امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع بتن پرکننده

بتن از جمله پرمصرف ترین مصالح در ساخت و ساز می باشد که یک ماده مختلف با خاصیت چسبندگی بالا بوده که پس از پخش شدن با گذشت زمان مقاومت آن افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر از آن در کاربردها و موارد بسیار استفاده می شود. بهتر است بدانید که معمولاً بتن در انواع مختلف موجود بوده که هر یک از انواع آن مکان ها و کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم به معرفی انواع بتن پرکننده بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید به طور کلی مواد پرکننده در بتن ذراتی می‌باشند که در ساختار مواد کامپوزیتی همچون پلاستیک و بتن جهت کاهش مصرف مواد چسباننده گران تر و همچنین افزایش بهبود برخی خواص به مواد اضافه خواهد شد. در میان مواد پرکننده مورد استفاده در تکنولوژی، بتن جایگاه ویژه ای در این صنعت دارد.

در نظر داشته باشید که مواد پر کننده بتن در حقیقت همان سنگدانه های بتن می باشد. اما مواد پرکننده که به عنوان افزودنی در بتن استفاده می شود؛ نوعی افزودنی های معدنی بتنی است که به خاطر برخورداری از ویژگی‌های مثبت فراوان در حال کسب محبوبیت گسترده ای به عنوان فاکتور بسیار مهم در بهبود ساختار بتن می باشند. با توجه به مبحث انواع بتن پرکننده می توان ذکر کرد که این مواد پرکننده به خواص مخلوط بتن کمک می کند.

 

انواع مواد پر کننده بتن

 

انواع مواد پر کننده بتن

با توجه به مبحث انواع بتن پرکننده باید ذکر کنیم که از مواد پرکننده مختلفی معمولاً در صنعت بتن استفاده خواهد شد. در ادامه برخی از این مواد را مورد بررسی قرار می دهیم.

ماسه میکرونیزه

همانطور که از نام ماسه میکرونیزه پیداست؛ این ماده افزودنی طی فرایند مکانیکی از خرد شدن ماسه در ابعاد میکرون تولید خواهد شد. در نظر داشته باشید که ترکیب شیمیایی مواد تقریبا معادل ترکیبات سنگدانه های بتن می باشد. لذا در زمان استفاده از این نوع مواد افزودنی پر کننده باید همانند سنگدانه های بتن نسبت به رعایت الزامات موجود از جمله مقدار مواد زیان آور و میزان مقاومت در برابر سولفات ها اقدامی ضروری باید صورت بگیرد.

بر روی این مواد پرکننده آزمایش های انجام شده است که نشان خواهد داد تا با استفاده از این مواد باعث بهبود خواص بتن خواهد شد. نتایج استفاده از مقادیر متفاوت خواصی را به همراه دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. اولین نتیجه آن جبران کمبود ریزدانه های مصالح سنگی به ویژه در مناطق که به دلایل مختلف در فرایند تولید سنگ دانه ها از مواد ریزانه همانند روی الک ۲۰۰.
  2. دوم نتیجه جبران میزان مصرف بالای سیمان به عنوان مصرف کننده
  3. کاهش نفوذ پذیری تولید بتن با کارایی بهتر
  4. کاهش نسبت آب به سیمان

پودرهای واترپروف

در ادامه مبحث بتن پرکننده باید ذکر کنیم که یکی از انواع آن پودر های واترپروف می باشد. بهتر است بدانید که شرکت Cormix در این زمینه محصولات مواد واترپروف را به چهار دسته بندی اصلی تقسیم کرده است. با توجه به خاصیت یکی از مواد واترپروف به عنوان مواد پر کننده در سیمان انتظار می رود؛ در نوع اول آن یعنی مواد دفع کننده آب مثل اسیدهای استریک که آب را با تنش دفع می کنند؛ در این طبقه بندی قرار می گیرد.

به طور کلی می توان ذکر کرد که مواد واترپروف زیر مجموعه مواد آب گریز به شمار می رود که عملکرد اصلی این مواد درست کردن ذرات آب و سطح بتن می باشد. معمولاً این مواد به خاطر قیمت بالا و مقاومت قوی در مقادیر کم در حدود ۱ تا ۳ درصد وزنی سیمان به بتن اضافه خواهد شد.

در واقع می توان ذکر است که برای کاهش خلل و فرج ریز میکروسکوپی بین سنگدانه ها ناشی از فیلر و ریزش آن ها در بتن هستند. همچنین کاهش میزان لوله های مویی که توسط تبخیر آب در بتن پدیدار می‌شود؛ از این پودر به عنوان یک پرکننده میکرونیزه ضد آب در بتن استفاده خواهد شد.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای بالارفتن کارایی بتن به شما پیشنهاد می کنیم حتما سعی کنید این ماده پرکننده را همراه با یکی از مواد افزودنی کاهنده آب بتن برای کاهش نسبت آب به سیمان استفاده نمایید. استفاده از این مواد واترپروف در بتن خواص بسیاری را به همراه دارد که برخی از خواص می توان به جلوگیری از نفوذ آب، جلوگیری از نفوذ یون کلر و مواد شیمیایی خورنده دیگر به درون بتن، مقاوم در برابر نمک‌های یخ زدا، افزایش مقاومت بتن سیکل ها ذوب و یخبندان و … اشاره کرد.

 

انواع الیاف

 

انواع الیاف

با توجه به مبحث انواع بتن پر کننده باید ذکر کنیم که یکی از انواع آن الیاف می باشد. به خاطر تکنولوژی جدید ساخت انواع مختلف الیاف مورد استفاده در بتن تا به امروز استاندارد کامل و در خصوص انواع الیاف از جمله الیاف شیشه ای، فولادی، پلیمری و … ارائه نشده است؛ اما عملکرد این مواد همانند مواد پرکننده می باشد و هیچ گونه واکنش شیمیایی در بتن صرفاً عملکرد پرکننده فضای خالی را در بتن ایجاد می‌کند.

نکته مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که نقش اصلی این مواد افزایش مقاومت کششی بتن می باشد و باعث می شود تا خاصیت الاستیکی بتن بهبود پیدا کند. این مواد از جمله مواد گران قیمت بوده که تنها جهت بتن های خاص طبقه‌بندی می‌شود. برخی از خواصی که از این مواد در بتن استفاده می‌شود؛ می‌توان به افزایش مقاومت کششی و کاهش نفوذپذیری بتن اشاره کرد.

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. در این مطلب انواع بتن پر کننده را مورد بررسی قرار دادیم. همان طور که می‌دانید در بتن از مقاطع فولادی همچون میلگرد استفاده می شود که کیفیت این مقطع فولادی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. از دیگر مقاطع فولادی پرکاربرد در ساخت و ساز می توان به انواع تیرآهن، انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش، ورق استیل، ورق قطعات، ورق سیاه و … اشاره کرد.

 

بتن پر کننده

 

شما مخاطبان عزیز می توانید جهت سفارش این مقاطع از طریق وبسایت https://ahanhyper.com اقدام نمایید. البته در نظر داشته باشید که قبل از خرید لازم است که جهت بررسی قیمت آهن آلات، قیمت تیرآهن، قیمت ورق سیاه، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت روز آهن آلات و … اقدام نمایید. به همین خاطر مجموعه تخصصی آهن هایپر به صورت بروز در وبسایت هزینه ها را درج کرده است. جهت دریافت مشاوره های لازم کافیست از طریق شماره ذکر شده با کارشناسان فروش در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع بتن پلیمری چیست؟

افزایش چسبندگی بتن

https://ahanhyper.com//?p=37842

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *