امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع بتن اسفنجی

بتن ها در انواع مختلف و با کاردبردهای فراوان در بازار موجود می باشند. در این مبحث قصد داریم به بررسی و معرفی انواع بتن اسفنجی بپردازیم. از شما مخاطبان گرامی دعوت می شود؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

معرفی بتن اسفنجی

باید ذکر کنیم که بتن اسفنجی از شن، ماسه، سیمان و آب تشکیل می شود. البته گاهی در ساخت آن از ماسه استفاده نمی شود. این بتن فضای خالی دارد و آب به راحتی از آن عبور می کند. همچنین این بتن از نوع بتن غیرسازه ای می باشد ولی قابلیت سازه ای شدن را دارد. مقدار آب مصرفی در تولید این بتن کم بوده و بعد از زمان کوتاهی آب آن تبخیر شده و آب آن خالی می شود.

 

بتن اسفنجی

 

انواع بتن اسفنجی

بهتر است بدانید بتن اسفنجی در دو نوع بتن گازی و بتن کفی مورد استفاده می باشد. در زیر به بررسی آن می پردازیم:

بتن اسفنجی گازی: این بتن نوعی بتن پیش ساخته است که از مواد اولیه طبیعی تشکیل می شود. بتن اسفنجی گازی معمولا به صورت بلوک و مصالح ساخته می شود. همچنین این بتن یک عایق حرارتی خوب می باشد که در ساختمان ها استفاده می شود. لازم به ذکر است این بتن به علت وزن کمی که دارد سریع و آسان نصب می شود.

این بتن ها ابعاد دقیقی داشته و اتلاف مصالح در آن بسیار کم است. از این بتن برای ساخت بلوک های سبک استفاده می شود که این بلوک ها در ساخت دیوار جدا کننده به کار می رود.

بتن اسفنجی کف: در ادامه مبحث معرفی انواع بتن اسفنجی باید ذکر کنیم که بتن اسفنجی کفی از مخلوط کف در خمیر سیمان یا ملات به دست می آید. وزن این بتن سبک بوده و به عنوان عایق حرارتی استفاده می شود. همچنین این بتن ها جذب رطوبت خوبی داشته و نفوذپذیری بالایی دارند.

این بتن ها مقرون به صرفه بوده و نیاز به نگهدادی کمتری دارند. همچنین کار با بتن اسفنجی کفی کم خطر بوده و با سرعت بالا انجام می شود. از این بتن برای پر کردن حفاری ها و لایه میانی ساندویچ پانل استفاده می شود.

 

ویژگی بتن اسفنجی

 

ویژگی های بتن اسفنجی

در ادامه مبحث انواع بتن اسفنجی باید ذکر کنیم بتن اسفنجی از ویژگی ها و مزایای زیادی برخوردار است. به همین خاطر در موارد و کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از ویژگی های این نوع بتن عبارتند از:

  • حجم گرمایی متوسط
  • قابلیت جذب صوت
  • قابلیت استفاده مجدد
  • دارا بودن قیمت مناسب
  • جلوگیری از آب گرفتگی معابر
  • خاصیت عایق بندی
  • کاهش مصرف انرژی در تولید
  • کارایی و سرعت نصب بالایی دارد.
  • مقاوم در برابر آتش
  • دارا بودن وزن سبک
  • ضایعات آن دوباره مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مانع تجمع آب در زمان بارندگی بوده و از آلوده شدن آب باران جلوگیری می کند.

کاربرد بتن اسفنجی

باید ذکر کنیم که از این بتن در صورت لزوم در پوشاندن سقف و کف استفاده می شود. همچنین برای سازه های فولادی کاربرد دارد تا از آن در برابر خوردگی و آتش محافظت شود. همچنین به عنوان عایق حرارتی در سقف و لوله کشی آب، کف سازی و شیب بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد دیگر این بتن ساخت دیوارهای پانلی، عایق کاری دیوار و زیرسازی چمن استادیوم‌ می باشد. بتن اسفنجی برای ساخت قطعات ساختمانی، انواع بلوک و قطعات پیش ساخته مسلح به کاربرده می شود. همچنین در مناطقی که برف و باران می بارد با به کار بردن این نوع بتن می توان آب را به داخل زمین هدایت کرد.

 

کاربرد بتن اسفنجی

 

مواد افزودنی در بتن اسفنجی

در ادامه معرفی انواع بتن اسفنجی باید ذکر کنیم که به جای سیمان می توان مواد دیگری به بتن اسفنجی اضافه کرد که این مواد شامل موارد زیر می باشند:

خاکستر بادی: یکی از متریال های مهم در سیمان سازی بوده و محصولی از انبار زغال سنگ سوزان در نیروهای برق می باشد. این ماده را می توان به میزان 6 الی 65 درصد به جای سیمان در بتن استفاده کرد.

گاز سیلیس: محصولی است از تولید سیلیکون با دانه بندی ریز و کروی شکل است. این محصول استحکام و طول عمر بتن را افزایش می دهد. این گاز برای افزایش مقاومت فشاری بتن در ساختمان های بلند مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به میزان 5 الی 12 درصد به جای سیمان استفاده می شود.

روباره: محصول زباله در صنایع فولاد بوده و باعث افزایش مقاومت بتن می شود. از این ماده به جای سیمان می توان حدود 20 الی 70 درصد استفاده کرد.

نصب بتن اسفنجی

در ادامه باید ذکر کنیم‌ که نصب این بتن در چهار مرحله انجام می شود. مرحله اول مخلوط کردن در بتن، مرحله دوم جای گذاری کردن، مرحله سوم تراکم و فشرده کردن و در آخر عمل آورن بتن می باشد. اسفنجی و در آخر عمل آوردن بتن می باشد. زمین زیر بتن در زیرسازی بتن اسفنجی باید کمی خاک آن نفوذپذیر باشد. در بعضی مناطق این نوع بتن مستقیماً بالای ماسه نصب می شود.

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی جهت ساختمان سازی و دیگر صنایع می باشد. برخی از محصولات پرکاربرد می توان به تیرآهن در سایز های تیرآهن ۱۲، تیرآهن ۱۴، تیر آهن ۱۶، تیرآهن 18، تیر آهن ۲۰، تیرآهن ۲۲، تیرآهن ۲۴، تیرآهن ۲۷ و تیرآهن ۳۰ و .. اشاره کرد.

این محصولات فولادی در ابعاد و انواع مختلف موجود می باشد که با توجه به کاربرد مدنظر خود می توانید نوع مناسب آن را انتخاب نمائید. در نظر داشته باشید که شما مخاطبان گرامی از سراسر ایران می توانید جهت سفارش مقاطع فولادی از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. برای انتخاب بهتر با کارشناسان فروش آهن هایپر در تماش باشید و مشاوره های لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع بتن آرمه

انواع بتن

https://ahanhyper.com//?p=37593

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *