امروز : دوشنبه 25 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه محاسبه وزن لوله فولادی

لوله فولادی از جمله پرکاربردترین انواع لوله هایی می باشد که در صنایع مختلف از جمله صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که این لوله معمولاً در انواع ابعاد و وزن های مختلف موجود است که وزن آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در این مقاله نحوه محاسبه وزن لوله فولادی را بر اساس اندازه و نمودار بررسی می کنیم.

 اندازه درست فرمول محاسبه وزن لوله در تعیین میزان سفارش خرید و برنامه ریزی حمل و نقل و انتقال آن از کارخانه تا گارگاه و … از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین خاطر نحوه استفاده درست و صحیح از فرمول محاسبه وزن لوله های فولادی در قیمت تمام شده پروژه صنعتی که در آن از لوله فولادی استفاده می شود؛ تاثیر بسزایی دارد. در این مواقع باید به سراغ نحوه محاسبه وزن لوله فولادی بروید.

اهمیت وزن لوله

در ادامه مبحث نحوه محاسبه وزن لوله فولادی باید ذکر کنیم که در فرمول محاسبه وزن لوله باید وزن واحد لوله فولادی را ابتدا مشخص نمایید که معمولاً وزن آن بر حسب کیلوگرم بر متر می باشد. همچنین در برخی مواقع بر حسب پوند بر فوت نیز بیان می کنند. در نظر داشته باشید که برای محاسبه شما باید بدانید وزن لوله فولادی در هر فوت یا هر متر چقدر است؟ با اطلاع داشتن از آن می توانید مقدار درست را در فرمول قرار دهید.

 

وزن لوله

 

 با محاسبه وزن لوله و اندازه لوله به راحتی می توانید برای سفارش خرید خود وزن لوله های فولادی را در نظر داشته باشید که مبنای خرید و سفارش و … بر حسب آن می باشد. شایان ذکر است که با توجه به نمودار لوله های فولادی می توان وزن لوله فولادی را نیز محاسبه کرد. به طور کلی می‌توان گفت وزن واحد لوله فولادی از جمله روش‌های می باشد که جهت اطلاع از اندازه لوله، حداکثر فشار لوله و بودجه و استفاده می‌شود. برای خرید لوله جهت استفاده در پروژه صنعتی، کارگاه ها و … باید اختصاص داده شود.

فرمول محاسبه وزن لوله فولادی

در ادامه مبحث نحوه محاسبه وزن لوله فولادی باید ذکر کنیم که شما می‌توانید از فرمول محاسبه وزن لوله استفاده کنید. به طور کلی دو فرمول جهت محاسبه وزن هر فوت یا هر متر وجود دارد. یکی از آن فرمول ها بر اساس فرمول محاسبه وزن لوله فولادی است و فرمول دیگری نمودار وزن لوله های فولادی می باشد.

در نظر داشته باشید وزن اسمی لوله های فولادی معمولاً نیازمند طول و جرم در واحد طول متر یا فوت می باشد. جهت آشنایی با نحوه محاسبه وزن لوله فولادی شما باید از فرمول زیر استفاده کنید:

P1 = t (Dt) * C

  • پارامتر D قطر خارجی لوله فولادی را بیان می‌کند که معمولاً بر حسب میلیمتر بیان خواهد شد.
  • پارامتر T ضخامت دیواره را بر حسب میلی متر بیان می کند.
  • C برای محاسبات در واحدهای SI 0.02466 و برای محاسبات در واحد USC 10.69 است.

اطلاع از نحوه محاسبه وزن لوله فولادی از طریق نمودار باید از کلاس زمان بندی، ضخامت دیواره و قطر اسمی لوله را اطلاع داشته باشید. واحد وزن لوله فولادی پوند در فوت یا کیلوگرم در متر می باشد. در نظر داشته باشید که شما می‌توانید ضخامت دیواره در لوله های فولادی را جهت محاسبه وزن لوله فولادی توسط روش های همچون از طریق ضخامت دیواره لوله فولادی بر حسب میلیمتر، از طریق وزن لوله کیلوگرم بر متر یا فوت بر اینچ، یا از طریق برنامه شماره لوله کلاس زمان‌بندی به دست آورید.

 

فرمول محاسبه وزن لوله فولادی

 

تاثیر قطر بیرونی در فرمول محاسبه وزن لوله

در ادامه مبحث نحوه محاسبه وزن لوله فولادی باید ذکر کنیم که سایز لوله ها را معمولا بر اساس اینچ بیان خواهند کرد که این سایز قابل تبدیل به قطر بیرونی می باشد. جهت تبدیل سایز لوله به قطر بیرونی می ‌توانید قطر نامی لوله و استاندارد API را مد نظر قرار دهید. یعنی اگر شما بخواهید وزن لوله فولادی درزدار سایز ۲ اینچ با ضخامت ۳.۵ میلیمتر توسط فرمول محاسبه وزن لوله به دست آورید؛ باید ابتدا سعی کنید تا قطر بیرونی لوله را مشخص کنید. برای لوله درزدار با سایز 2 اینچ معمولا ضخامت دیواره ۶۳ میلیمتر می باشد.

 

تاثیر قطر بیرونی در فرمول محاسبه وزن لوله

 

آشنایی با فروشگاه آهن هایپر

اگر قصد دارید وزن لوله های فولادی با ضخامت گوناگون و جنس های متفاوت سفارش دهید؛ لازم است که جهت مشاوره با کارشناسان فروش مجموعه تخصصی آهن هایپر در تماس باشید تا بتوانید اطلاعات لازم را دریافت نمایید. همانطور که ذکر شد لوله فولادی از جمله پرکاربردترین انواع مقاطع فولادی می باشد که در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

شما بازدید کنندگان عزیز باید سعی کنید این مقاطع را در سایز ها و  انواع مختلف با کیفیت بالا تهیه کنید. مجموعه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد که شما از آن با اطمینان خاطر می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  جهت خرید تمامی مقاطع فولادی مورد نیاز اقدام نمایید.

 برخی از مقاطع فولادی که توسط این مجموعه ارائه می گردد؛ می توان انواع تیرآهن از جمله تیرآهن ۱۲، تیراهن ۱۴، آهن ۱۶، اهن 18، تیر اهن ۲۰ الی تیرآهن 30 اشاره کرد. همچنین انواع میلگرد، نبشی، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه و … از محصولات ویژه این فروشگاه می باشد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

نحوه محاسبه وزن ورق فولادی

انواع لوله فولادی

https://ahanhyper.com//?p=35304

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *