امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

آخرین فناوری ها در صنعت ساختمان سازی

صنعت ساخت و ساز همیشه در حال پیشرفت است تا بتواند به نیاز جامعه به شکل کاملا واضح پاسخ دهد. اگر به دنبال بازدهی بیشتر در حوزه ساخت و ساز هستید، درصد باید از فناوری هایی که با تکنولوژی روز دنیا در ارتباط استفاده هستند، به نو احسن در کنار کیفیت، زیبایی، خلاقیت و مقاومت سازه استفاده کنید. البته افزایش سرعت ساخت و ساز را نباید یک مقوله کم اهمیت در نظر گرفت.

امروز فناوری‌های مربوط به ساخت و ساز کم نیستند. به گونه ای که مهندسان و معماران بدون محدودیت می توانند از با کیفیت ترین مصالح به نحو احسن برای سازه های زیبا با کیفیت و استاندارد و البته متنوع استفاده کنند. ما در ادامه شما را با آخرین فناوری ها در صنعت ساختمان سازی بیشتر آشنا می کنیم.

اهمیت فناوری های نوین در ساخت و ساز

آخرین فناوری ها در صنعت ساختمان سازی باعث شده است تا بتوان از تکنولوژی‌های جدید برای بالا بردن بهره‌وری این صنعت به صورت ۳۰ و ۴۵ درصدی به نحو احسن استفاده کرد. همچنین با کیفیت ترین مصالح شما می‌توانید پیشبینی قابل قبولی را برای طول عمر سازه های گوناگون در نظر بگیرید.

همچنین از هدر رفت انرژی می توان به راحتی جلوگیری کرد. منابع طبیعی به شکل خارق‌العاده امروزه مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرند. همچنین فناوری های نوین به افزایش سرعت کار، صرفه جویی در هزینه و مهمتر از همه بالارفتن ایمنی و کیفیت سازه به راحتی کمک می کنند. اینگونه است که کاربرد و کارایی فناوری های نوین ساختمانی در صنعت تا این حد مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

اهمیت فناوری های نوین در ساخت و ساز

 

بتن خود ترمیم شونده

بتن خود ترمیم شونده که به نام انگلیسی Self-Healing Concrete نیز شناخته می شود را میتوان یکی از کاربردی ترین مصالح در آخرین فناوری ها در صنعت ساختمان سازی نام برد. این بتن قادر است به استحکام، دوام و عایق هرچه بیشتر سازه کمک کند. همانگونه که می دانید ضعف اصلی بتن ترک خوردگی و مقاومت کششی بسیار کمی است که می‌تواند ایمنی ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد و با ترکیب از آب، سنگدانه و سیمان امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما بتن خود ترمیم شونده، عملکرد قابل قبول تری را به نمایش می‌گذارد که با داشتن میکروکپسول های آهکی، در زمان ورود آب به حفره و درز، ترک ها ایجاد شده را پر کرده و انسجام هرچه بیشتر بتن در سازه را تأمین می کند.

فناوری آجرهای هوشمند

حال که در مورد آخرین فناوری ها در صنعت ساختمان سازی با شما صحبت می کنیم، فناور فناوری آجرهای هوشمند را نیز نباید از یاد ببرید؛ چراکه آجر یکی از مصالح اصلی حوزه ساخت و ساز است که با پیشرفت علم و تکنولوژی، استفاده از فناوری آجرهای هوشمند می‌تواند به وزن و هزینه کمتر و البته سرعت بیشتر در اجرا و همچنین کم شدن اتلاف انرژی کمک کند.

 معمولاً آجرهای هوشمند با ماده اصلی خود که بتن است، مقاومت اصلی خود را به دست می آورند. امروزه در صنعت ساختمان سازی این نوع فناوری سر و صدای زیادی برپا کرده است. از جمله مزایای این آجر می‌توان به امکان مدیریت حرارت، دوام کششی بالا، ذخیره سازی منابع، کاهش هزینه و انرژی نیز اشاره نمود.

تکنولوژی واقعیت مجازی (VR)

تغییرات ریز و درشت پروژه همیشه هزینه های گزافی را به بار می آورد.برای کم کردن هزینه و پیچیده های اساسی می توان از آخرین فناوری ها در صنعت ساختمان سازی به راحتی استفاده کرد. تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) با شبیه سازی محیط می تواند کم و کاستی های پروژه های ساختمانی را به راحتی به نمایش بگذارد. حتی برای ایجاد کنفرانس از راه دور می توان از این تکنولوژی کم نظیر به نحو احسن استفاده نمود.

 

بتن خود ترمیم شونده

 

پوشش تولید انرژی فتوولتائیک

Photovoltaic Glaze که به عنوان پوشش تولید انرژی فتوولتائیک از آن یاد می شود را می توان یک فناوری عالی برای آخرین فناوری ها در صنعت ساختمان سازی بیان نمود. شیشه فتوولتائیک (شیشه PV) به تبدیل نور به برق کمک می کند. سلول های فتوولتائیک در این شیشه، به صورت نیمه هادی شفاف کارایی خود را به نمایش می گذارد.

 این نوع سلول ها معمولاً به سلول های خورشیدی معروف هستید. شیشه فتوولتائیک شیشه ای کاملاً شفاف نیست. امروزه در ساختمان های گوناگون معمولاً از شیشه فتوولتائیک برای تأمین برق مورد نیاز خود استفاده می کنند. PV را می توان یک برق تجدید پذیر در نظر گرفت. با استفاده از این نوع شیشه به راحتی می توان در مصرف برق صرفه جویی نمود.

هدف اصلی ما در این مقاله شناسایی آخرین فناوری ها در صنعت ساختمان سازی بود. با پیشرفت تکنولوژی کاملاً طبیعی است که حتی حوزه ساخت و ساز نیز دچار تحولاتی شود و بهتر است بدانید که هرکدام از فناوری ها مانند پوشش تولید انرژی فتوولتائیک، تکنولوژی واقعیت مجازی (VR)، فناوری آجرهای هوشمند و بتن های خود ترمیم شونده هرکدام می توانند به نحوی به کیفیت ساخت و ساز اشاره می کنند.

مجموعه آهن هایپر نیز فناوری های قابل قبولی را ارائه می دهد که در بین رقبا، این مجموعه با استاندارد بالاتری فناوری های مرتبط را ارائه می دهد. کافیست قبل از سفارش هرکدام با کارشناسان سایت در ارتباط باشید تا بتوانید به نحو احسن از خدمات این چنینی استفاده کنید.

با پیشرفت تکنولوژی دیگر با اتلاف هزینه و زمان باید خداحافظی کنید. در عصر حاضر می توان از با کیفیت ترین منابع به نحو احسن استفاده نمود. البته این که شما از کجا و چگونه خرید مصالح مورد نیاز را انجام می دهید، خود جزء موضوعات بسیار مهم و کلیدی به شمار می آید.

مجموعه اهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی از جمله میلگرد، انواع تیراهن، ناودانی و نبشی، انواع پروفیل های ساختمانی و ورق و .. می باشد. شما مصرف کنندگان می توانید این محصولا را در سایز های مختلف با کیفیت بالا از طریق وب سایت https://ahanhyper.com تهیه نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

دنیای سازه های نانوتکنولوژی در صنعت ساختمان سازی

انواع فلزات نانو ساختار و ویژگی های آن

https://ahanhyper.com//?p=24071

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *