امروز : سه‌شنبه 23 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد شاهین بناب

کارخانه فولاد شاهین بناب

نوع فعالیت این مجتمع صنعتی تولیدی بوده و در جهت ساخت و تولید انواع میلگرد آجدار و مقاطع فولادی دیگر مانند شمش فولادی و تیرآهن فعالیت می‌کند. ظرفیت تولیدی این شرکت اکنون به 2.5 میلیون تن در سال رسیده است.

شرکت فولادی صنعت بناب دارای چهار شرکت تابع می‌باشد. از شرکت ­های زیر مجموعه ­ی فولاد شاهین بناب می­توان به کارخانه صنعتی فولاد سهند, فولاد شهریار, شرکت گسترش فولاد شهریار اشاره کرد.

کارخانه فولاد شاهین بناب مجهز به آزمایشگاه پیشرفته و مدرنی است که با استفاده از آن کیفیت محصولات تولیدی را برسی کرده و با بالاترین استانداردها به بازار مصرفی وارد می­کند. این آزمایشگاه دارای سه بخش متمایز از هم می ­باشد. یک بخش مربوط به آزمایش ­های خواص مواد شیمیایی به کاربرده شده در محصولات می­باشد. بخش دیگر مربوط به آزمایشگاه اسپکترومتری و بخش دیگر این آزمایشگاه کیفیت خواص مکانیکی محصولات را تایین می­کند.

 

شرکت فولادی صنعت بناب

 

محصولات شرکت فولاد شاهین بناب

انواع میلگرد آجدار فولادی، تیرآهن ، نبشی، ناودانی و مفتول را تولید می‌کند. شمش های فولادی از جمله محصولات دیگر این شرکت تولیدی می‌ باشد. ابعاد این شمش‌ها به صورت  150*150 است. طول شمش‌های فولادی شاهین بناب 6 یا 12 متر می‌ باشد که در خطوط ذوب و ریخته گری این مجموعه‌ی صنعتی تولید می‌شود.

براساس استانداردهای بین المللی، میلگرد ها به صورت کلی در چهار گروه ساخته می­شوند. گروه­های میلگرد شامل: A1، A2، A3 و A4 می ­باشد. مواد اولیه هر کدام از میلگردهای تولیدی روی نرمی و سختی آن تاثیر می­گذارد. گرید بندی میلگردهایی که در شاهین بناب ساخته و به بازار مصرفی صادر می شوند, سه دسته است.

میلگرد با استاندارد A2 : میلگردهایی که با گرید A2 تهیه می­شوند، به عنوان میلگرد آجدار و نیمه سخت در بازار آهن شناخته می­شوند. می­توان گفت؛ این محصول به صورت عمده در صنایع ساختمانی که فعالیت ­های برشی دارند کاربرد مهم و گسترده ای دارد.

مقاومت کششی در میلگرد A2 , برابر با 5000 کیلوگرم بر سانتی متر می­ باشد. تنش جاری آن 3000 کیلوگرم بر سانتی متر است. تغییر شکل در این نوع محصول به 19% می­رسد؛ عملیات جوشکاری بر روی این میلگرد پیشنهاد نمی­ شود.

کارخانه فولاد شاهین بناب

میلگرد A3 به شکل آجدار مارپیچ تولید و شناخته می­شود. از لحاظ سختی این نوع میلگرد در دسته­ی میلگردهای نیمه سخت رده بندی می­شود. ظاهر آن بصورت هشتی است یا جناقی طور می­باشد. مقاومت کششی آن به 6000 کیلوگرم بر سانتی متر می­رسد. تنش جاری در این نوع میلگرد حدود 4000 کیلوگرم بر سانتی متر است.

تغییر شکل این محصول حدود 14% است. کاربرد اصلی و مهم میلگرد A3 به سیویل صنعتی و ساختمان سازی مربوط می­شود.  عملیات جوشکاری به هیچ وجه نباید بر روی این نوع میلگرد انجام گیرد.

میلگرد هایی با استاندارد A4 : میلگرد A4 به صورت آج دار است. مرکب نسبت به محور طولی مرکب ساخته  تولید می شود و از لحاظ سختی این میلگرد در رده سخت به نسبت میلگردهای دیگر قرار می­گیرد. نام دیگر این محصول S500 است.

این سازه کاربردهای زیادی از جمله عملیات و سازه های سنگین دارد. استحکام و مقاومت این نوع میلگرد A4 نسبت به دیگر گریدهای تولیدی  فولاد شاهین بناب بیشتر می­باشد.

شرکت شاهین بناب از برترین شرکت‌های فولادسازی کشور می‌باشد. در سال 1381 در شهرستان بناب تاسیس گردید و در سال 1383 موفق به بهره برداری از محصولات خود شد.  ظرفیت تولیدی این مجموعه‌ی صنعتی در سال 83 به صورت سالیانه به 600000 هزار تن رسید.

محصولات کارخانه فولاد شاهین بناب

مساحتی که برای ساخت این کارخانه اختصاص داده شد 140000 متر مربع می‌باشد. این ناحیه از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار می باشد زیرا دسترسی داشتن به خطوط ریلی کشور بسیار حائز اهمیت است و شرکت شاهین بناب از این مزیت بهره‌مند می‌باشد.

تجهیزات الکتریکی و مکانیکی کارخانه میلگرد شاهین بناب از کشورهای خارجی وارد می‌شود. شرکت شاهین بناب مجهز به ماشین‌ آلات پیشرفته ایتالیا می‌باشد. خطوط تولید میلگرد شاهین بناب دارای متخصصین داخلی می‌باشد. این متخصصین اصول تولید را رعایت کرده و استاندارد ها را با دقت مدنظر می‌گیرند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های شرکت شاهین بناب خط تولید نورد گرم است. میلگرد تولیدی این مجموعه‌ ی صنعتی از نوع میلگرد آجدار است. همان طور که می‌دانید میلگرد آجدار نیز خود انواع مختلفی دارد.

فولاد شاهین بناب دارای کوره­ های ذوب می ­باشد. با استفاده از این کوره ­ها فولاد را ذوب کرده و برای ساخت و تهیه­ ی میلگرد از آن استفاده می­کنند.

کارخانه فولاد شاهین بناب

قیمت محصولات شرکت فولاد شاهین بناب

قیمت محصولات فولادی عموما به صورت هفتگی, روزانه و یا حتی به صورت ساعتی در حال تغییر می­باشد. یکی از این علل­ های تغییر قیمت لحظه ­ای نرخ ارزهای خارجی مانند دلار و ….. می ­باشد. جهت اطلاع از قیمت­ های روز محصولات تولیدی این کارخانه با واحد فروش شرکت تماس حاصل فرمایید تا از راهنمایی ­ها و مشاوره­ ی مناسب بهره ­مند شوید.

برای مطلع شدن از قیمت روز محصولات این شرکت می­توانید به سایت کارخانه فولاد شاهین بناب و یا سایت های مربوط به فروش آهن مراجعه کنید. همچنین با عضو شدن در کانال تلگرام و یا پیج اینستاگرام شرکت می­توانید اولین نفری باشید که از لیست قیمت ­های به روز رسانی شده مطلع میشود.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد شاهین بناب با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر