امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران

انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران

در ادامه این مطلب قصد داریم انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه کرده و از آن بهره مند شوید.

 

انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران

 

بهتر است بدانید انجمن سنگ آهن ایران تنها نماینده تخصصی کسب و کار سنگ آهن ایران است که جهت برقراری تعاملات و ارتباطات نظام مند درون صنفی تشکیل شده است. بهینه فعالان سنگ‌آهن سازمانی با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تاسیس شده است که شروع این انجمن از سال ۱۳۹۱ می باشد.

انجمن سنگ آهن ایران به نمایندگی از بخش خصوصی با توجه به شناخت نیازها و مسائل حوزه سنگ آهن در تلاش است تا در سیاستگذاری مسائل مربوطه با تکیه بر ظرفیت ها و امکانات گسترده که در حوزه سنگ آهن ایران موجود است بهره مند شده است.

انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران

این شرکت با شروع به حمایت و همراهی اعضای خود قصد دارد تا با پوشش بیش از ۹۰ درصد سهم بازار سنگ آهن ایران از بنگاه‌های اقتصادی فعال در اکتشاف استخراج و تولید و فرآوری سنگ آهن چالش‌های این حوزه را شناسایی کرده و آن را برطرف نماید. تا کسب و کار اعضای این انجمن راحت تر و بهتر انجام شود.

بهتر است بدانید به طور کلی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران چهار اهداف اساسی دارند. که عبارتند از: نمایندگی از اعضا، تمهید مشارکت اعضا، خدمات اعضا و تنظیم و توسعه کسب و کار سنگ آهن ایران. از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مورد بررسی قرار داده و در جهت رسیدن به آن تلاش می‌کنند.

 بهتر است بدانید حضور موثر انجمن سنگ اهن ایران دفاع از گذاری عمومی و انتقال به موقع و در سطح نظرات باعث شده است تا دستاوردهای مهمی را به دست آورد.

انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران

برخی از این دستاورد هایی که انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن به دست آورده اند عبارتند از:

  1. این انجمن توانسته است عوارض صادرات سنگ آهن دانه بندی را بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصادی به صورت قطعی حذف نماید.
  2. با تلاش های مکرر انجمن سنگ آهن ایران حذف عوارض کنسانتره و کاهش عواض گندله سنگ آهن به میزان ۱۵ درصد به همراه داشته است.
  3. تعمیم بهره مالکانه به کل معادن که یک مشکل اساسی بود به صورت کامل توقف پیدا کرد.
  4. همچنین این انجمن با تلاش‌ها و پیگیر آن ۹۰ درصدی و دولتی و استمهال آن را برای سال ۹۵ سال ۹۵ در دو مرحله به دست آورد.
  5. یکی دیگر از دستاوردهای این انجمن حل مشکل محاسبه مجدد حقوق دولتی میباشد.
  6. عوارض شهرداری ها به ویژه شهرداری سنگان توقف پیدا کرد.
  7. بهتر است بدانید داخلت دولت در قیمت گذاری سنگ آهن ایران به ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور نیز به صورت کامل توقف پیدا کرد.
  8. یکی دیگر از دستاوردهای این انجمن اصلاح نظام قیمت‌گذاری سنگ‌آهن ایران توسط ایجاد شاخص سنگ آهن از طریق موسسه متال بولتن
  9. همچنین در تدوین ماده ۳۷ و ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مشارکت موثر داشته که مزایای بسیاری را برای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران به همراه داشت.
  10. نقشه راهبردی برای کسب و کار سنگ آهن ایران را این انجمن طراحی و توسط کارشناسان ماهر تدوین کرده و از آن استفاده می شود.
  11. عضویت در کمیته ها و شورای مشورتی سیاستگذاری مثل کمیته بازنگری قوانین زیست محیطی از دیگر دستاوردهای این انجمن می باشد.
  12. حضور موثر و ارتقای جایگاه بین المللی سنگ آهن ایران توسط اعزام هیئت و سخنران به کنفرانس های بین المللی از مهمترین و اساسی ترین دستاوردهای می باشد که توسط انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران کسب شد.
  13. بهتر است بدانید یکی از مهم ترین و اساسی ترین دستاوردهای این انجمن ارتقاء جایگاه بخش خصوصی کسب و کار سنگ آهن ایران می باشد.
  14. همچنین از دیگر دستاوردهای این شرکت این انجمن می‌توان به ایجاد و آغاز به کار کمیته حل اختلاف در انجمن برای پیگیری رفع اختلاف اعضا با یکدیگر و همچنین معرفی شرکت های عضویت در سایت انجمن و ارسال گزارش هفتگی قیمت‌های سنگ آهن ایران به گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت واقعی سازی ارزش گذاری سنگ آهن از سوی گمرک و … اشاره کرد.

انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران علاوه بر این دستاوردهایی که کسب کرده است توانسته است خدمات ویژه‌ای را به اعضای انجمن ارائه دهد. برخی از این خدمات عبارتند از: خدمات مشاوره ای، خدمات توسعه کسب و کار اعضا، خدمات آموزشی، خدمات اطلاع رسانی، خدمات حقوقی و خدمات حل اختلاف و …

اعضایی که جزئی از انجمن سنگ آهن ایران می باشند می‌توانند از این خدمات در جهت بهبود کسب و کار خود بهره مند شود و کسب و کار خود را گسترش نمایند.

برای مشاوره و خرید محصولات فولادی با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

مقالات مرتبط:

سنگ آهن چیست و چه کاربردهایی در صنعت دارد؟

شرکت فولاد کویر دامغان

 

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر