امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه تشخیص فولاد

استفاده از فولاد با کیفیت بالا در ساختمان ها و پروژه ها، محصول نهایی را از نظر کیفیت عالی تضمین خواهد کرد. به همین خاطر شما باید فولادهایی که در ساخت و ساز استفاده می کنید را به درستی و به خوبی شناسایی کنید. در این مقاله از وبسایت آهن هایپر تصمیم گرفتیم به بررسی نحوه تشخیص فولاد بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

در نظر داشته باشید که شناسایی محصولات فولادی نیازمند آزمایش استاندارد می باشد که بتوان به طور قابل اعتماد، کیفیت این محصولات تعیین کرد. شما مخاطبان عزیز بدانید که نحوه تشخیص فولاد در روش ها و انواع مختلفی موجود می باشد. با توجه به نوع فولاد مدنظر خود می‌توانید روش مناسبی را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید.

روش های تشخیص فولاد با کیفیت

با توجه به مبحث نحوه تشخیص فولاد باید ذکر کنیم که از روش‌های مختلفی می توان جهت شناسایی و تشخیص فولاد با کیفیت استفاده کرد. برخی از این روش ها عبارتند از:

  • سنجش استرس
  • تست سفتی
  • آزمایش کرنش
  • تست آهنربا

روش های تشخیص فولاد با کیفیت

سنجش استرس

یکی از راه های نحوه تشخیص فولاد سنجش استرس می باشد. در نظر داشته باشید که محصولات فولادی معمولا در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. قرار دادن محصول فولادی مورد نظر از طریق تست استرس به شما نشان خواهد داد که آیا در ترکیب محصول سوراخ ها، حفره های خالی یا تغییرات ناگهانی وجود دارد یا خیر؟ برخی از اطلاعات از این موارد در صورتی که قصد استفاده از محصول فولادی در ساخت و ساز را دارید؛ بسیار مهم می باشد.

در نظر داشته باشید که فولاد یک ماده قابل اعتماد، سخت و مقاوم در برابر زنگ زدگی می باشد. خرید محصول فولادی با نقص باعث می‌شود تا فاجعه به بار آید. شما عزیزان با بررسی سطح تنش مقاطع فولادی می توانید از مشکلات خرید محصولات فولادی جلوگیری نمایید.

تست سفتی

یکی دیگر از نحوه تشخیص فولاد تست سفتی می باشد. برای تعیین کیفیت محصول فولادی کافیست آن را خم کنید. خم شدن هر قطعه از مواد سطح سفتی آن را بیان می کند. اگر محصول فولادی قبل از اینکه به نقطه خاص برسد؛ به دو تکه تقسیم ‌شود به احتمال زیاد دارای سطح سختی پایین می باشد. از طرف دیگر می توان ذکر کرد؛ اگر محصول فولادی شما خم شود اما نشکند ماده‌ای که در ساخت آن استفاده شده است از سطح سختی بالاتری برخوردار بوده است.

تعیین میزان خم شدن محصولات فولادی قبل از شکستن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین خاطر باید اطمینان پیدا کنید که فلز به راحتی دچار شکستگی نمی شود. همچنین در صورتی که میزان سفتی آن را می دانید؛ می توانید از شکستن ساختمان در زمان اعمال فشار شدید جلوگیری نمایید.

تست کرنش

در نظر داشته باشید که آزمایش کرنش محصول فولادی به شما نشان می دهد که در مقایسه با اندازه اصلی محصول چقدر می توان آن را کشید. به عنوان مثال اگر یک میله فولادی را تا 2 برابر طول اصلی خود بکشید می توان ذکر کرد که این ماده دارای کرنش ۱۰۰ درصد می باشد. روشی دیگر برای ازمایش کرنش محصول فولادی که از جمله نحوه تشخیص فولاد می باشد؛ تست فشار است.

در صورت امکان محصول فولادی را بین دو صفحه قرار دهید و با حرکت دادن صفحات به یکدیگر نیرو وارد کنید. توسط این تست به راحتی می توانید استحکام، محدودیت های متناسب و کشسانی محصول فولادی را مشخص نمایید.

 

نحوه تشخیص فولاد | استفاده از فولاد با کیفیت بالا در ساختمان ها، پروژه ها محصول نهایی را از نظر کیفیت عالی تضمین خواهد کرد. به همین خاطر شما باید فولاد هایی که در ساخت و ساز استفاده می کنید را به درستی و به خوبی شناسایی کنید. در این مقاله از وبسایت آهن هایپر تصمیم گرفتیم به بررسی نحوه تشخیص فولاد بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

تست مغناطیسی یا آهن ربا

تست مغناطیسی توسط برخی مهندسان پذیرفته شده است اما در برخی مواقع اشتباه خواهد شد که از جمله راه های نحوه تشخیص فولاد می باشد. مغناطیسی یا غیر مغناطیسی بودن فولاد به معنای بهتر یا بدتر بودن محصول فولادی نمی باشد؛ بلکه این تست نوع فولاد شما را بررسی خواهد کرد. به عنوان مثال می توان ذکر کرد که فولادهای فریتی به شدت به آهنربا جذب خواهند شد. در صورتی فولادهای آستنیتی آنیل شده جذب نمی شوند.

محصولات فولادی آستنیتی بازپخت سرد به راحتی می تواند پاسخ مغناطیسی ایجاد کند و امکان دارد تحت تاثیر آهنربا قرار گیرد. نفوذپذیری توانایی یک ماده برای حمایت از میدان مغناطیسی در درون خود نسبت به قدرت اثر مغناطیسی خواهد بود. محصولاتی که با فولاد نرم ساخته شده‌اند؛ معمولاً دارای نفوذ پذیری نسبی حدود ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ می باشد.

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. برخی از مقاطع فولادی که توسط این مجموعه عرضه می گردد؛ می توان به انواع تیرآهن، ناودانی، نبشی، میلگرد، ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق فولادی، ورق ابعادی و … اشاره کرد. شما بازدید کنندگان عزیز می توانید جهت مشاهده قیمت میلگرد، قیمت آهن آلات، قیمت تیرآهن، قیمت ورق سیاه، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت پروفیل و قیمت هاش و نیز قیمت ورق فولادی و .. به وب سایت https://ahanhyper.com/  مراجعه نمایید.

تمامی محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می گردد؛ توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید و ساخته شده است که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار می باشند. شما عزیزان با اطمینان خاطر می توانید جهت سفارش این مقاطع اقدام نمایید. جهت دریافت مشاوره رایگان کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کوئنچ و تمپر کردن فولاد چیست؟

لیست فولادهای ایران

https://ahanhyper.com//?p=35293

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *