امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع ضایعات فولاد

در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم به بررسی انواع ضایعات فولاد بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ضایعات فولاد

قبل از این که با انواع ضایعات فولاد آشنا شوید؛ لازم است که با خود ضایعات آشنا شوید. بهتر است بدانید به تولیدات معیوب و ضایعات فولادی غیرقابل مصرف معمولاً آهن قراضه می گویند. از جمله مهمترین منابع فلزی برای کوره قوس الکتریکی همین قراضه ها خواهند بود که به این قراضه ها معمولاً ضایعات فولاد می گویند. به طور کلی به انواع آهن قراضه دارای قابلیت بازیافت باشند ضایعات گفته می شود.

بهتر است بدانید مواد دور ریخته شده در صنایع ساختمانی به خصوص خودرو سازی که دارای قابلیت بازیافت باشند ضایعات محسوب خواهد شد. بهتر است بدانید ضایعات فلزی و آهنی برخلاف زباله ها دارای ارزش پولی می باشد که دوباره به چرخه تولید بازگردانده خواهد شد و به آن ها قراضه نیز می گویند.

 

انواع ضایعات فولاد

 

انواع ضایعات فولاد

انواع ضایعات فولاد یا قراضه آهن از جمله مهمترین منابع جهت تامین ماده اولیه محصولات آهنی و فولادی می باشد. توجه داشته باشید که با افتتاح این محصولات در بسیاری از کشورهای پیشرفته نه تنها رایج است که برای بسیاری از صنایع کاری حیاتی نیز به شمار خواهد رفت.

بهتر است بدانید ضایعات با توجه به نحوه تولید آلیاژ سازنده و کاربرد آن دارای انواع مختلفی می باشد که این موضوع باعث تفاوت در روش بازیافت و همچنین قیمت انواع ضایعات فولاد خواهد شد. در ادامه برخی از انواع آن را بیان می کنیم.

ضایعات آهن ویژه

یکی از انواع ضایعات فولاد معمولاً ضایعات آهن ویژه می باشد که این نوع ضایعات شامل ورق روغنی سیاه و بدون زنگ زدگی، تک نبشی، سر تیرآهن، انواع میلگرد، تکه ناودانی، لوله سیاه ضخیم ،کناره ورق های ضخیم، انواع تسمه های آهنی، وینگل اتومبیل، میلگرد، قالب های بتنی و … می باشد.

سوپر ویژه

سوپر ویژه یکی دیگر از انواع ضایعات فولاد می باشد که شامل آهن آلات ساختمانی از جمله خورده میلگرد، تیر آهن، نبشی، ناودانی، لوله های ضخیم کمتر از یک متر، شاسی خودرو های سنگین برش داده شده، ورق های روغنی زنگ زده و … می باشد. این نوع ضایعات قابل بازیافت می باشد.

ضایعات فولاد درجه یک

قوطی پروفیل زنگ زده، لوله سیاه صنعتی، آهن آلات شرکت برقی صراط شوفاژ بدون رسوب، انواع چرخ دنده، انواع ورق های روغنی، ورق سیاه رنگ ها و … از جمله انواع ضایعات فولاد درجه یک می باشد.

ضایعات فولاد درجه دو

توجه داشته باشید که ضایعات آهن در و پنجره، تنه دوچرخه و موتورسیکلت برش خورده، انواع توری میلگرد کلاف شده و اتصالات گالوانیزه و … از جمله ضایعات آهن درجه دو به شمار می رود. توجه داشته باشید که تمامی این ضایعات دارای قابلیت بازیافت می باشد.

 

خرید ضایعات فولاد

 

از دیگر انواع ضایعات فولاد می توان به ضایعات فولاد درجه ۳ که شامل ورق گالوانیزه استفاده شده و رنگ خورده منبع اگزوز، شیلنگ های فشار قوی سوخته لب بهداشتی فله و … می باشد. همچنین ضایعات درجه ۴، ضایعات روغنی، ضایعات گالوانیزه، ضایعات آلیاژی، فولاد چدن و … نیز می باشد که هر یک از این ضایعات در انواع مختلفی بوده و از آن جهت مواد اولیه محصولات دیگری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. برخی از مقاطع فولادی که توسط این مجموعه عرضه و ارائه می گردد؛ شامل انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … می باشد که در ابعاد و همچنین سایزهای مختلف موجود می باشند. شما عزیزان به راحتی می توانید این مقاطع فولادی را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از آن برخوردار شوید. امیدواریم خرید بهتر و مناسبی را تجربه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کارخانه‌های تولیدکننده ضایعات

راهنمای خرید ضایعات

https://ahanhyper.com//?p=30286

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *