امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انتخاب پیمانکار در کدام فاز انجام میشود؟

انتخاب پیمانکار در کدام فاز انجام میشود؟ سوالی است که همه افراد در زمان ساخت و ساز با آن روبرو می شود. در این مطلب از وب سایت اهن هایپر به پاسخ این سوال می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

اگر شما نیز برای ساخت و ساز اقدام کرده باشید باید بدانید که انتخاب پیمانکار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برای انتخاب ان باید تمام سعی و تلاش خود را به کار ببرید که بتوانید فردی با تجربه و ماهر را انتخاب نمایید. یکی از وظایف بسیار مهم مدیر پروژه و پروژه های ساخت و ساز انتخاب درست و صحیح پیمانکار می باشد.

 در صورتی که انتخاب پیمانکار مناسب در بین تقاضای بیشماری که در بازار موجود می باشند کاری دشوار و سخت می باشد. پروژه های ساختمانی که به خاطر ایجاد دارایی های بلند مدت انتخاب پیمانکار مناسب که باعث اطمینان از کیفیت اجرا شوند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. رسیدن به این هدف واحد زیادی به کارآیی و عملکرد پیمانکار انتخاب شما بستگی دارد.

در ادامه بحث انتخاب پیمانکار در کدام فاز انجام میشود؟ باید ذکر کنیم که تمامی فرآیندهای مربوط به ساخت و ساز از جمله انتخاب پیمانکار از ریسک بالایی برخوردار می باشد. ریسک مدیریت این است که قراردادها تنها بخش کوچکی از مدیریت ریسک حقوقی شرکت ساختمانی را تشکیل خواهد داد که به صورت به عنوان بخشی از مدیریت جامعه است که شرکت‌های حقوقی محسوب خواهد شد.

 

فرایند انتخاب پیمانکار

 

فرایند انتخاب پیمانکار

در ادامه مبحث انتخاب پیمانکار در کدام فاز انجام میشود؟  باید ذکر کنیم که انتخاب پیمانکار برای پروژه های ساخت و ساز به عوامل بسیاری بستگی دارد. برخی از این عوامل می توان به تجربه فنی اشاره کرد که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برخی دیگر نیز از اهمیت کمتری برخوردار باشد. در ادامه برخی از این فرایند را بیان می‌کنیم.

 تجربه فنی: واردی را بیان خواهد کرد که در کارهای فنی، عمرانی، الکترونیکی، کار مکانیکی و … مهارت و تجربه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. شما زمانی که قصد دارید جهت انتخاب پیمانکار اقدام کنید باید تجربه فنی را مورد بررسی انجام دهید.

گزارشات عملکرد پروژه های تکمیل تکمیل شده: این گزارشات به شما نشان خواهد داد که آیا پیمانکار پروژه ها را در تایم مشخص به اتمام رسانده و همچنین سیستم های کنترل زمان هزینه و کیفیت پروژه های اخیر تکمیل شده او را می توانید مورد ارزیابی قرار دهید تا دیگر دغدغه به پایان رسیدن کار نداشته باشید.

ثبات مالی : ثبات مالی، سودآوری و در دسترس بودن اعتبار پیمانکار را به شما نشان می دهد که در ساخت و ساز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

ظرفیت : توجه داشته باشید پروژه هایی که پیمانکار در حال حاضر مشغول به ساخت آن می‌باشد ظرفیت گفته و برای اضافه کردن این پروژه و وضعیت پروژه‌های جاری او را باید ارزیابی کند.

سوابق ایمنی : سوابق نشان دهنده بنا های ایمنی، کم شدن تعداد حوادث در این سال اخیر و همچنین در دسترس بودن آموزش ایمنی و کارکنان جدید خواهد بود.

عملیات و تجهیزات :  این فرایند توانایی کارکنان حوزه فنی و منابع تجهیزاتی مناسب پیمانکار را ارزیابی خواهد کرد.

شما عزیزان اگر قصد دارید جهت ساخت و ساز اقدام کنید با در نظر گرفتن این موارد می توانید جهت انتخاب پیمانکار مناسب اقدام نمایید. در صورتی که شما بتوانید فرد مناسبی را انتخاب کنید دیگر هیچ گونه دغدغه ای بابت کیفیت اجرایی کار نخواهید داشت.

 

فازهای پروژه عمرانی 

 

فازهای پروژه عمرانی 

در ادامه مبحث انتخاب پیمانکار در کدام فاز انجام میشود؟ باید ذکر کنیم که قراردادهای عمرانی در فازهای مختلف انجام می‌شود که هر فاز یک سری از کارهای مورد نیاز را انجام خواهد داد. البته در نظر داشته باشید شما در صورتی که بتوانید این کار را انجام دهید خود شما می توانید برای ساخت اقدام نمائید. اما اگر اطلاعات کامل ندارید می توانید از مشاورین در این مورد بهره مند شوید. در ادامه فازهای پروژه عمرانی را برای شما بیان می کنیم.

فاز صفر طرح توجیهی:  در این مرحله باید نیازهای خود را بشناسید و هدف خود را از ساخت این پروژه عمرانی مشخص نمایید . همچنین توجه داشته باشید که انجام مکان یابی طرح و همچنین مطالعات توجیهی، فنی، اجتماعی و زیست محیطی و … را باید مورد بررسی قرار دهید. البته این فاز را شما خودتان نیز می توانید به راحتی انجام دهید.

‏ فاز یک طراحی اولیه:  همانطور که از نام این فاز پیداست باید جهت طراحی های اولیه اقدام نمایید. انتخاب مشاوران، بررسی های فنی و تهیه نقشه های مقدماتی، نیز در این فاز انجام می شود.

فاز ۲ طراحی تفصیلی : در این فاز باید نقشه ها و اسناد مناقصه تهیه شود. همچنین پیمانکار و دستگاه نظارت را نیز باید انتخاب نمایید. در پاسخ به سوال انتخاب پیمانکار در کدام فاز انجام میشود؟ باید ذکر کنیم که در فاز ۲ پس از تهیه نقشه ها باید به انتخاب پیمان کار اقدام نمایید.

فاز ۳ اجرای پیمان: اجرای پروژه و انجام عملیات ساخت باید در این فاز از سر گرفته شود.

فاز ۴ بهره برداری: این فاز پایانی می باشد و عملیات اجرایی توقف پیدا کرده و تحویل و نگهداری از پروژه نیز در فارس انجام خواهد شد

در این مطلب برای شما بازدیدکنندگان عزیز به مبحث انتخاب پیمانکار در کدام فاز انجام میشود؟ پرداختیم. نکات لازم را برای انتخاب پیمانکار مناسب برای شما عزیزان بیان کردیم که با اطلاع از این آگاهی می توانید پیمانکاری مناسب و با تجربه ای را انتخاب نمایید. باید سعی کنید تحقیق و جستجوی پیمانکار مناسب و حرفه‌ای بپردازید. چرا که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شما با انتخاب فردی حرفه‌ای و مناسب دیگر دغدغه ای بابت کیفیت اجرای پروژه را نخواهید داشت.

 

نحوه انتخاب بهترین پیمانکار

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

همان طور که می دانید ساخت و ساز نیازمند مصالح فولادی و آهن آلات می باشد که معمولا پیمانکاران جهت تهیه محصولات اقدام می کند. اما در نظر داشته باشید که شما باید همواره سعی کنید از فروشگاه های معتبر و شناخته شده جهت تهیه و خرید این محصولات اقدام کنید تا دیگر دغدغه کیفیت و مرغوب بودن محصولات نداشته باشید.

به شما بازدید کنندگان عزیز پیشنهاد می کنیم سعی کنید تا تمامی این محصولات مورد نیاز را از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر تهیه نمائید. این فروشگاه در زمینه ارائه انواع محصولات فولادی فعالیت دارد که برخی از این محصولات می توان به انواع میلگرد در سایز های مختلف، انواع تیرآهن در سایز های مختلف، ناودانی و نبشی، انواع پروفیل ها، انواع ورق های گالوانیزه، ورق سیاه، رنگی و … اشاره کرد.

 تمامی این محصولات را با کیفیت بالا و مرغوب می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. بهتر است بدانید که شما عزیزان در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز داشته باشید با اطمینان کامل می توانید با کارشناسان آهن هایپردر تماس بوده و به صورت رایگان مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

نحوه انتخاب پیمانکار

https://ahanhyper.com//?p=24940

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *