امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

چرا آهن خالص در صنعت کاربرد زیادی دارد؟

چرا آهن خالص در صنعت کاربرد زیادی دارد؟ سوالی است که برای بسیاری از بازدیدکنندگان عزیز پیش آمده است. به همین خاطر قصد داریم در این مطلب به بررسی آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید پس از آلومینیوم، آهن بیشترین فلز است که در پوسته زمین موجود می باشد. توجه داشته باشید که سنگ معدن آهن معمولا به صورت اکسید وجود داشته و توسط فرایندهای کاهشی و توسط کربن در دمای بالا و کوره بلند به آهن تبدیل خواهد شد. بیشتر از ۹۸ درصد از تولید این فلز قبل از سرد شدن به فولاد تبدیل می شود. مقدار کمی نیز در تولید چدن و فرفوژه مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید این فلز با نماد fe و عدد اتمی ۲۶ در گروه هشت از جدول تناوبی عناصر وجود دارد.

موارد استفاده از آهن

در ادامه مبحث چرا آهن خالص در صنعت کاربرد زیادی دارد؟ باید ذکر کنیم که مقادیر بسیار کمی از این فلز معمولاً در ساخت چدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حدود ۹۲ درصد از آهن خالص ساخته شده است و مابقی در حدود ۲۵ درصد و مقادیری منگنز، کروم و … را تشکیل خواهد داد. بهتر است بدانید در گذشته از چدن در رادیاتور های حرارتی، اجاق های قدیمی، پوشش سقف و موانع و چراغ شهری و … مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

موارد استفاده از آهن

 

 توجه داشته باشید آهن بیشترین استفاده را در میان فلزات دارد و بیش از ۹۰ درصد فولاد تولیدی در جهان شامل آن خواهد شد. از جمله عواملی که باعث پر کاربرد و پر استفاده بودن فلزات از قیمت کمی برخوردار است و همچنین از مقاومت بالایی نیز برخوردار می باشد. این فلز در ساخت ریل های راه آهن، خودروها، میلگرد و بسیاری سازه های جاده ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که آهن خالص نیز همانند طلا نرم است و معمولا آن را به صورت آلیاژی از عناصر مختلف مورد استفاده قرار می دهند .

چرا فلز آهن کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد؟

در ادامه مبحث چرا آهن خالص در صنعت کاربرد زیادی دارد؟ باید ذکر کنیم که کاربرد آهن در صنایع مختلف بسیار بالا می باشد و پر استفاده ترین و پرکاربردترین فلزی می باشد که در این صنایع از آن بسیار استفاده می شود. از جمله مزیت هایی که این فلز که می توان به این موارد اشاره کرد این است که قیمت آهن بسیار ارزان می باشد. آهن و فولاد نشان دهنده این است که فلز آهن از جمله عناصر قیمت پایین می باشد؛ چرا که فلز در طبیعت به وفور به دست می آید و برای به دست آوردن آن مشکلی ایجاد نخواهد شد. از کاربرد های آهن مقاومتی است که در فلز ها وجود دارد و باعث می شود تا صنایع مهمی همچون اتومبیل سازی از این محصول بهره مند شوند.

 بنابراین بدنه اتومبیل ها باید از استحکام و مقاومت بسیار برخوردار باشد؛ آهن توانسته به خوبی استفاده شود؛ چرا که سالیان سال با پیدایش این صنعت ماده اولیه باید اتومبیل از آن استفاده شده است فلز آهن می باشد که به خاطر استحکام بسیار بالای آن می باشد. معمولاً آهن در انواع بسیار بالایی وجود دارد که یک از انواع فولاد؛ آهن می باشد که برای کارهای بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صنعت همانطور که از آهن بسیار استفاده می شود و کاربردهای بسیاری برای این صنعت می‌تواند به همراه داشته باشد.

 

چرا فلز آهن کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد؟

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها، ورق سیاه، ورق گالوانیزه و … می باشد. تمامی این محصولات معمولا در انواع و سایز های مختلفی موجود است که با توجه به کاربرد مرد نظر خود می توانید از آن بهره مند شوید. در هنگام تهیه محصولات در صورتی که اطلاعات کافی درباره آن نداشته باشید کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید.

 امیدواریم محصولات مناسبی را با توجه به کاربرد مد نظر خود تهیه و خریداری نمایید. نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که تمامی محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد توسط برترین و شناخته شده ترین کارخانه های تولید کننده ساخته و عرضه شده اند. با اطمینان خاطر از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ جهت خرید انواع این مقاطع اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

روش های تولید آهن خام

https://ahanhyper.com//?p=27090

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *