امروز : دوشنبه 22 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع بتن برای نما

ساخت بتن نما مثل ساخت بتن های دیگر توسط روش های مختلفی انجام می شود. تفاوت عمده ای که با یکدیگر دارند؛ در نحوه ساخت و اجرای بتن می باشد که به صورت درجا و به صورت پیش ساخته انجام خواهد شد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع بتن برای نما بپردازیم. این بتن را از لحاظ رنگ و طرح های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

در زمینه متریال و مصالح ساختمانی فناوری های جدید ایجاد شده است که می‌توان به انواع بتن برای نما اشاره کرد. این نوع بتن دارای کارایی گسترده و متنوع می‌باشد که به خاطر فاکتور هایی همچون صاف و یکدست بودن در زیباسازی نمای ساختمانی و همچنین قسمت هایی از نمای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به خاطر برخورداری از قابلیت رنگ آمیزی، هماهنگ کردن با المان های دکوراسیون داخلی دیگر امکان پذیر می باشد.

در نظر داشته باشید که استفاده از انواع بتن اکسپوز تنها در یک مورد خاص نمی باشد؛ به خاطر گستردگی این متریال موجود در ساختمان سازی در پروژه های بزرگ و کوچک ساختمان سازی، پل های شهری، سد سازی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انواع بتن اکسپوز

 

انواع بتن اکسپوز

به طور کلی می توان ذکر کرد انواع بتن برای نما دارای تفاوت عمده ای با سایر بتن ها در نحوه ساخت می باشد. یعنی با مصالح یکسان و طرح اختلاط ثابت امکان تغییر در نحوه ساخت قالب گیری ویبره و پیش ساخته بودن آن وجود دارد. برخی از انواع بتن اکسپوز به شرح زیر می باشد.

بتن نما درجا

بهتر است بدانید در مکان های بزرگی همچون سالن اجتماعات بزرگ، آرامگاه‌های شهدا، ورزشگاه ها، معمولا برای ظاهر زیبا از یک لایه بتنی نما استفاده خواهد شد. برای استفاده از این روش نیاز به قالب بندی مناسب و همچنین طرح اختلاط دقیق می باشد.

یکی از آفزودنی های مهم در این روش روغن قالب بندی می باشد. از جمله انواع بتن اکسپوز درجا می توان به حرم مطهر حضرت معصومه و امام رضا همچنین محوطه و سالن انتظار فرودگاه ها پارکینگ های طبقاتی و .. اشاره کرد که این نوع بتن جلوه ویژه‌ای را در کاربری این مکان ها ایجاد کرده است.

بتن اکسپوز پیش ساخته

یکی از انواع بتن برای نما، بتن اکسپوز پیش ساخته می باشد. توجه داشته باشید که این نوع بتن به بتنی می گویند که در کارگاه ساخته شده باشد و همان جا عمل آوری و خشک شود. در این روش باید در زمان خرید قطعات استاندارد بودن و اعتبار شرکت سازنده قطعات توجه داشته باشید. افرادی که اقدام به اجرای نصب قطعات بتن اکسپوز می کنند؛ باید دارای مهارت بالایی باشند. بیشتر سمنت پلاست ها و کفپوش های بتنی و برخی دیگر از انواع پوشش های بتنی همچون تایل بتنی و .. از جمله قطعات بتن اکسپوز پیش ساخته می باشد.

بتن اکسپوز پرسی

بهتر است بدانید جدول ها و کفپوش های پرسی توسط این روش ساخته می‌شود؛ در برابر بارگذاری و شرایط جوی مخرب از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار می باشد. این قطعات پیش ساخته دارای قابلیت خشکه چینی می باشند. مخلوط بتنی آماده شده جهت ساخت این قطعات باید دارای اسلامپ بسیار کم در حد صفر باشند.

بهتر است بدانید بتن اکسپوز پرسی که یکی از انواع بتن برای نما به شمار می رود؛ یک مخلوط سیمانی با دوام بالا تهیه شده و درون قالب ریخته خواهد شد.سپس توسط جک نیروی لازم جهت تراکم و شکل‌گیری وارد خواهد شد؛ نیروی با سرعت کم افزایش پیدا می کند. در نظر داشته باشید که در انواع اکسپوز پس از شکل گیری و قالب گیری نیرو برداشته شده و قطعه ساخته شده با احتیاط کامل از قالب جدا خواهد شد.

از جمله نکات اصلی در این روش دستیابی به حد تراکم مورد نظر و جدا کردن باید از قالب می باشد که برای این کار باید حتماً از روغن قالب بهره مند شوید.

 

بتن اکسپوز پیش ساخته

 

بتن اکسپوز ویبره ای

یکی دیگر از انواع بتن برای نما بتن اکسپوز ویبره می باشد. قطعات سمنت پلاست توسط این دستگاه تولید می شوند. در نظر داشته باشید در این روش بتنی که استفاده می شود؛ باید روان باشد. توجه داشته باشید که در این روش معمولاً مواد را در قالب پی وی سی ریخته و اجرا خواهند کرد. قطعات بتنی نیوجرسی جهت جدا کردن مناطق و متمایز کردن لاین ها مورد استفاده قرار می گیرد. توسط این روش به وسیله ویبره کردن با قالب سیلیکونی و پی وی سی ساخته خواهد شد.

انواع بتن در نما

بتن اکسپوز یا همان بتن نما باید از ظاهر زیبایی برخوردار شود. البته در نظر داشته باشید که در کنار زیبایی باید ساختار کلی یک سازه را نیز حفظ کند. فصل زمستان بتن از دوام و مقاومت بالایی برخوردار باشد. به طور معمول می توان ذکر کرد این نوع بتن از لحاظ شکل و تغییر رنگ دسته بندی خواهد شد. از نظر ظاهری می توان به واش بتن، بتن اکسپوز رنگی، بتن اکسپوز صیقلی، بتن اکسپوز طرح چوب، بتن اکسپوز طرح پارچه و طرح کاشی اشاره کرد. طبق سلیقه و موقعیت جغرافیایی می‌توانید از انواع بتن در نما بهره مند شوید.

 

انواع بتن در نما

 

بتن اکسپوز از لحاظ کاربرد

همانطور که ذکر شد انواع بتن برای نما در بازار موجود است که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید این نما در هر قسمت از کف دیواره و سقف اجرا خواهد شد. یکی از نکات بسیار مهم حفظ زیبایی و کیفیت بتن در زمان بهره برداری از پروژه می باشد. انواع بتن برای نما از لحاظ کاربرد عبارتند از:

  • بتن اکسپوز نمای داخلی
  • بتن اکسپوز نمای خارجی
  • بتن اکسپوز کف
  • بتن اکسپوز آب بند

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی برای ساخت و ساز می باشد. برخی از محصولات پرکاربرد می توان به میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش انواع تیرآهن، انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش، ورق استیل  و … اشاره کرد. هر یک از این محصولات در کاربردهای خاص و قسمت خاصی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

شما مخاطبان عزیز با توجه به کاربرد مدنظر خود می توانید محصول مناسبی را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید کافیست از طریق شماره ذکر شده با کارشناسان فروش در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع بتن آرمه

انواع بتن

افزایش استحکام بتن

https://ahanhyper.com//?p=37595

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *