امروز : دوشنبه 22 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع بتن پلیمری

بتن ها از مصالح پر کاربرد و پر استفاده در انواع پروژه های عمرانی به شمار می‌رود. امروز این نوع مصالح در شکل ها و انواع مختلفی تولید می‌شود که هر یک از آن کارکرد متفاوتی را به همراه دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع بتن پلیمری بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بتن پلیمری یکی از انواع بتن های ساختمانی می باشد که از زنجیره ای از مولکول های شیمیایی و پیوسته تشکیل شده است. در نظر داشته باشید که این نوع بتن در اثر حفره های موجود در آن دارای تخلخل می باشد و به این صورت مقاومت آن کاهش پیدا خواهد کرد. جهت کاهش تخلخل این ماده از مواد پلیمری در ساختار آن استفاده می شود. علاوه بر افزایش خاصیت بتنی و بهبود تخلخل، افزایش مقاومت را نیز به همراه دارد.

در نظر داشته باشید که بتن پلیمری با توجه به مواد ساخت موجود در آن ها در دسته بندی های مختلفی همچون جامد، غیر جامد، بتن پلیمری تزریقی، بتن سیمانی پلیمری و بتن پلیمر گوگرد می باشند. امروزه از بتن های پلیمری در ساخت و ساز های جاده ای، سازه های زیر زمینی، پوشش کف ساختمان، سدسازی، تونل و … استفاده خواهد شد.

 

انواع بتن پلیمری

 

آشنایی با انواع بتن پلیمری

به طور کلی می توان ذکر که انواع بتن پلیمری از لحاظ ساختار مواد اولیه دارای انواع متفاوتی می باشد. در ادامه به شرح هر یک می پردازیم.

بتن پلیمری جامد

بهتر است بدانید برای بار اول از بتن های پلیمری حالت جامد در سازه های جنگ جهانی دوم استفاده شد. این نوع بتن علاوه بر ساختار سبکی که دارد؛ در برابر بار ها و تنش های وارده از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. در نظر داشته باشید که خاصیت شکل پذیری بالا در طرح ها و سبک های زیبای معماری این نوع بتن نقش موثری دارد.

همچنین وزن و هزینه بسیار مناسب می باشد و به خاطر دلایلی در ساختمان از فلز یا سازه های فولادی نمی توان استفاده کرد. از جمله کاربردهای این نوع بتن می توان به ساخت ماهواره ها، سازه های راداری و ساخت آنتن ها و … اشاره کرد.

بتن پلیمری غیر جامد

یکی از انواع بتن پلیمری می توان به بتن پلیمری غیر جامد اشاره کرد. این نوع بتن در طی فرآیند اتصال زنجیره مولکول های شیمیایی تولید شده و در انواع گوناگونی تشکیل شده است. در نظر داشته باشید که پلیمریراسیون فرآیندی می باشد که معمولاً در واحدهای مونومری به یکدیگر اتصال داده خواهد شد و شبکه ای از زنجیر های به هم پیوسته را ایجاد می کند. یکی از پلیمرهای که از طریق این فرآیند تولید می‌شود؛ می‌توان به بتن های پلیمری گوگرد، بتن های باردار، بتن های پلیمری تزریقی و بتن های پلیمر سیمان شاره کرد.

 

بتن پلیمری غیر جامد

 

بتن پلیمری تزریقی

یکی دیگر از انواع بتن پلیمری می توان به نوع تزریقی آن اشاره کرد. این نوع بتن از بتن های پیش ساخته معمولی تشکیل شده است که در ابتدا برای ساخت آن ها هوای درون مواد توسط وکیوم خارج خواهد شد. ماده مورد نظر از مونومر اشباع شده و در نهایت توسط کوره اشعه و یا تجهیزات گرمایشی عمل آوری انجام خواهد شد.

بتن سیمانی پلیمری

این نوع بتن پلیمری نسبت به انواع دیگر به خاطر عدم سازگاری و یا هیدراته شدن معمولاً مقاومت بالایی ندارد. مواد تشکیل دهنده بتن سیمان پلیمری می‌توان به آب، سیمان، ترکیبات مونومر و سنگدانه ها اشاره کرد.

بتن پلیمر گوگرد

یکی دیگر از انواع بتن پلیمری می توان به بتن پلیمری گوگرد اشاره کرد. همان طور که از نام این بتن پیداست از ترکیبات گوگرد و پلیمری با یکدیگر تشکیل شده است. در واقع می توان ذکر کرد که این نوع بتن خاصیت آن توست افزودن ترکیبات پلیمری و مونومرها افزایش پیدا کرده است.

کاربرد بتن های پلیمری

در ادامه مبحث انواع بتن پلیمری باید کنیم که بتن پلیمری معمولاً به خاطر مقاومت و استحکام بالا از کاربری فراوانی برخوردار است. در اغلب پروژه‌های شهری همچون تونل سازی و ساخت برخی از دیواره ها از این نوع بتن استفاده می شود. البته در نظر داشته باشید که علاوه بر استفاده از این بتن در صنعت ساختمان سازی امروزه جهت پیشبرد پروژه های راه سازی و روکش کردن جاده‌ها و پل‌ها استفاده از این محصول کاربرد بسیاری دارد.

شایان ذکر است که بتن پلیمری توسط ساختار ترکیبات شیمیایی بسیار مناسب برای تعمیر سازه‌های است که معمولاً در معرض حملات شیمیایی و خوردگی سطوح قرار دارد.

 

کاربرد بتن های پلیمری

 

از دیگر کاربردهای این نوع بتن می توان به استفاده در ساخت سد، دیواره تونل و ساخت مخازن نگهداری مواد و … اشاره کرد . همچنین برای پوشش دهی کف ساختمان های صنعتی و ورزشی، به عنوان درزگیری بتن، سازه های زیرزمینی همچون فاضلاب های صنعتی به خاطر مقاومت در برابر خوردگی، ساخت آبشخور های مورد استفاده در دامداری ها، ساخت انواع مخازن نگهداری مواد شیمیایی، استفاده در سازه های دریایی و زیردریایی نیز از دیگر کاربردهای بتن پلیمری به شمار می رود.

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. برخی از مقاطع فولادی می توان به انواع میلگرد، انواع تیرآهن، انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش، ناودانی، سپری،ورق ابعادی و … اشاره کرد. هر یک از این مقاطع در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که شما مخاطبان گرامی باید سعی کنید این مصالح را از فروشگاه معتبر تهیه کنید.

با اطمینان از کیفیت و مرغوب بودن محصولات از طریق وبسایت https://ahanhyper.com جهت سفارش این مقاطع فولادی اقدام نمائید. در صورت نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتر از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش آهن هایپر در تماس باشید و اطلاعات لازم را دریافت نمائید. در این صورت بدون شک انتخاب بهتر و مناسبی را تجربه خواهید کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع بتن پلیمری چیست؟

https://ahanhyper.com//?p=37844

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *