امروز : سه‌شنبه 26 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی

نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی به خصوص محصولاتی همچون میلگرد و تیرآهن در بازار داخلی کشور برای فعالان این محصولات بسیار مهم و کارآمد می‌باشد. در نظر داشته باشید که در کشور ما معمولا محصولات فولادی از طریق واحد نورد، بورس کالا و واردات به بازار روانه می شوند. به همین خاطر بررسی چگونگی قیمت گذاری محصولات در هر یک از این موارد بسیار مهم می باشد. تصمیم گرفتیم در این مطلب به آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

قیمت محصولات فولادی

واحدهای نورد مقاطع ساختمانی فولاد معمولاً جهت تولید نهایی از شمش استفاده می کنند. به همین خاطر قیمت شمش به گونه‌ای تعیین کننده قیمت نهایی محصولات ساختمانی خواهد بود. برخی از کارخانه‌های تولیدکننده شمش در ایران می توان به ذوب آهن اصفهان، ساوه، قزوین، سمنان و قم اشاره کرد. از طرفی دیگر می توان ذکر کرد که قیمت شمش در ایران با توجه به قاعده ی مشخص خواهد شد که با بازارهای جهان متفاوت می باشد.

در کشورهای دیگر معمولا اصول تعیین کننده قیمت شمش بازار وارداتی و صادراتی خواهد بود؛ که این دو موارد فاصله تقریبی مشخصی با یکدیگر دارند. هر یک از آن می تواند معیار خاصی برای نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی در بازار داخلی به شمار برود.

 

قیمت محصولات فولادی

 

با توجه به مبحث نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی باید ذکر کنیم که صنعت فولاد در تولید، اقتصاد و صنعتی شدن کشور ما بسیار مهم و نقش ویژه‌ای دارد. می توان ذکر کرد در کاربردهای بسیاری همچون اتومبیل ها، ساختمان ها، اسلحه ها و خطوط انتقال برق و همچنین صنایع کشتی سازی، بسته بندی، صنایع مربوط به تولید و انتقال انرژی، ماشین آلات سخت، معدن، در لوله و پروفیل ساختمانی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به اهمیت بالای استفاده از فولاد در اقتصاد جوامع باید بدانید که قیمت آهن آلات و فولاد به صورت مستقیم در تمامی ابعاد اقتصادی کشورها موثر می باشد. در قیمت نهایی آهن و فولاد عوامل بسیاری موثر می باشند. در ادامه برخی از عوامل تاثیر گذار در نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی را بیان می کنیم.

عرضه و تقاضای محصولات فولادی

یکی از عوامل موثر در نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی عرضه و تقاضا می باشد. عرضه و تقاضا شمش فولادی مثل هر کالای دیگری در تعیین قیمت محصول و مقاطع فولادی بسیار موثر است. در نظر داشته باشید که قیمت روز آهن و فولاد به عنوان کالای اساسی تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون تامین مواد اولیه، تولید در کارخانه ها، تامین کالا در کارخانه ها و … می‌باشد.

در نظر داشته باشید تقاضا معمولا به محصولی می گویند که برای خریداران مطلوب خواهد بود. در واقع می‌توان گفت میزان تقاضای محصول می باشد که مردم تمایل دارند تا را با قیمت مشخص خریداری نمایید.

 

قیمت فولاد

 

 میزان تقاضا برای هر محصول عوامل مختلفی همچون کیفیت و هزینه آن محصول وابسته است. تعداد محصولات جایگزین در دسترس، میزان تبلیغات و تغییرات قیمت محصولات و … از جمله عوامل بسیار مهم در نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی بسیار موثر می باشد. بهتر است بدانید در برابر تقاضا، عرضه وجود دارد. عرضه این محصول تولید کنندگان مایل به تامین آن با قیمت مشخص خواهند بود.

در واقع می‌توان گفت عرضه نشان دهنده مقدار آورده بازار می باشد. رابطه میان قیمت و مقدار تقاضا نشان دهنده این است که قیمت هر چیزی به طور کلی بازتابی از عرضه و تقاضای آن در بازار می باشد. به طور کلی می‌توان گفت در صورت برابر بودن دیگر عوامل قیمت یک کالا افزایش پیدا کند؛ باعث می‌شود تا تقاضا متقاضیان کالا کاهش پیدا کند.

قیمت های جهانی سنگ آهن و فلزات اساسی

از دیگر عواملی که در نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی بسیار موثر می باشد؛ می توان به قیمت های جهانی سنگ آهن و فلزات اساسی اشاره کرد. عرضه و تقاضای جهانی، موجودی های انبار و قیمت انرژی از جمله عوامل بسیار موثر و مهم می باشند که بر قیمت فلزات اساسی تاثیر گذار هستند. در نظر داشته باشید که نوسانات قیمت در بازارهای جهانی در صنعت و بازارهای بین المللی بسیار موثر می باشد. به همین خاطر می توان گفت قیمت‌های جهانی از جمله مهمترین عوامل برای پیش بینی قیمت آهن به شمار می رود.

افزایش یا کاهش قیمت جهانی فلزات اساسی برای عملکرد شرکت های فعال در زمینه صنعت فلزات و صنایع مرتبط با آن آثار مثبت یا منفی خواهد داشت. نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی در ایران علاوه بر اینکه تابعی از قیمت‌گذاری کشورهای CIS می باشد؛ اما با توجه به اینکه این تولیدکنندگان دولتی هستند. عوامل داخلی سیاست‌گذاری‌های دولت نیز در این زمینه بسیار موثر خواهند بود.

 

قیمت های جهانی سنگ آهن و فلزات اساسی

 

همانطور که ذکر شد عوامل و پارامترهای بسیاری در نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی موثر می باشد. با توجه به نوسانات ارز و دلار و همچنین نوسانات قیمت روز جهانی فولاد و فلزات اساسی نمی‌توان برای این محصولات قیمت ثابتی را درج کرد. چرا که همواره در حال تغیر و نوسان می باشد. شما عزیزان جهت استعلام قیمت انواع محصولات فولادی می توانید به صورت به روز و آنلاین با کارشناسان مجموعه آهن هایپر در تماس باشید.

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. برخی از پرکاربردترین محصولات فولادی می توان به میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش، ورق استیل، ورق قطعات، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه، انواع نبشی  و … اشاره کرد. شما بازدید کنندگان عزیز جهت مشاهده قیمت تیرآهن، قیمت ورق استیل، قیمت ورق فولادی، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت پروفیل و …. به وبسایت https://ahanhyper.com/  مراجعه نمایید تا بتوانید جهت انتخاب بهتر این مقاطع اقدام نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

قیمت میلگرد در دوران آقای رئیسی چگونه خواهد بود؟

بررسی عوامل مهم و تأثیرگذار روی قیمت تیرآهن

https://ahanhyper.com//?p=35294

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *