امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع استیل و آلیاژ های آن

یک نوع فولاد زنگ نزن به نام استیل در بازار وجود دارد که انواع گوناگون تولید می‌شود و به همین دلیل ما قصد داریم به بررسی انواع استیل و آلیاژ های آن بپردازیم. مزایای بسیار زیادی برای مصرف کنندگان و مشتریان خرید این محصول وجود دارد.

نیکل و کروم دو عنصر با مقادیر بالایی است که در انواع گوناگون ورق استیل مورد استفاده قرار می گیرد و این دو عنصر آلیاژی که ترکیب شیمیایی فولادی خاصی را برای بالا بردن مقاومت به خوردگی ایجاد می‌کند، توانسته این فولاد زنگ نزن را به یکی از پرکاربردترین ها تبدیل نماید.

صد در صد نوع آلیاژ استفاده شده در تولید استیل می تواند یکی از عوامل تأثیرگذار در برآورد قیمت ورق استیل به حساب آید. معمولاً آلیاژهایی مانند ۳۰۴، ۳۱۶، ۳۱۶Ti، ۳۰۹، ۳۱۰، ۳۲۱، ۴۱۰، ۴۲۰ و ۴۳۰ هرکدام کاربرد فراوانی داشته که برای ساخت ورق استیل امروزه مورد بررسی و استفاده قرار می‌گیرند. اما در این مقاله قصد داریم شما را با این نوع آلیاژ ها هرچه بیشتر آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

آلیاژهای استیل

آلیاژ استنلس استیل ۴۱۰ در حین مغناطیسی بودن خود توانسته جزء استیل های معروف بگیر به شمار آید که مقدار کروم بیشتری نسبت به نیکل را مورد استفاده قرار داده است. معمولاً آلیاژ استنلس استیل ۴۱۰ قیمت تقریباً بالایی ندارد به همین دلیل همیشه فروش خوبی را به خود در بین محصولات آهن هایپر به خود اختصاص می‌دهد.

 

آلیاژهای استیل

 

 اما در بین انواع فولاد ضد زنگ، 410 به خاطر پایداری آن در برابر سایش و سختی بسیار توانسته برای تولید انواع چاقو و ابزارآلات این چنینی یک گزینه عالی و مقرون به صرف باشد. البته قیمت آلیاژ استیل ۴۲۰ نسبت به ۴۱۰ مقداری بالاتر است. نوبتی هم که باشد نوبت آلیاژ استیل ۴۳۰ است که قیمت بالاتری نسبت به نوع قبلی دارد.

 اما قابلیت خاصی مانند قابلیت عملیات حرارتی این نوع استیل توانسته کاربردهای متفاوتی را برای آن به وجود آورد. معمولاً برای ساخت بدنه انواع لوازم خانگی در صنعت، آلیاژ استیل ۴۳۰ را می توان، بسیار عالی در نظر گرفت. به همین دلیل است که در بین انواع استیل و آلیاژهای آن در صنایع گفته شده، جزء پرکاربردترین ها به حساب می آید.

انواع ورق استیل

آلیاژ استیل ۳۰۴ نیز با ۱۸ درصد کروم و 8 درصد نیکل، کارایی بسیار ویژه‌ای را در صنایع گوناگون به نمایش می‌گذارد که البته استیل ۳۰۴ در دومدل کم کربن و پر کربن ساخته می شود و معمولاً آلیاژ استیل ۳۰۴ کم کربن که با آن نام استیل ۳۰۴L هم می گویند، برای جوشکاری مناسب است.همچنین می توان این نوع آلیاژ را در دسته استیل های غیر مغناطیسی با قیمتی ارزان قرار داد.

آلیاژ استنلس استیل ۳۱۶ با نوع کم کربن خود ۳۱۶ L معرفی می شود که برای جوشکاری نیز مناسب است ولی قیمت بیشتری نسبت به آلیاژ استیل ۳۰۴ دارد و معمولاً مولیبدن این دو توانسته تفاوت اساسی ۳۱۶ و ۳۰۴ استیل را مشخص کند.

 

انواع ورق استیل

 

 آلیاژ استنلس استیل ۳۲۱ را شما می توانید در نوع تیتانیوم دار قرار دهید؛ چرا که تیتانیوم مقاومت به خوردگی را در این فولاد به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌کند و برای ساخت قطعاتی که به دمای بالا نیاز دارند، این آلیاژ از می تواند یک انتخاب ایده آل باشد. البته جزء استیل های نسوز نیز به حساب می آید.

 اما آلیاژ استیل ۳۱۶ در انواع فولاد زنگ نزن به خاطر داشتن دوام و مقاومت بالایی که نسبت به خوردگی از خود نشان می دهد، همیشه قیمت بالاتری را نسبت به دیگر آلیاژها شما برای این آلیاژ استیل می توانید در نظر بگیرید.

آلیاژهای استیل نسوز

آلیاژهای استیل نسوز، در بین انواع استیل و آلیاژهای آن نیز یک گروه اختصاصی دیگر معرفی می شود به دو نوع آلیاژ استیل ۳۰۹ و ۳۱۰ تقسیم می شود که آلیاژ استیل ۳۰۹ به خاطر دوامی که به اکسیداسیون در دمای بالا از خود نشان می‌دهد، یک نوع استیل نسوز به حساب می آید.

 دوام این ورق تقریباً تا دمای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد را پشتیبانی می کند و سازهای گوناگونی را می توان از این عملیات انتظار داشت. معمولاً در گروه بندی فولادهای زنگ نزن نسوز با قیمت بالاتری به فروش می رسد که این امر خود می تواند برای مشتریان یک نکته مهم و حائز اهمیت باشد. آلیاژ استیل نسوز ۳۱۰ که نیکل و کروم آن نسبت به ۳۰۹ بسیار بیشتر است، مقاومت حرارتی بیشتری را نیز به خود اختصاص می‌دهند. همچنین قیمت بالاتری نسبت به ورق استیل ۳۰۹ دارد.

خرید انواع استیل

با توجه به بررسی انواع استیل و آلیاژهای آن شما متوجه شده اید که می‌توانید با توجه به چه نوع کاربردی از چه نوع آلیاژی استفاده نمایید. به هر حال با توجه به رده بندی آلیاژها خواص و ویژگی هر کدام، قیمت های متفاوتی برای خرید آن ها در سایت اینترنتی https://ahanhyper.com/ نسبت به رقبا براورد می شود و البته همیشه معقولانه ترین قیمت را پیشنهاد می دهد؛ چرا که با توجه به توان خرید مشتری، این مجموعه محصولات خود را قیمت گذاری می کند که البته شرایط و عوامل دیگر را نیز نباید نادیده گرفت.

 

خرید انواع استیل

 

ناگفته نماند که با وجود پیش فاکتور آنلاین، شما علاوه بر قیمت روز انواع استیل، می توانید نسبت به خرید میلگرد، تیر آهن، پروفیل، انواع لوله و بسیاری از محصولات دیگر از این سایت اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان هر بخش نیز در ارتباط باشید. همچنین بهتر است بدانید که شما عزیزان می توانید از هر شهر ایران جهت سفارش این محصولات اقدام نمائید.

شناخت انواع استیل و آلیاژهای آن می تواند به شما کمک کند که بتوانید با توجه به کارایی و کاربرد خود از هرکدام از این نوع آلیاژ ها به نحو احسن استفاده کنید. در حال حاضر و در صنعت های گوناگون آلیاژ های مختلف استیل، حرف های زیادی برای گفتن دارند. مجموعه آهن هایپر  مثل همیشه با ارائه بهترین قیمت و کیفیت نسبت به رقبا، بهترین گزینه برای خرید آنلاین به حساب می آید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

روش تشخیص انواع استیل را بدانید

https://ahanhyper.com//?p=24074

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *