امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه محاسبه وزن شمش فولادی

اطلاع از وزن شمش های فولادی که در کارخانه های داخلی تولید و عرضه می‌شود؛ برای انواع صاحبان کارخانه، تولید کنندگان و صاحبان صنایع از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در نظر داشته باشید که شمش فولاد ماده اولیه برای تولید مصالح و مقاطع فولادی بسیاری همچون انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش و … را فراهم خواهد کرد. از طرفی می توان گفت بسیاری از صنایع دیگر ماده خام مورد نیاز خود را توسط شمش فولاد تامین می‌کند. به همین خاطر نحوه محاسبه وزن شمش فولادی بسیار مهم می باشد.

شمش های فولادی که جهت تولید تجهیزات دستگاه های صنعتی استفاده خواهد شد؛ توسط شرکت تولیدی فولاد تولید می شوند. همچنین در نظر داشته باشید که از شمش فولاد جهت تولید لوله های درزدار، بدون درز همچون لوله مانیسمان و … که در موارد صنایع نفتی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ استفاده خواهد شد. تمامی این مواردی که ذکر شد تنها بخشی از کاربردهای شمش فولاد در صنعت کشور می باشد. به همین خاطر برای بسیاری از کارخانه داران نحوه محاسبه وزن شمش فولادی جزء اولویت‌های آن ها می باشد که به بررسی آن می پردازند.

 

وزن شمش فولادی

 

فرمول محاسبه وزن شمش فولادی

در ادامه مبحث نحوه محاسبه وزن شمش فولادی باید ذکر کنیم که فرمول محاسبه وزن شمش فولادی بسیار ساده و راحت می باشد. به راحتی و در کمترین زمان می توانید وزن شمش فولاد را بر حسب کیلوگرم محاسبه نمایید. جهت محاسبه وزن شما باید اطلاعاتی همچون طول شمش، عرض شمش و ارتفاع شمش را برحسب متر داشته باشید. تمامی این عددها را در یکدیگر ضرب کرده و سپس عددی که به دست می آید؛ را در وزن مخصوص آهن یعنی عدد ۷.۸۵ ضرب کنید. به همین راحتی وزن شمش فولاد را محاسبه خواهید کرد.

بهتر است بدانید که این وزن معمولاً بر حسب تناژ می باشد. اگر بخواهید وزن شمش موردنظر را بر حسب کیلوگرم محاسبه نمایید؛ باید سعی کنید تا عدد نهایی که به دست آمده است را در عدد ۱۰۰۰ ضرب کنید و به این صورت وزن شمش و برحسب کیلوگرم محاسبه خواهد شد. در زیر فرمول نحوه محاسبه وزن شمش فولادی را قرار می دهیم.

طول بر حسب متر * عرض بر حسب متر * ارتفاع بر حسب متر = عدد A
عدد A * وزن مخصوص آهن 7.85 = وزن نهایی شمش بر حسب تناژ
وزن نهایی شمش بر حسب تناژ * 1000 = وزن نهایی شمش بر حسب کیلوگرم

 

وزن شمش فولادی چقدر است

 

محاسبه وزن شمش فولاد

همانطور که قبلاً نیز ذکر شد در واقع شمش فولادی ماده خام مورد نیاز اولیه برای تمامی صنایع کشور می باشد. نحوه محاسبه وزن شمش فولادی جهت اطلاع از قیمت آن برای صاحبان صنایع از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در نظر داشته باشید شرکت های فولاد معمولاً توسط انواع مختلف ترکیب های شیمیایی محصولات را تولید می‌کنند که معمولاً با نام های مختلفی همچون بلوم و اسلب نامگذاری خواهد شد.

در نظر داشته باشید که وزن، طول و میزان کربن در تولید انواع شمش های فولادی مورد استفاده با یکدیگر متفاوت خواهد بود. این مسئله باعث می‌شود تا در وزن آن ها نیز تفاوت وجود داشته باشد. اگر شما قصد دارید شمش فولادی را خریداری کنید؛ به راحتی می توانید توسط این فرمول ذکر شده نسبت به محاسبه وزن شمش فولاد مدنظر خود اقدام نمایید. در صورتی که در زمینه نحوه محاسبه وزن شمش فولادی دچار مشکل شدید می توانید با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

 

فرمول محاسبه وزن شمش فولادی

 

آشنایی با فروشگاه آهن هایپر

در این مقاله نحوه محاسبه وزن شمش فولادی را برای شما عزیزان بیان کردیم. شما بازدید کنندگان عزیز می توانید توسط این فرمول که ذکر شد؛ در زمان خریداری شمش فولادی وزن آن را محاسبه نمایید. امروزه مقاطع فولادی بیشترین کاربرد را در ساختمان سازی دارند. برخی از پرکاربردترین مقاطع فولادی می توان به میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش، انواع تیرآهن، انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش، ورق استیل و … اشاره کرد.

شما بازدیدکنندگان عزیز تمامی این مقاطع فولادی را می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  تهیه نمایید و از آن در کاربرد های مدنظر خود بهره مند شوید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز کافیست از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و به صورت کاملا رایگان مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

نحوه محاسبه وزن لوله فولادی

نحوه محاسبه وزن ورق فولادی

https://ahanhyper.com//?p=35296

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *