امروز : پنج‌شنبه 28 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع افزودنی های بتن چیست

افزودنی های بتن به عنوان یکی از بهترین مواد و متریال هایی شناخته می شوند که می توان به وسیله آن ها خواص بتن را افزایش داد. در 40 سال گذشته با پیشرفت فناوری های روز می توان شاهد پیشرفت چشمگیر کیفیت این افزودنی ها بود. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد می توان قابلیت های بیشتری را نیز برای بتن در اختیار داشت. کیفیت و کارایی بتن می تواند به شما در حالت های مختلف برای ساخت و ساز کمک کند.

امروزه می توان تنوع بسیار بالایی را در افزودنی ها مشاهده کرده و در زمینه های مختلف از آن ها استفاده کرد. در برخی از کشور ها تا 70 درصد از بتن را نیز به کمک افزودنی ها می سازند. استفاده از این افزودنی ها می تواند در حالت های مختلف به نفع شما باشد. این محصولات با افزایش کارایی و خاصیت های بتن می توانند برای کاربرد های گوناگون مناسب باشند. در ساخت بتن برای شرایط مختلف باید از مصالح گوناگون استفاده کرد.

نسبت مخلوط کردن مصالح و متریال های مختلف می تواند در ایجاد برخی از ویژگی ها بسیار موثر باشد. اینکه انواع افزودنی های بتن چیست و از چه موادی ساخته شده اند می تواند در کیفیت محصولات شما بسیار موثر باشد. افزودنی های بتن معمولا شیمیایی بوده و با قابلیت های مختلف در حین مخلوط کردن متریال ها به بتن افزوده می شوند. این افزودنی ها حداکثر تا 5 درصد وزن سیمان موجود در بتن را می توانند تشکیل دهند.

معمولا افزودنی های موجود در بتن را با توجه به میزان سیمان موجود تعیین می کنند. در دسته بندی های بسیار زیادی می توان افزودنی های بتن را قرار داده و مورد استفاده قرار داد. مواد افزودنی را می توان از انواع مواد طبیعی و شیمیایی تهیه کرده و به خوبی از آن ها استفاده کرد. ترساز ها، نمک ها، پلیمر های قابل حل و کانی های غیر قابل حل از جمله مواد افزودنی بتن می باشند که برای مصارف مختلف مناسب می باشند.

 

کاربرد افزودنی های بتن

 

انواع افزودنی های بتن چیست و چه کاربردی دارد ؟

اینکه انواع افزودنی های بتن چیست و چه کاربردی دارد را می توان در دسته بندی های بسیار زیادی مورد بررسی قرار داد. باید توجه داشته باشید که با توجه به نوع افزودنی موجود می توان برخی از کاربرد ها را برای آن ها در نظر داشت. از مهم ترین کاربرد های این افزودنی ها می توان به تسریع عملکرد، کاهش یا افزایش زمان گیرش، کنترل افزایش مقاومت و … اشاره کرد. تمامی این کاربرد ها در کنار افزایش مقاومت بتن در برابر یخ زدگی می تواند به شما در حالت های بسیار زیادی کمک کند.

هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد می توان سرعت عمل بالاتری را نیز مشاهده کرد. مقاومت بتن در برابر ترک خوردگی، حرارت، انبساط و انقباض های محیط و محلول های بازی و اسیدی از مهم ترین اهداف استفاده از این افزودنی ها می باشد. می توان در دسته بندی های مختلف این افزودنی ها را مورد بررسی قرار داد. برخی از این افزودنی ها می توانند چند نوع کاربرد را به صورت همزمان نیز داشته باشند. ایجاد قابلیت های مختلف با کمک یک افزودنی خاص می تواند به شما بسیار کمک کند.

افزودنی روان کننده بتن

این افزودنی ها را می توان در حالت های بسیار زیادی مورد استفاده قرار داد. باید در نظر داشته باشید که کیفیت در این محصولات می تواند به شما برای کاهش مقدار آب کمک کند. روان کننده ها را می توان به عنوان متداول ترین افزودنی های موجود در بتن در نظر داشت. این محصولات نسبت به دیگر محصولات و متریال های موجود قادرند تا 3 یا 4 برابر بیشتر آب را کاهش دهند.

این کاهش آب می تواند به شکل های مختلف برای بتن مفید باشد. این روان کننده ها باعث می شوند تا در زمستان بتوانید بسیار راحت تر بتن ریزی را انجام داده و از یخ زدگی بتن جلوگیری کنید.

 

افزودنی روان کننده بتن

 

از دیگر مزایای این نوع روان کننده می توان به سرعت بالاتر در اجرا اشاره کرد. با استفاده از این روان کننده ها می توان کارایی بتن را به صورت گسترده ای بالا برد. این محصولات بدون هیچ گونه تغییر در گیرش بتن می توانند به خوبی کاربرد داشته باشند. این قابلیت روان کننده ها باعث می شود تا از آب انداختن بتن نیز جلوگیری شود. این محصولات را می توان تا 1 درصد سیمان به کار رفته نیز مورد استفاده قرار داد. باید توجه داشته باشید که نسبت اضافه کردن این محصولات باید به خوبی رعایت شود.

 امروزه با پیشرفت فناوری های روز می توان محصولات بسیار گسترده ای را در این دسته مشاهده کرد که قابلیت های بسیار زیادی را دارند. بر خلاف نمونه های ابتدایی این روان کننده ها، امروزه کیفیت در این محصولات بسیار بالا رفته و ویژگی های خاصی به محصولات اضافه شده است.

افزودنی شتاب دهنده بتن

یکی دیگر از افزودنی های پر مصرف در بتن، شتاب دهنده ها می باشند. این محصولات برای اصلاح برخی از خواص سیمان بسیار مناسب می باشند. این محصولات برای موارد و شرایط بسیار زیادی مناسب می باشند. عمده استفاده این محصولات مربوط به آب و هوای سرد می باشد. می توان به راحتی از این محصولات در شرایط مختلف برای ایجاد برخی از ویژگی ها استفاده کرد. از مهم ترین خواص این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد که در بتن های مختلف بسیار کاربردی هستند.

  • سرعت بخشیدن در عملیات پرداخت که در زمان عایق کاری بسیار کاربردی تر خواهد بود.
  • کاهش چشمگیر زمان عمل آوردن بتن
  • سرعت بالا برای کسب مقاومت اولیه و شکل گیری ساختار اولیه بتن که باعث می شود بتوان سریع تر و راحت تر قالب ها را جدا کرد.
  • استفاده در حالت های مختلف برای جلوگیری در نشتی های مختلف که باعث می شود تا در برابر فشار های گوناگون مقاومت را از خود نشان دهد.

 

افزودنی های بتن

 

جمع بندی

در این مقاله با دو نوع از افزودنی های بسیار پرمصرف آشنا شدیم که بیشترین کاربرد را در ساخت بتن دارند. می توان از دیگر محصولات موجود به کندگیر ها، فیلر ها، حباب ساز ها و … اشاره کرد. تمامی این محصولات برای استفاده در بتن های مختلف مناسب بوده و با توجه به نیاز خود باید از آن ها استفاده کنید.

برای خرید این محصولات اعم از خرید تیرآهن، خرید آهن آلات و خرید میلگرد بهتر است که از مجموعه های با کیفیت استفاده کرده و بهترین مواد را خریداری کرد. آهن هایپر با توجه به سابقه خود در این زمینه می تواند بهترین مشاوره های لازم را به شما داده و در انتخاب نیز به شما کمک کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع بتن توانمند

انواع بتن شاتکریت

https://ahanhyper.com//?p=37889

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *