امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه صدر فولاد لرستان

کارخانه صدر فولاد لرستان

مجتمع صدر فولاد لرستان از تولیدگنندگان فولاد در غرب کشور می باشد که بعد ها به نام واحد صنعتی آهن شناخته شد. این مجتمع در سال 1394 احداث گردید. کارخانه فولاد صدر لرستان به عنوان بهترین تولید کننده میلگرد و از بزرگترین کارخانجات در زمینه تولید فولاد در منطقه لرستان محسوب می شود، که مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های صنعتی می باشد. در ادامه در مورد این مجتمع بیشتر توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • معرفی مجتمع صدر فولاد لرستان
  • راهکارهای حل معضل مجتمع صدر فولاد لرستان
  • محصولات مجتمع صدر فولاد لرستان
  • استاندارد میلگرد تولیدی مجتمع صدر فولاد لرستان
  • قیمت میلگرد مجتمع صدر فولاد لرستان

 

مجتمع صدر فولاد لرستان

 

معرفی مجتمع صدر فولاد لرستان

مجتمع صدر فولاد لرستان در سال 1394 فعالیت خود را با تولید سالانه 100 هزار تن محصولات فولادی آغاز کرد و از بزرگترین تولید کنندگان قطعات فولادی در غرب کشور می باشد. این کارخانه در زمینی به مساحت 35 هکتار ساخته شده و در مجاورت اتوبان خرم آباد شروع به فعالیت نمود. عمده محصولاتی که در این مجتمع صنعتی تولید می شود میلگرد می باشد.

این مجتمع توانست برای دویست نفر در استان لرستان ایجاد شغل کند که از دستاوردهای مهم آن می باشد. ظرفیت تولید کارخانه صدر فولاد لرستان تولید 400 هزار تن شمش فولاد در سال می باشد. که اجرای این طرح در این کارخانه تولید میلگرد تا 600000 هزار تن در سال افزایش یافت. به دلیل نزدیک بودن این مجتمع به منابع مورد نیاز این کار با سهولت بیشتری انجام می گرفت اما به دلیل مشکلاتی که برای این کارخانه به وجود آمد مانع از انجام این کار شد.

این مجتمع تولیدی بعد از یک سال ونیم فعالیت تعطیل و تعداد 180 نفر از گارگران آن بیکار شدند. از اواسط سال 1394 مشکل این مجتمع شروع شد و بعد از مدتی فعالیت این کارخانه به دلیل بازنگری وضعیت تعطیل شد.

مدیر عامل مجتمع صدر فولاد لرستان کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از اصلی ترین دلایل تعطیلی این مجتمع می داند. برخی دیگر مشکلات به وجود آمده در بازار و نوسانات قیمت محصولات فولادی و مشکلات مدیرتی را علت اصلی تعطیلی این مجتمع می دانند. در نهایت با مصوباتی که انجام گرفته است، 2 ماه به سرمایه گذاران و مجری طرح مجتمع صدر فولاد لرستان جهت تقدیم برنامه زمان بندی فرصت داده شد و برای فعال کردن مجدد طرح زمانی در اختیار آن ها قرار گرفت.

محصولات مجتمع صدر فولاد لرستان

راهکارهای حل معضل مجتمع صدر فولاد لرستان

تاکنون دو راهکار جهت رفع مشکلات این مجتمع تاکنون پیشنهاد شده است که یکی از آن ها اینکه کارخانه به سرمایه گذار جدید واگذار گردیده و یا اینکه بانک ها برای رفع مطالبات خود کارخانه را برداشته، و فعالیت این شرکت مجددا رونق یابد.

در حال حاضر سرمایه گذار جدیدی روی کار آمده است اما به علت برخی از مشکلات موجود با هیات مدیره قبلی هنوز این مجتمع شروع به کار دوباره نکرده است. به گفته مسئولین مربوطه بعد از حدود 1 سال تعطیلی کارخانه صدر فولاد لرستان این مجتمع دوباره با سرمایه گذار جدید راه اندازی خواهد شد، و همچنین مطالبات گارگران نیز پرداخت می شود. امید است که به زودی شاهد رونق دوباره این مجتمع عظیم فولادی باشیم.

محصولات مجتمع صدر فولاد لرستان

مجتمع صدر فولاد لرستان به عنوان بهترین تولید کننده میلگرد غرب کشور شناخته می شود. و از بزرگترین کارخانه های تولید فولاد کشور در استان لرستان محسوب می شود، که به پیشرفته ترین دستگاه های صنعتی مجهز می باشد. عمده ی محصولاتی که در این مجتمع ساخته می شود میلگرد می باشد، که در گرید A3 تولید می شود. میلگرد تولیدی این کارخانه از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

استاندارد میلگرد تولیدی مجتمع صدر فولاد لرستان

استاندارد میلگرد تولیدی مجتمع صدر فولاد لرستان

استاندارد میلگرد تولیدی مجتمع صدر فولاد لرستان از نوع A3 می باشد. در کشورهای مختلف میگرد با استانداردهای متفاوتی ساخته می شود، و هر استاندارد ویژگی های ظاهری و مکانیکی منحصر به فردی دارد.

در کشور ما میلگردهای تولیدی مطابق استاندارد روسی می باشند که در سه دسته به ترتیب A1،A2 و A3 قرار می گیرند میلگرد A1 از نوع بدون آج بوده و مقاومت کششی و تسلیم به ترتیب به میزان 3600 , 3600 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد. میلگرد A2 از نوع آجدار بوده و دارای مقاومت کششی و تسلیم به ترتیب 5000 و 3400 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد.

میلگردهای مجتمع صدر فولاد لرستان که از نوع A3 می باشند آجدار بوده و مقاومت کششی و تسلیم 6000 و 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد.

از نظر قطر نیز کارخانه ها میلگرد های خود را در اندازه ها و قطر ای متفاوت می سازند. میلگردهای A3 تولیدی مجتمع صدر فولاد لرستان عمدتا آج جناقی هستند، به صورت آجدار و مناسب عملیات ساختمانی می باشد این نوع از میلگرد ها میلگردها برای تغییر شکل های زیاد و آهنگری مناسب نبوده و جوشکاری نیز بر روی این نوع میلگردها مجاز نمی باشد.

همانند تولید کنندگان دیگر در این صنعت مجتمع صدر فولاد لرستان ملزم به رعایت اصول استاندارد ISIRI 3132 در تولید میلگرد و استاندارد ISIRI 394 در تولید ورق سیاه می باشد.

قیمت میلگرد مجتمع صدر فولاد لرستان

قیمت میلگرد مجتمع صدر فولاد لرستان

شما عزیزان می توانید از طریق سایت مجتمع صدر فولاد لرستان میلگرد مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهید. همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید. در سایت این شرکت قیمت تمامی محصولات مجتمع صدر فولاد لرستان از جمله قیمت میلگرد به روز است و قیمت ها به صورت لحظه ای در این سایت بروزرسانی می شود.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه صدر فولاد لرستان با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر