امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش

کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش

در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر قصد داریم در رابطه با کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش اطلاعاتی کسب کنیم.

کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش

فولاد کاوه جنوب کیش در سال 86 تاسیس و  در سال 1395 به بهره برداری رسید. فاز دوم این کارخانه در سال 1398 بنا گردید و ظرفیت تولیدی شمش فولادی به 2 میلیون و 400 هزار تن در سال رسید. این مجموعه صنعتی در زمینی به وسعت 25 هکتار واقع است.

 

کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش

 

در این کارخانه تعداد 10500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستفیم فعالیت می‌کنند. حضور در برترین شرکت‌های فولادسازی کشور یکی از اهداف شرکت است که ده درصد از سهام آینده را تشکیل می‌دهد.

کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش

بخش‌های مختلف کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش

در بخش احیای این کارخانه آهن اسفنجی با استفاده از گندله‌های سنگ آهک تولید می‌شود. آهن اسفنجی در دو مدل A, B  و ظرفیت اسمی ‌1.86 میلیون تن ساخته می‌شود.  گندله‌های سنگ آهک به آرامی وارد کوره‌های داغ می‌شوند و توسط گاز احیا به دمای 860 درجه سانتی گراد می‌رسند.

در نهایت آهن اسفنجی به وسیله گازخنک کننده دمای آن کمتر می‌شود و به 40 می‌رسد. سپس آماده انتقال می‌شود. آهن اسفنجی همیشه به صورت خالص نیست و همراه با آهن قراضه به کوره‌های فولادسازی وارد می‌شود.  تمامی محصولات تولید شده بعد از انجام مراحل سردسازی و کاهش دما به انبارهای ویژه خود منتقل می‌شوند.

در بخش فولادسازی شرکت، محصول نهایی یعنی شمش بیلت از آهن‌های اسفنجی ساخته شده در بخش قبل تهیه می‌گردند.

تجهیزات شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

تجهیزات شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

هر یک از واحدهای این کارخانه دارای یک دستگاه کوره قوس الکتریکی هستند. ظرفیت هر کدام از این کوره‌ها 210 تن مذاب می‌باشد که ترانسفورماتور 170 مگا ولت آمپر دارد.

  • این کارخانه مجهز به سیستم آب رسانی و خنک کنندگی در سطح کارخانه می‌باشد.
  • از مهو‌ترین سیستم‌های حمل مواد، سیستم انتقال آهن اسفنجی می‌باشد که در بخش احیا تولید می‌شود.
  • پالایش کننده‌های مرتبط
  • قوس الکتریکی و کوره پاتیلی
  • سیستم توزیع برق
  • سیستم جمع آوری غبار
  • واحد جداسازی هوا
  • سیستم آب رسانی و خنک کنندگی که دارتی تشکیلات ذخیره آب می‌باشد.

محصولات شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

شمش فولادی: شمش‌های تولیدی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به صورت کم کربن، کربن متوسط و کربن با درصد خلوص بالا تهیه می‌گردند.  شمش فولادی در ابعاد گوناگونی مانند 130*130’150*150’180*180’200*200 ساخته می‌شود.

طول این محصولات بین 6 تا 12 متر برآورد می‌شود. این شرکت در حال توسعه است و به دنبال ارتقا و پیشرفت بیشتر گام بر می‌دارد.   رعایت استانداردهای بین المللی و کیفیت بالای محصولات فروش و پیشرفت را به ارمغان می‌آورد.

نحوه عملکرد سیستم‌های کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش

کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش با استفاده از روش احیا مستقیم در تولید شمش و بیلت‌ فولادی عمل می‌کند. همچنین در این راستا از ابزار آلاتی به نام قوس الکتریکی نیز بهره‌مند گشته است.

از مزیت‌های شرکت فولاد کاوه جنوب کیش این شرکت می‌توان به بهره برداری از آب دریا، نزدیکی به نیروگاه برق و… اشاره کرد.  همچنین از جمله چشم اندازهای کارخانه صنعتی کاوه کیش این است که باوجود اینکه مدت زمان کوتاهی از ساخت شرکت می‌گذرد،  اما پیشرفت چشم گیری به دنبال داشته و انتظار می‌رود در چند سال آینده جزو برترین شرکت‌های فولاد سازی همتراز با ذوب آهن اصفهان قرار گیرد.

قیمت محصولات شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

قیمت محصولات شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

برای اطلاع از قیمت‌های روز شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به وب سایت اینترنتی آهن هایپر مراجعه کنید و از به روز ترین لیست قیمت‌ها مطلع شوید.

طبق آخرین آمار می‌توان این گونه بیان داشت: نرخ خرید یک تن الکترود گرافیکی 3400 یورو است و ضریب مصرف هر تن آن 2.5 کیلو گرم می‌باشد. میزان حاشیه سود خالص در نیمه دوم 99،  25 درصد، حاشیه سود خالص یک درصد و حاشیه سود عملیاتی این شرکت 18 درصد برآورد می‌شود. به دلیل کاهش و افزایش نرخ ارز چند ماه گذشته، در حساب‌های درآمد تغیراتی به وجود آمده است.

نرخ‌های حوزه CIS مبنای قیمت گذاری فولاد در ایران محسوب می‌شود. برای مثال قیمت شمش فولادی در ماه‌های اخیر80 درصد CIS بوده است.

دفتر مرکزی و کارخانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بندرعباس و منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس واقع است. دفتر مرکزی این کارخانه در شهر تهران و منطقه شهرک غرب می‌باشد. اگر مایل به کار در این مجموعه صنعتی هستید، باید فرمی را پر  و همچنین در آزمون استخدامی آن شرکت کنید.

جمع بندی: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سال 1385 تاسیس شد و در سال 1393 از سهامی خاص به عام تبدیل گشت.  این کارخانه شمش‌های فولادی را در ابعاد گوناگونی می‌سازد.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر