ورق برای پوشش های سقف کرکره سینوسی می باشد. بهتر است بدانید ورق های رنگی علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند دارای قیمت بالاتری نیز نسبت به ورق های دیگر می باشد.

ورق های گالوانیزه سینوسی معمولاً در کاربردهای بسیار مورد استفاده قرار می گیرد از جمله پوشش سقف های شیروانی که پرکاربردترین حالت آن است.

همچنین استفاده در به عنوان حصار به دور زمین و ساختمان است. بهتر است بدانید ورق گالوانیزه سینوسی بیشتر جهت ساخت در سقف های شیروانی منازل و کارگاه ها استفاده خواهد شد.

با توجه به ماهیت پوشش شیروانی که دارد در برابر تماس با برف باران و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است. معمولاً در ساخت این ورق ها از پایه آهنی استفاده می شود که در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی محافظت می شود. همچنین در برابر خوردگی و از مقاومت بالایی برخوردار است.

ورق گالوانیزه طرح سفال

ورق طرح سفال ورق زیبا و مستحکم می باشد که برای هر مدل سقف شیروانی مناسب است. این انتخاب به عنوان پوشش برای سقف آلاچیق سقف‌های شیروانی و همچنین سقف های طرح سفال و در ساختمان ها و .. مورد استفاده قرار می گیرد.

بهتر است بدانید ورق های گالوانیزه طرح سفال از ورق های رنگی و گالوانیزه با ضخامت ۰.۴ تا ۰.۶ میلیمتر تولید و روانه بازار می شود.

طرح سفال موج دار

این ورق ها دارای وزن سبک می باشد. همچنین دارای زیبایی خیره کننده نیز هستند که از ویژگی های این ورق می توان به سبکی، ایمنی و زیبایی و استحکام بالای آن اشاره کرد که مثل پوسیدگی و شکنندگی ندارد. برخی از مزایای ورق طرح سفال عبارتند از:

  • سبک بودن
  • ایمنی بالا در برابر طوفان زلزله
  • نصب راحت و آسان
  • زیبایی ظاهری
  • ثابت ماندن رنگ در اثر طولانی مدت
  • سازگار با انواع شرایط جوی
  • برخورداری از مقاومت و استحکام بالا در برابر طوفان و گردباد

 

انواع فرمینگ ورق گالوانیزه | معمولاً فرمینگ ورق گالوانیزه در طرح ها مختلف و شکل‌های متنوعی تولید خواهد شد. در صنایع مختلف مخصوصا ساختمان سازی ورق فلزی به ویژه فولادی ماده اولیه برای تولید درصد بالایی از مواد مصرفی و مصالح کاربردی مورد استفاده می باشد.

ورق گالوانیزه طرح شادولاین

طرح شادولاین یکی از طرح های بسیار زیبا و منحصر به فرد ورق های شیروانی است که طراحی آن کلاسیک و شبیه به ذوزنقه می باشد. این طرح ابتدا بر روی ساندویچ پنل انجام شد ولی با افزایش تقاضا و استفاده گسترش آن روز به روز بر روی صفحه نیز استفاده شد.

با توجه به تعداد کنگره های ورق طرح شادولاین و همچنین کاربردی مفید آن توانست از محبوب ترین طرح های موج دار شیروانی شود. توجه داشته باشید معمولاً قیمت ورق های شادولاین نسبت به برنامه های سینوسی گالوانیزه بالاتر بوده و زیبایی و طراحی بسیار مناسب تر و زیباتر می باشد و ساختمان ها را از حالت سنتی خارج می‌کند.

مجموعه آهن هایپر از جمله بزرگترین و معتبر ترین فروشگاه آنلاین می باشد که نسبت به عرضه و ارائه انواع ورقهای گالوانیزه در فرم‌های مختلف اقدام کرده است. با اطمینان خاطر می توانید این ورق ها را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  تهیه کرده و در کاربردهای مدنظر خود از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کاربرد ورق گالوانیزه چیست ؟

فرایند تولید ورق گالوانیزه

کارخانه‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه

روش‌های پیشگیری و رفع شوره سفید در ورق گالوانیزه

https://ahanhyper.com//?p=17870

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *