امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه صنعت ذوب آهن ارومیه

کارخانه صنعت ذوب آهن ارومیه

در این مقاله قصد داریم؛ کارخانه ذوب آهن ارومیه را به شما عزیزان معرفی کنیم.

این کارخانه در سال 1388 تأسیس گردید و در سال 1393 عضو گیری خود را به انجام رساند.  مدیر عامل فعلی شرکت صنعت ذوب آهن ارومیه جناب آقای محمد حسین تاج فر و رئیس هیئت مدیره این مجموعه صنعتی جناب آقای شکراله وکیلی علمداری می‌باشد. این کارخانه در زمینی به وسعت چند هکتار تأسیس گشته است و بیش از یک دهه در حوضه فولاد و آهن فعالیت دارد.

ظرفیت تولیدی  کارخانه ذوب آهن ارومیه  به صورت سالیانه وکلی معادل 250 هزار تن می‌باشد که در تولید انواع میلگرد و پروفیل فعالیت می‌کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید، این مجتمع صنعتی فعالیت خود را در ابتدا از تولید میخ شروع کرد.

 

کارخانه ذوب آهن ارومیه 

 

بعد از گذشت مدتی و کسب تجربه و پیشرفت شرکت ذوب آهن در تولید محصولاتی مانند توری سیمی، مفتول آهنی، میخ آجدار پیش قدم شد. در مرحله سوم تولیدات خود را در  انواع میلگرد آجدار گرید A2, A3 گسترش داد. کاربرد اصلی میلگرد A3 در تیرها و ستون‌های به کار رفته در ساختمان سازی است.

از دیگر محصولات شرکت صنعت ذوب آهن اردبیل می‌توان به مفتول آهنی و توری سیمی اشاره کرد.

توری سیمی کارخانه ذوب آهن ارومیه

تاریخچه ذوب آهن ارومیه

این مجموعه صنعتی در یک دهه اخیر با هدف تأمین زنجیره فولادی پایه گذاری شد.  بعد از نصب و راه‌اندازی قطعات و ماشین آلات صنعتی به صورت رسمی افتتاح گردید.

طرح توسعه شرکت صنعت ذوب آهن ارومیه

از طرح‌های توسعه شرکت صنعت ذوب آهن ارومیه می‌توان به دو خط نورد میلگرد، با ظرفیت 300 هزار تن و 3 خط پروفیل اشاره کرد. ظرفیت پروفیل تولیدی این کارخانه 150 هزار تن در سال محاسبه می‌گردد.

محصولات شرکت صنعت ذوب آهن ارومیه

انواع میلگرد آجدار گرید A2, A3: نام دیگر میلگردهای A2 ، آج 340 می‌باشد که دارای آج‌های مارپیچ مانند و فنری است. میلگردهای A3  با نام آج 400 شناخته می‌شوند که آج‌های جناغی دارند.

توجه داشته باشید که جوشکاری به صورت معمول روی میلگردهایی با گریدA2 انجام نمی‌شود و این توجه روی میلگردهای گرید A3  پررنگ تراست و به هیچ عنوان نمی‌توان روی این نوع میلگردها جوشکاری انجام داد.

میلگردهای صنعت ذوب آهن ارومیه

به دلیل شباهت‌هایی که میلگرد A2 و A3  از نظر ظاهری با یکدیگر دارند، تشخیص تفاوت‌های این دو میلگرد بسیار سخت است. مطابق با استانداردهایی که میلگردهای اجدار A2, A3 ساخته می‌شوند، آج‌های متفاوتی دارند. همان طور که می‌دانید از پرکاربردترین مقاطع فولادی در بازار آهن میلگرد است که شرکت صنعت ذوب آهن ارومیه یکی از انواع تولید کنندگان آن می‌باشد.

در تولید میلگرد استانداردهای گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل میلگرد‌ها را در 4 دسته A1, A2, A3, A4   طبقه بندی می‌کنند. این دسته‌ها بر اساس استحکام و سختی میلگرد مشخص می‌شوند. برای مثال میلگرد A1  هندسه ساده‌ای دارد. در قطرهای متنوعی تولید می‌گردد و کاربردهای مختلفی دارد.

در داخل کشور تولید کنندگان میلگرد خطوط نوردی قدیمی دارند. از تفاوت‌های این دو میلگرد می‌توان به میزان استحکام آن اشاره کرد. برای تأیین نمودن و سنجش استحکام هر میلگرد باید ازمون‌های مکانیکی روی آن‌ها انجام شود.

میلگردها به صورت کلی در دو هندسه مختلف ساخته می‌شوند. دوکی و یکنواخت دوکی به نوعی معرف میلگرد با هندسه آج جناقی می‌باشد‌. میلگرد A3  در دو نوع دوکی و یکنواخت تولید می‌شود.

کارخانه ذوب آهن ارومیه

خرید و فروش محصولات شرکت صنعت ذوب آهن ارومیه

کاربردهای اصلی میلگردهای A2,A3 در صنعت ساخت و ساز و مسلح کردن بتن می‌باشد. به همین دلیل میزان خرید و فروش میلگرد ارتباط مستقیمی با فعالیت‌های عمرانی در کشور دارد. به گونه‌ای که هرچه ساخت و ساز و  فعالیت‌های عمرانی بیشتر باشد، استفاده از میلگرد نیز افزایش و درخواست مشتریان برای ساخت این محصول بیشتر می‌شود.  میلگردهای فولادی گرم نورد دیده جهت تسلیح بتن با  کد INSO 3132   تعیین می‌شوند.

فروش محصولات شرکت صنعت ذوب آهن ارومیه

قیمت محصولات شرکت صنعت ذوب آهن ارومیه

کیفیت، شرکت سازنده، نوع مواد اولیه مورد استفاده، آتالیز شیمیایی و دقت آن از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار بر روی قیمت میلگردهای تولیدی شرکت صنعت ذوب آهن ارومیه می‌باشد. سیلیسیوم و منگنزی که در آلیاژ‌ها به کار می‌روند، چون در سختی  یک میلگرد نقش مهمی دارند می‌توانند در قیمت نهایی مؤثر باشند.

سخن آخر؛  همان طور که در این مقاله مطالعه کردید؛ نوع فعالیت شرکت صنعت ذوب آهن ارومیه تولیدی است. یکی از واحدهای بزرگ صنعتی در استان اردبیل در زمینه تولید آهن و فولاد شرکت صنعت ذوب آهن ارومیه است که در زمینه تولید انواع میلگرد فولادی فعالیت می‌کند. شماره ثبت این کارخانه 5062 است که در 31 کیلومتری سلماس واقع است. نشانی کارخانه؛  شرکت صنعت ذوب آهن ارومیه  در 31 کیلومتری جاده سلماس و جنب شهرک صنعتی در 3 فاز واقع است.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه صنعت ذوب آهن ارومیه با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر