امروز : پنج‌شنبه 28 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع بتن آماده

همان طور که می دانید بتن ها مصالحی هستند که در انواع مختلف و با کاربردهای گوناگون موجود است. در این مبحث می خواهیم به بررسی و معرفی انواع بتن آماده بپردازیم. از شما مخاطبان عزیز دعوت می شود برای آشنایی بیشتر در این زمینه تا انتها همراه ما باشید.

در ابتدا با بتن آماده آشنا شوید. بتن آماده نوع خاصی از بتن است که در کارخانه سیمان یا در کارگاه مخصوص این کار تولید و به وسیله میکسر ها یا کامیون ها به محل کار فرستاده می شود. این بتن با توجه به ذرات شن و ماسه به کار رفته در آن و میزان آب و سیمانی که در آن استفاده شده میزان مقاومت مختلفی داشته و بسته به نوع کاربرد آن استفاده می شود.

آشنایی با بتن آماده و انواع آن

در ادامه مبحث انواع بتن آماده باید ذکر کنیم این بتن در انواع مختلفی ساخته می‌شود که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

 

بتن آماده چیست

 

بتن آماده استاندارد: این بتن ساده ترین و پرکاربردترین بتن است که از مواد ساده و اصلی بتن ساخته می شود. این بتن به علت انعطاف پذیری بالایی که دارد کاربردهای زیادی در بخش های مختلف ساختمان دارد.

بتن خود تراکم: این بتن یک بتن آماده است که آب بالایی داشته و بدون نیاز به نیروی مکانیکی بالا به راحتی شکل دهی آن انجام می شود. از این بتن در بعضی ساختارهای خاص استفاده شده و جا به جایی آن به راحتی انجام می شود.

بتن تقویت شده با فیبر: بهتر است بدانید یکی از انواع بتن آماده، بتن تقویت شده با فیبر می باشد. این بتن به دلیل مواد فیبری که دارد مقاومت ساختاری بالایی دارد. این بتن برای جلوگیری از نفوذ پذیری بالا استفاده می شود.

بتن سیال: بتن سیال بیشتر برای تعمیر بخش‌های مختلف لوله و کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این بتن برای درزگیری نیز کاربرد دارد.

بتن متراکم: این بتن تحت فشار بالا و با تراکم بسیار بالا ساخته می شود و حاوی آب بسیار کمی است. بتن متراکم معمولاً در سازه های بزرگ و ساخت پل کاربرد دارد. همچنین شکل دهی این بتن به سختی انجام می‌شود.

بتن معماری و تزیینی: این بتن نرم و خاص بوده و برای تزیین ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. بتن معماری و تزیینی معمولا در پیاده روها، راه های ورودی و اطراف استخر ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

فرآیند تولید بتن آماده

 

فرآیند تولید بتن آماده

باید ذکر کنیم که این بتن از آب، سیمان، آهک، سنگ و افزودنی های بتن‌ آماده می شود. مقدار هر کدام از این مواد بسته به نیاز مشتری و کاربرد بتن می باشد. به طور کلی می توان گفت طرز تهیه بتن را مشتری و نوع نیاز او مشخص می کند. در کارخانه های اتوماتیک تولید این بتن، مواردی چون نسبت آب به سیمان، رطوبت، دوز مخلوط، وزن بتن و میزان دقت برای تولید بتن با کیفیت مورد نظر بررسی می شود.

تمام موادی که برای آماده سازی بتن آماده مورد استفاده قرار می‌گیرند از نظر کیفیت و خواص فیزیکی در آزمایشگاه مجهز کارخانه با استاندارد بین المللی تطابق داده شده و مورد آزمایش قرار می‌گیرند. همچنین در این آزمایشگاه میزان رطوبت آب را اندازه می گیرند. بعد از مدت زمان مشخصی بتن در میکسر ریخته شده و به محل  ساخت و ساز منتقل می شود.

کاربرد بتن آماده

در ادامه مبحث انواع بتن آماده باید ذکر کنیم که یکی از رایج ترین موارد استفاده بتن آماده در ساخت بتن مسلح در پی ساختمان ها می باشد. این بتن به دلیل مقاومت بالایی که دارد در فضاهای باز و پر ترافیک نیز می تواند استفاده شود. همچنین از بتن آماده در کف پوشی بتنی استفاده می شود چون ظرفیت گرمایی بالایی داشته و مقاوم می باشد.

ناگفته نماند که ساخت راه با روسازی بتنی یکی دیگر از کاربردهای بتن آماده است. استفاده در پله های پیش ساخته برای ساختمان ها نیز کاربرد دیگر این بتن است.

 

کاربرد بتن آماده

 

مزایای بتن آماده

بتن آماده از ویژگی ها و مزایای زیادی برخوردار است. این بتن در برابر عواملی چون آتش، سیل، باد و… مقاوم می باشد. همچنین به دلیل مواد مصرفی کم آن مصرف انرژی پایینی دارد. این بتن به دلیل تولید با استانداردهای مورد نیاز از استحکام بالایی برخوردار است.

این بتن ایمنی ساختمان را بالا برده و احتمال سوختن و شکستن و یا تخریب در این بتن بسیار کم است. از ویژگی های دیگر این بتن جلوگیری از ورود مواد آلاینده و گرد و غبار به داخل ساختمان است. لازم به ذکر است که این بتن در حین تولید آلودگی کمی تولید می کند.

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

برخی از محصولات فولادی پرکاربرد می توان به آهن آلات، میلگرد ظفر بناب، میلگرد تیکمه داش، ورق استیل و … اشاره کرد. شما مخاطبان گرامی جهت مشاهده قیمت روز آهن، قیمت تیرآهن، قیمت ورق سیاه و قیمت ورق گالوانیزه و همچنین قیمت ورق فولادی به وب سایت https://ahanhyper.com/   مراجعه نمائید. همچنین از طریق این فروشگاه می توانید تمامی مقاطع فولادی را در ابعاد و انواع مختلف تهیه نمائید.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز کافیست با کارشناسان فروش آهن هایپر در تماس باشید. شایان ذکر است که تمامی این محصولات توسط برترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی تولید و ساخته شده اند. با اطمینان از کیفیت محصول جهت سفارش آن اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع بتن آرمه

انواع بتن

https://ahanhyper.com//?p=37594

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *