امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کدام تیرآهن بهتر است؟

تیرآهن جز مهمترین مصالح ساختمان می باشد که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین خاطر باید در هنگام خرید این محصول دقت زیادی به کار دهید. به طور کلی می توان ذکر کرد که تیرآهن ها از مشخصات فنی و ظاهری بسیاری برخوردار می باشد که توجه به آن ها به شما کمک می‌کند. علاوه بر این مشخصات توجه به استاندارد و کشور تولیدی نیز بسیار مهم و ضروری می باشد. در این مطلب قصد داریم به مبحث کدام تیرآهن بهتر است؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

انواع تیرآهن

با توجه به مبحث کدام تیرآهن بهتر است؟ شما باید ابتدا انواع تیرآهن را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید با توجه به کاربرد مد نظر خود نوع تیرآهن مناسب را انتخاب کنید. بر اساس نوع طراحی معمولا تیرآهن از کاربردهای متفاوتی برخوردار است. به طور کلی می‌توان گفت سه نوع تیرآهن در بازار ایران موجود است که شامل تیرآهن IPE استاندارد اروپا و ایران می باشد و تیرآهن INP استاندارد چین و روسیه و تیرآهن IPB بال پهن می باشد. در ادامه به بررسی هر یک از انواع آن می پردازیم.

 

انواع تیرآهن

 

معرفی تیرآهن IPE

تیرآهن IPE در ایران بیشترین کاربرد را به همراه دارد که طبق استاندارد اروپا تولید و عرضه می شود. مهمترین مشخصه این تیرآهن ضخامت بال ها در ابتدا و انتهای آن به صورت یکسان می باشد. همچنین در نظر داشته باشید که طول بال نسبت طول جان بیشتر می باشد. نقشه های ساختمانی که در ایران تهیه می‌شوند؛ براساس تیرآهن IPE می باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار است.

مرغوبترین کارخانجات تولیدی این تیرآهن در ایران کارخانه ذوب آهن اصفهان می باشد. تیرآهن ذوب آهن اصفهان از وزن سنگینی برخوردار بوده که طبق جدول اشتال می باشد. همچنین از نظر کیفیت نیز نسبت به کارخانه‌های تولیدی دیگر مرغوب تر و در سطح کیفیت بالایی برخوردار است. این نوع تیرآهن ها در سایز های تیرآهن ۱۲، تیرآهن ۱۴، تیر آهن ۱۶، تیرآهن 18، تیر آهن ۲۰، تیرآهن ۲۲، تیرآهن ۲۴، تیرآهن ۲۷ و تیرآهن ۳۰ در ایران تولید و روانه بازار می‌شود و سایزهای دیگر عموما وارداتی می باشند که به نام ترک، روس و اوکراین به ایران وارد می شوند.

معرفی تیرآهن INP

در ادامه مبحث کدام تیرآهن بهتر است؟ باید بدانید که تیرآهن INP از جمله انواع تیرآهن های موجود در بازار ایران می باشد. در نظر داشته باشید که بال این تیرآهن ها در ابتدا نازک بوده و در انتها ضخیم می شوند.

 

معرفی تیرآهن INP

 

معرفی تیرآهن IPB

 با توجه به مبحث کدام تیرآهن بهتر است؟ باید بدانید که یکی از انواع تیرآهن ها، تیرآهن IPB می باشد که در بازار ایران با نام بال پهن نیز شناخته می شود. در نظر داشته باشید که طول بال این نوع تیرآهن ها نسبت به تیرآهن IPE بیشتر است. اگر علامت V پس از این نوع تیرآهن ها ذکر شود؛ به معنای تیر آهن سنگین و علامت L نشان دهنده تیرآهن سبک می باشد.

معرفی تیرآهن لانه زنبوری

تیرآهن لانه زنبوری معمولاً از تحمل لنگر خمشی بیشتری برخوردار است. جهت تولید این تیرآهن ها جان آن به صورت ذوزنقه برش داده خواهد شد و سپس به یکدیگر جوش می دهند. اگر ناحیه شکل ظاهری این محصولات مانند لانه زنبوری بوده که با آن تیرآهن لانه زنبوری می‌گویند. این تیرآهن ها از مزایای بسیاری برخوردار است که می‌توان به وزن سبک، صرفه اقتصادی و عبور راحت تر لوله های برق و تاسیسات از میان آن ها و … اشاره کرد.

به دلیل ایجاد حفره در جان تیر به این معنی است که مقاومت برشی محصول کاهش پیدا می کند. در برخی مواقع جهت پر کردن این حفره ها معمولاً از ورق های فولادی استفاده خواهد شد. با توجه به مبحث کدام تیرآهن بهتر است؟ شما عزیزان باید با توجه به کاربرد مد نظر خود بهترین تیرآهن را انتخاب نمایید.

بررسی مزایای استفاده از انواع تیرآهن در ساختمان سازی

بهتر است بدانید امروزه استفاده از انواع تیرآهن در ساختمان سازی از مزایای بسیاری برخوردار است. با توجه به مبحث کدام تیرآهن بهتر است؟ باید بدانید که تیرآهن ها در انواع مختلفی وجود دارد که باید برای انتخاب بهترین نوع تیرآهن مزایای آن و نوع کاربرد آن مدنظر قرار دهید. همچنین معایب آن را با توجه به کاربرد مدنظر خود بررسی کنید. برخی از مزایای استفاده از تیرآهن در ساختمان سازی عبارتند از:

  • دارای قابلیت اجرا و نصب سریع
  • دارای قابلیت امکان اتصال چندین قطعه
  • دارای قابلیت امکان توسعه پس از پایان یافتن سازه
  • تیرآهن ها معمولاً به صورت پیش ساخته در کارخانه وجود دارند.
  • کاربرد فراوان در ارتفاع زیاد
  • تضعیف تیر در دمای بالا و احتمال خوردگی
  • تمایل به کمانش و …

 

بهترین تیرآهن ایران

 

بهترین تیرآهن ایران

کدام تیرآهن بهتر است؟ سوالی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه می شوند. در پاسخ به این سوال باید ذکر کرد که بهترین تیرآهن در بازار ایران تیرآهن IPE ذوب آهن اصفهان می باشد. وزن این تیرآهن طبق جدول اشتال بوده و به همین خاطر نسبت به تیرآهن های دیگر از قیمت بالایی برخوردار است که جز بهترین تیرآهن ایران شناخته می شود. در نظر داشته باشید که محصولات تولیدی این کارخانه از نظر کیفیت و مرغوبیت در سطح بالایی برخوردار بوده و به همین خاطر از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

محصولات تولیدی کارخانه های یزد، فایکو و … نیز از نظر وزنی سبک بوده و از محصولات دیگر تا حدودی ارزانتر می باشد. بر روی بال تیرآهن ذوب آهن اصفهان نماد ESCO هک شده است که از کارخانه های تولیدکننده دیگر متمایز می کند. البته نسبت به محصولات مشابه از قیمت بالاتری نیز برخوردار است و شما باید در هنگام تهیه و خرید به آن توجه داشته باشید.

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد و شما مخاطبان گرامی می توانید جهت سفارش مقاطع فولادی اقدام نمایید. برخی از محصولاتی که توسط این فروشگاه به فروش می رسد؛ می توان به آهن آلات، میلگرد ظفر بناب، میلگرد تیکمه داش، انواع ورق های فولادی، ورق استیل، ورق قطعات، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه و … اشاره کرد.

از سراسر ایران جهت سفارش و خرید مقاطع فولادی در انواع و ابعاد مختلف اقدام نمایید. در هر مرحله خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر داشته باشید نیز کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و مشاوره های لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

پرمصرف ترین تیرآهن ها کدامند؟

راهنمای انتخاب و خرید میلگرد و تیرآهن

https://ahanhyper.com//?p=36423

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *