امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

چرا تیرآهن ها را به شکل شش ضلعی می سازند؟

در ایران در این سال های اخیر از سازه های فولادی و تیرآهن لانه زنبوری بسیار استفاده می شود. بهتر است بدانید از همان ابتدا تا به الان سازه‌های فولادی دچار تغییرات زیادی شده است که می‌توان برخی از این تغییرات به تیرآهن لانه زنبوری اشاره کرد. تیرآهن لانه زنبوری از جمله رایج ترین عناصر کاربردی می باشد که در ساز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی سوال چرا تیرآهن ها را به شکل شش ضلعی می سازند؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

چرا تیرآهن ها را به شکل شش ضلعی می سازند؟ سوالی است که بسیاری از افراد با مشاهده کردن تیرآهن های لانه زنبوری با آن مواجه می شود. لانه زنبوری به خاطر نوع برش و جوشکاری قطعات به یکدیگر دارای شکل لانه زنبور می باشد. این تیرآهن ها از وزنه سبک، سختی زیاد و انحراف و مقاومت بالا در برابر بازنشانی بارهای فشاری و کششی مختلفی می باشد و در کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ساختار تیرآهن لانه زنبوری

در ابتدای مبحث چرا تیرآهن ها را به شکل شش ضلعی می سازند؟ قصد داریم تا شما را با ساختار این نوع تیرآهن آشنا کنیم. توجه داشته باشید که ساختار تیر اصلی طولی معمولاً به صورتی است که در دو طرف تیرآهن صفحات فولادی تحمل کننده قرار می دهند و صفحات فولادی غیر باربر نیز در قسمت های بالا و پایین حذف خواهند شد.

تیرهای فولادی در دو طرف به صورت مستقیم به یکدیگر جوش داده می شود و در قسمت پایین فولاد شکل U می‌گیرد. لانه زنبوری معمولاً باعث می شود تا مزایا و ویژگی های ساختاری و مقاومت تیرچه جعبه ای را حفظ کند و با توجه به ساختار سبک و وزن بر نقص ساختار بسیار سنگین آن غلبه خواهد کرد.

 

ساختار تیرآهن لانه زنبوری

 

 این نوع تیرآهن ممان خمشی بیشتری را با ساختار فشرده را با وزن کمتر و همچنین تغییر شکل کمتر نسبت به تیر‌های دیگر برخوردار است. معمولاً معماری خوبه باعث خواهد شد تا بال ها از محور جدا شده این فاصله پیدا کند و به این صورت تیرهای بلندتری طول شده که باعث می‌شود تا مقاومت خمشی و سختی آن افزایش پیدا کند. به این صورت در کاربردهای بسیاری می توان از این نوع تیرآهن استفاده کرد.

دلیل اینکه تیرآهن ها را شش ضلعی می سازند؟

در ادامه مبحث چرا تیرآهن ها را به شکل شش ضلعی می سازند؟ باید بدانید که این نوع تیرآهن از مزایا و ویژگی های بسیاری برخوردار است که می‌توان به عواملی همچون افزایش دوام، تطبیق‌پذیری، هزینه کم، وزن سبک و … اشاره کرد. به همین خاطر امروزه اکثر تیرآهن ها را به صورت لانه زنبوری تولید و روانه بازار می‌کنند. هر یک از این موارد را در ادامه شرح می دهیم.

افزایش دوام

توجه داشته باشید که توسط تغییر فیزیکی مواد یا همان فولاد باعث می شود تا سختی تیرآهن افزایش پیدا کند. بدون اینکه تغییر در وزن آن ایجاد شود. در برابر لرزش و عمق آن از مقاومت بالایی برخوردار بوده که در اینجا افزایش نیز پیدا می کند.

تیرآهن لانه زنبوری در برابر بارهای اصلی و بدون دستکاری از مقاومت بالایی برخوردار است که این افزایش مقاومت در برابر عوامل مختلف و ارزش های متداول باعث می‌شود تا دوام و طول عمر این نوع تیرآهن به خوبی افزایش پیدا کند.

تطبیق پذیری

در ادامه مبحث چرا تیرآهن ها را به شکل شش ضلعی می سازند؟ باید بدانید که به خاطر تطبیق پذیری خوب و عالی آن می باشد. با توجه به تطبیق پذیری خوب از ساختار شکل های مختلف و از این تیرآهن در جاهای مختلفی همچون پارکینگ های چند طبقه،خرپاها، و … مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت های ساختمانی معمولا از تیرآهن لانه زنبوری به عنوان گذرگاه برای عبور از سیم کشی و تاسیسات استفاده خواهند شد. به این صورت به هیچ عنوان به قسمت های زیبایی آن آسیبی وارد نمی شود. به همین خاطر از محبوبیت بالایی برخوردار است.

هزینه کم

در ادامه مبحث چرا تیرآهن ها را به شکل شش ضلعی می سازند؟ باید ذکر کنیم که شرکت های ساختمانی تمایل دارند تا یک سازه پایدار را با کاهش هزینه ها بسازند. در نظر داشته باشید که تیرآهن لانه زنبوری به صورت ساده با ترکیب یک بخش فولادی با خودش تشکیل خواهد شد. جهت افزایش مقاومت نیازی به تغییر شیمیایی ساختار داخلی مواد فولاد ضد زنگ برای تغییر خواص دانه های یکی از روش های پیچیده و گرانقیمت وقتی نیازی نیست علاوه بر کاهش میزان فلز مصرفی و همچنین کاهش حملات های ثانویه همچون شیمیایی و حرارتی باعث می شود و هزینه های نهایی و قیمت تیرآهن نیز کاهش پیدا کند. به همین خاطر امروزه از این نوع تیرها در کاربردهای بسیاری استفاده می شود.

 

دلیل اینکه تیرآهن ها را شش ضلعی می سازند؟

 

وزن سبک

در ادامه مبحث چرا تیرآهن ها را به شکل شش ضلعی می سازند؟ باید بدانید که ماده ای سبک با افزایش پایداری سازه ای را ایجاد خواهد کرد که تیر آهن کمتر استفاده شود. تیرآهن لانه زنبوری با ساختار خاص و همچنین مصرف میزان فلز کمتر از وزن سبکی برخوردار بوده که مقاومت و پایداری لازم را به خوبی حفظ خواهد کرد. به همین خاطر بسیاری از شرکت های ساختمانی از این نوع تیرآهن ها استفاده خواهند کرد.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … می باشد. شما بازدید کنندگان عزیز برای اینکه مقاطع فولادی همچون تیرآهن لانه زنبوری را تهیه کنید؛ کافیست به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه کرده و این مواد را با کیفیت بالا تهیه نمایید و از آن در کاربرد مورد نظر خود بهره مند شوید.

بهتر است بدانید شما عزیزان در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز کافیست از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایید. نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که تمامی محصولاتی توسط این مجموعه عرضه می گردد توسط برترین و شناخته شده ترین تولیدکنندگان تولید و عرضه است که شما با اطمینان خاطر می توانید محصولات را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

تیرآهن چگونه تهیه می شود؟

هدف از ساخت تیرآهن لانه زنبوری چیست ؟

https://ahanhyper.com//?p=27131

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *